Strona 1 z 1

olej w plynie chlodniczym

: pn kwie 03, 2006 13:11
autor: cyra
witam,

no wiec jak w temacie. Zauważyłem to po zbiorniku wyrównanwczym, który jest już niemal cały czarny. Z zabrudzonym zbiorniczkiem byl sprowadzany z Niemiec prawie rok temu (1,6 td z 1990 r.), potem przy zmianie plynu oczyszczony. Całą zimę przejezdzilem z czystym zbiorniczkiem, a teraz znowu olej sie dostał do niego. Żadnych zmian w mocy silnika nie dostrzegam.
Oleju dużo nie bierze, plyn chlodniczy na takim samym ciagle poziomie.

Czy ktoś moze wie co się dzieje i dlaczego?? oraz jakie mogą byc tego skutki??

pozdro

: pn kwie 03, 2006 14:50
autor: el Kopyto
Było już o tym kilka razy. Uszczelka pod głowicą albo nie daj boże pęknięta głowica

: pn kwie 03, 2006 15:26
autor: gostek37
kolega wyzej ma racje na 99% uszczeleczka pod glowica ja stawiam 1% peknieta glowica
a czy oleju ci ubywa duzo?? plyn znika??

: wt kwie 04, 2006 09:51
autor: cyra
oleju duzo nie bieze.. raczej kapie na zewnatrz.. na poczatku myslalem, ze gdzies spod miski olejowej, ale po bliższym przyjrzeniu okazalo sie ,ze zbiera sie pod wtryskiwaczami (na bloku silnika) i dopiero kapie na ziemie.. kilka kropel, ale zawsze

plynu nie ubywa..

: wt kwie 04, 2006 12:14
autor: gostek37
duzo nie bierze tzn ile ddolewasz tego oleju na 1000km??

: wt kwie 04, 2006 14:27
autor: cyra
olej zmienialem ok. 2000 km temu. Zalany byl do pelna (po sam brzeg zaglebienia w mierniku) i teraz jak czasem patrze to jest tak mniej wiecej, w 2/3 wysokosci.. wiec jakies 150 ml na 1000 km

: wt kwie 04, 2006 14:52
autor: tiktaczek111
Kup sobie nowy silnik i bedzie ok Remont stanowczo odradzam za drogi uszczelka pod głowice i klawiature 100zł robocizna 200zł tak byłu mnie i dalej to samo Teraz test szczelnosci głowicy planowanie 100zł plus 200zł robocizna i nadal brak pewnosci moze byc pekniety blok a to juz 300 zł i robocizna ok 400zł a silnik cały ok 800zł zastanów sie czy warto???

[ Dodano: 04 Kwi 2006 14:58 ]
jesli zamierzasz remontowac to proponuje juz go postawić jak chcesz wymienic silnik to mozesz jeżdzić tylko pilnuj temperatury i tego aby woda sie nie dostała do oleju sam tak juz jeżdze ok 3 miesiecy i czekam jak stanie wtedy szybka wymian i po kłopocie od 3 miesiecy nawet gram wody nie dostał sie do oleju a jusz zrobiłem 9 000km z olejem w wodzie

: śr kwie 05, 2006 11:40
autor: nudel1
99,9 uszczelka pod glowica.

: wt kwie 11, 2006 08:08
autor: KuZi
U mnie z kolei płyn ubywał ale nie pojawiał się w oleju (płynu ubywało ponad 2 litry na 100km) natomiast zaczęły lecieć białe dymy z rury, przyuważylem że czasem wylatuje płyn z bloku silnika (w miejscu gdzie łączy się głowica z resztą) także czeka mnie dłuższy postój aby wymienić uszczelkę a przy okazji pouszczelniać silniczek tak jak należy. Life is brutal :)

: wt kwie 11, 2006 11:46
autor: jantar
Wstrzymaj się z wymianą uszczelki pod glowicą !!!!!!!!!!!!
Ja miałem to samo - przeciek oleju był w chłodniczce oleju (nad filtrem oleju). Koszt naprawy 50zł (chłodniczka ze szrotu, wymiana banalna).
Pozdrawiam

: śr kwie 12, 2006 07:47
autor: KuZi
a ktoś się orientuje jaką mam zakupić uszczelke ? Jakiej grubości ? (chcialbym kupic zanim rozbiore silnik), ile tam ma być otworów itp ? (mkII 1.6 TD interc)

: śr kwie 12, 2006 15:59
autor: kubarodzik
jantar pisze:Wstrzymaj się z wymianą uszczelki pod glowicą !!!!!!!!!!!!
Ja miałem to samo - przeciek oleju był w chłodniczce oleju (nad filtrem oleju). Koszt naprawy 50zł (chłodniczka ze szrotu, wymiana banalna).
Ja miałem dokładnie tak samo bo jak by była głowica to brakowałoby i płyny w chłodnicy
wymień tą chłodniczkę i z czasem oczyści się układ :)
Pozdro