Strona 1 z 1

[mk2] dziwna sprawa z olejem i polynem chlodniczym

: pn kwie 03, 2006 02:16
autor: gostek37
Wiec tak zaczniemy od oleju bo mam 2 tematy:0
wiec nieraz jak sprawdzam z rana olej tro wskazuje ze go prawie nie ma jest ponizej szachownicy a nieraz wskazuje ze jest duzo powyzej szachownicy co to moze byc?? i jest normalny olej bez zadnych dodatkow:)

a drugi temat to plyn chlodniczy poniewaz tak nieraz sie patrze po przejechaniu troszke i jest duzo ponizej kreski min jezdze jezdze itd a kiedys sie zatrzymalem i mowie cos jest nie tak wiec po 2-3 godzinach jazdy stanelem odkrecilem korek od zbiorniczka wyrownawczego i plyn nagle sie znalazl:) skas przybyl:) co too moze byc??

: pn kwie 03, 2006 07:09
autor: el Kopyto
Odnośnie oleju to zwróć uwagę czy nie stajesz na jakiejś górce lub innej nierówności, a co do płynu to po uruchomieniu silnika i stworzeniu się lekkiego ciśnienia w układzie chłodzenia płynu zawsze ubywa, dlatego nie odkręca się korka zbiorniczka wyrównawczego bo może wystrzelić i można się poparzyć.

: pn kwie 03, 2006 10:48
autor: gostek37
a i po odkreceniu tego korka przy otwieraniu jest tak jakbys otwieral napoj gazowany:)

: pn kwie 03, 2006 11:31
autor: el Kopyto
gostek37 pisze:a i po odkreceniu tego korka przy otwieraniu jest tak jakbys otwieral napoj gazowany:)
To tak ma być, grunt żeby ciśnieie nie było za dużo bo to oznacza że masz przedmuchy do układu chłodzenia, ale w tedy by ci bombelkowało w zbiorniczku wyrównawczym.

: pn kwie 03, 2006 15:27
autor: gostek37
ale nie bombelkuje...wiec moze korek nie ma odpowietrzenia czy cos

: wt kwie 04, 2006 06:58
autor: el Kopyto
gostek37 pisze:ale nie bombelkuje...wiec moze korek nie ma odpowietrzenia czy cos
Ciśnienie w układzie zawsze się tworzy i jest to normalne, a czy korek ma odpowietrzenie to możesz sprawdzić np. posłuchaj czy przy korku słychać lekkie syczenie, albo sprawdź po jeździe czy masz ciśnienie w układzie (naciskając przewody do chłodnicy, powinny być dość sztywne) i sprawdź rano w ten sam sposób (powinny być miękkie).