Czyszczenie turbosprężarki?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Czyszczenie?

Post autor: Adamm » śr lis 16, 2011 23:29

czysci sie owszem jesli sa problemy z doladowaniem, u Ciebie raczej ich nie ma z tego co piszesz wiec czyszczenie na nic sie zda

to ze olej w dolocie jest to norma bo kazde turbo bedzie pchalo olej, kwestia w jakiej ilosci


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

DaVincI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: pn cze 06, 2011 18:20
Lokalizacja: Pyrzowice(blisko lotniska)

Czyszczenie?

Post autor: DaVincI » czw lis 17, 2011 00:00

Diego Santo pisze:Następna ważną sprawą która mnie niepokoi jest to że po przejechaniu okolo 10km po wymianie tego czujnika, dośc sporo oleju mi zabrało i czy to jest normalne?
no to raczej normalne nie jest. Jesli chcesz sie bawic w czyszczenie to zaczynasz od "dupy" strony:P
Na poczatek moze wyczysc EGR oraz kolektor ktory u ciebie jest razem z turbina.Jesli nie czyszczone bylo to wszystko nigdy to nie przeraz sie gdy zobaczysz duuuuuze ilosci syfu.Wyczysc wszystko dokladnie.Na błysk:D
Jesli chodzi o zaworki N75 i N18 to skoro działają poprawnie to nei ruszal bym ich.
Co do turbiny czyszczenie juz nie jest tak proste jesli jednak bedziesz chcial sie za to zabrac samemu pisz na pw to ci podpowiem co i jak.

A jesli nie pokoi cie ilosc oleju w wezach ic mozesz to latwo sprawdzic.Zdejmij rure wychodzącą od EGR i sprawdz jak duzo oleju tam masz mozesz zrobic zdjecie nawet:P. Sprawdz czy w filtrze powietrza tez nie masz oleju.
Będziesz wiedzial czy turbina bierze duzo oleju czy nie.Jesli bedzie az kapac to nie zbyt dobrze.male ilosci to normalne.
uff ale sie rozpisalem hehe to powodzenia:)


Od pasji zaczyna się wszystko!

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10601
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Czyszczenie turbosprężarki?

Post autor: doggie » czw lis 17, 2011 00:35

Diego Santo, naprawdę myślenie i szukanie nie boli http://www.google.pl/custom?domains=for ... cof=&hl=pl" onclick="window.open(this.href);return false;



DaVincI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: pn cze 06, 2011 18:20
Lokalizacja: Pyrzowice(blisko lotniska)

Czyszczenie turbosprężarki?

Post autor: DaVincI » czw lis 17, 2011 16:25

Obrazek
t masz pokazane gdzie jest egr.Na czyszczeniu nie trzeba sie znac.Wystarczy go wykrecic i wyskrobac syf ze srodka a na koniec dobrze acetonem i szmatką wyczyscic.
kolektor w ten sam sposob czyscisz.
Logi jak najbardziej warto zrobic.Poszukaj jakich grup logi masz zrobic.
jest duzoo o tym na forum.wystarczy poszukac.


Od pasji zaczyna się wszystko!

perki
...
...
Posty: 2363
Rejestracja: wt gru 09, 2008 10:18
Lokalizacja: Zagłębie

Re: Czyszczenie turbosprężarki?

Post autor: perki » czw lis 17, 2011 16:45

Diego Santo pisze:Witam, od niedawna jak wiecie jest posiadaczem golfa IV 1,9 TDi 100KM i moje pytanie jest takie, że nie działało mi turbo, mechanik wykrył że jakiś czujnik ciśnienia na turbine (mało się na tym znam i nie jestem pewien czy dobrze zapamietałem) i była sytuacja że odkręcił Intercooler i było tam dużooo oleju, wyczyscił mi te okolice. Po około 2 tygodniach zobaczyłem ze w okolicy wężyków dochodzących do intercoola znów pojawił się olej, czytałem różne tematy i moge wnioskować że może być coś nie tak z moim turbo? Nalezałoby Je dać do regeneracji? Niestety nie jestem w stanie wyrzucić od tak 2 tyś zł... Podobno można wyczyscic turbo tak? Czy może ktoś spotkał sie z takim problemem? Mało znam sie na mechanice więc Prosze o waszą pomoc? A może któs mieszka w Okolicy Łodzi lub w Łodzi aby mógłby ocenić czy to jest rzecz normalna czy nie? i Czy moje turbo jest w dobrym stanie? Według moich obserwacji mam uczucie ze na "luzie" samochod tak czy inaczej nie wchodzi na obroty tak szybko Jak powinien wchodzić...A i ten czujnik wymieniłem oczywiście, turbina od razu zaczeła działać lecz, nie wiem czy nie należałoby Ją poczyścić itd? Z Góry Dziekuje za pomoc ;)

napisz tematw swojej grupie regionalnej . Ktos Ci zrobi logi za piwko i wtedy oceni sie co tam z turbo sie dzieje



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9283
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Czyszczenie turbosprężarki?

Post autor: wesol » czw lis 17, 2011 16:52

Pisz przede wszystkim jakos z sensem i podawaj jakies szczegoly. CValy czas piszesz ze duzo oleju napisz ile szklanak dwie a moze 3 litry. Dla jednego duzo to szklanaka a dla drugiego to kapselek od piwa jest duzo. Wylewales ten olej z dolotu ze mowisz duzo oelju w dolocie?


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

DaVincI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: pn cze 06, 2011 18:20
Lokalizacja: Pyrzowice(blisko lotniska)

Czyszczenie turbosprężarki?

Post autor: DaVincI » czw lis 17, 2011 22:40

nom to musze powiedziec ze troche tam oleju miales.Niepokojące obiawy.Wyczysc co wszystko co ci napisalem i zrob logi.
dynamicznie: 003, 004, 008, 010, 011 oczywiscie MS
statyczne: 003, 010, 011 BS

I po tym bedziemy dalej myslec:)
Ciesze sie ze cos pomoglem.Jak cos to pisz i pochwal sie fotami ale raczej mnie to nie zdziwi:D
Powodzenia:)


Od pasji zaczyna się wszystko!

perki
...
...
Posty: 2363
Rejestracja: wt gru 09, 2008 10:18
Lokalizacja: Zagłębie

Re: Czyszczenie turbosprężarki?

Post autor: perki » czw lis 17, 2011 23:40

Diego Santo pisze:Co do logów to poszukuje kogoś kto mi Je zrobi, gdyż samemu nie mam takich możliwości , niestety :((

http://forum.vwgolf.pl/viewforum.php?f=124" onclick="window.open(this.href);return false; znajdz swoje woj i zaloz temat o logi :bigok: :bigok:



DaVincI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: pn cze 06, 2011 18:20
Lokalizacja: Pyrzowice(blisko lotniska)

Czyszczenie turbosprężarki?

Post autor: DaVincI » sob lis 19, 2011 11:54

kolektor jest polaczony w turbina a zeby wyjąć turbine przydal by sie kanał:) choc na klocki jak dasz to tez da rade jednak najlepiej z kanalem.Jedyne na co musisz uwazac odkrecajac turbine to aby nie urwac wezyka od okeju.Trzeba bedzie dorobic klucz 17 i spiłowac boki tego klucza bo musi wejsc w tak cudownie ciasne miejsce aby zrobic kontre do odkrecania.Niewiem jaki masz kod silnika bwiec niewiem jaka dokladnie masz turbine.Napisz jaki masz kod silnika


Od pasji zaczyna się wszystko!

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Czyszczenie turbosprężarki?

Post autor: Adamm » sob lis 19, 2011 17:04

Diego Santo pisze: Co do dolektora to jednak sam go nie wyjme, po 1 nie mam kanału po 2 nie mam dużego doświadczenia z mechanika i wole nic nie rozwalić ani nic
a na co Ci kanal do wyjecia ssacego ?

zdejmujesz rure gumowa , odkrecasz EGR (2 x ampul 6 i 3 x ampul 5 ) potem odkrecasz ssacy 6 x ampul 6


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Łuki_79
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS

Czyszczenie turbosprężarki?

Post autor: Łuki_79 » ndz lis 20, 2011 14:52

Diego Santo pisze:To jak wkońcu, sam go wyjme czy nie bo juz sie troche pogubiłem
Masz wyczyścić kolektor ssący a nie wydechowy,który jest zintegrowany z turbosprężarką - DaVincI, trochę zakręcił tobie :kac:
Instrukcję napisał Adamm,


Obrazek

DaVincI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: pn cze 06, 2011 18:20
Lokalizacja: Pyrzowice(blisko lotniska)

Czyszczenie turbosprężarki?

Post autor: DaVincI » ndz lis 20, 2011 15:09

aaa no tak ja zle zrocumialem xD
kolektor ssący dasz rade bez peoblemu wykrecic.
Jesli chodzi o czyszczenie to powiem ci ze dobrze jest ten kolektor zamoczyc na kilka godzinek w jakimś srodku kwasowym ale rozrób go z wodą i niezrob za mocnego zeby nie uszkodzic kolektora.Ja bralem srodek do czyszczenia felg i do czyszcenia silników wymieszalem je ze sobą dolalem wody i zanurzyłem w tym kolektor kilka godzin pozniej odpalilem kercher i czyscilem efekt zadowalający.kolektor czysciutki.
I sorki za wprowadzenie w błąd ale troche mi sie pomieszalo bo pisze tez na innym forum i zle mi sie skojarzylo:P


Od pasji zaczyna się wszystko!

DaVincI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: pn cze 06, 2011 18:20
Lokalizacja: Pyrzowice(blisko lotniska)

Czyszczenie turbosprężarki?

Post autor: DaVincI » pn lis 21, 2011 01:10

Jesli chodzi o regeneracje to powiem ci ze nie ufam temu.Wielu moich znajomych regenorowalo turbiny i szybko padaly.Co do regeneracji zaden producent turbin nie wypuszczal czesci naprawczych wiec robią z tego co mają czyli z uszkodzonych turbin.Jestem bardziej za kupowaniem uywanych turbin i nie ruszanych prze nikogo.Jesli juz zaczałes na temat turbiny to warto sprawdzic wszystko po kolei czyli zacząc od sprawdzania wezyków od zaworów n75(elektro zawór sterujący gruszką turbiny) i n18( steruje egr) sprawdz czy wezyki nie sa pozawijane lub przetarte.potem warto sprawdzic gruszke turbiny która steruje zmienną geometrią łopatek w turbinie.
Obrazek
na obrazku masz ją pokazaną.jej skok to 2 cm.na wylaczonym aucie sproboj tą sztange wcisnąc w gruszke i sprawdzisz czy da sie to zrobic.uprzedzam nie bedzie latwo to wcisnąc ale nie moze tez bardzo ciezko chodzic.
Pozatym warto zrobic logi i tam juz bedzie duuuuzo widac:) wiec zanim wykonasz zakup turbinki to najpierw warto wszystko posprawdzac.Powiem ci ze tez niedawno mialem problem z turbina i odcinało mi ją przy 140 mialem juz kupic uzywana a okazalo sie ze gruszka byla zle wyregulowana.
jesli chodzi o olej to rzecz normalna jednak ile to jest troszke? musisz sam ocenic ile tak naprawde jest w niej oleju.Mnie tez mechanik straszyl wielce ze mam olej w turbinie a jak to sam rozebralem to wcale tak duzo nie bylo jak on twierdził wiec czasem samemu lepiej sprawdzic.


Od pasji zaczyna się wszystko!

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Czyszczenie turbosprężarki?

Post autor: Adamm » pn lis 21, 2011 09:39

DaVincI pisze:Co do regeneracji zaden producent turbin nie wypuszczal czesci naprawczych wiec robią z tego co mają czyli z uszkodzonych turbin

chba nie wiesz o czym piszesz :panna:

do calkiem niedawna nawet garret wypuszczal zestawy naprawcze do VNT dopiero niedawno sie z tego wycofali

poza tym powiedz mi jak sobie wyobrazasz zakladanie uzywanych panewek lub pierscieni uszczelniajacych :P

jest wielu producentow czesci zamiennych i nie musza to byc producenci sprezarek

wszystko zalezy od tego kto i jak regeneruje, i nie odnosi sie to tylko do sprezarek ale tez wszystkich czesci, jesli sie to robi po taniosci to nie ma co oczekiwac cudow, ja regeneruje sprezarki w jednym miejscu i z powodzeniem jezdza zarowno w seryjnych jak i dlubanych autach


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 38 gości