Gazy w zbiorniczku wyrównawczym

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Konrad_1985
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt lis 15, 2011 23:44

Gazy w zbiorniczku wyrównawczym

Post autor: Konrad_1985 » śr lis 16, 2011 00:22

Witam,

Znalazłem na powyższy temat już sporo wypowiedzi. Jednak w żadnym temacie nie było sytuacji takiej jak u mnie. W związku z tym zakładam nowy temat. Posiadam Golfa z 2000r. silnik AJM (115KM) na pompowtryskach. W tym momencie mam problem z gazami w układzie chłodzenia oraz z pośrednio z tym związanymi rzeczami. Objawy są następujące:
- samochód z rana w czasie odpalania mocno kopci na biało
- silnik pracuje nie równo
- ubytek płynu jest niezauważalnie mały
- po minucie pracy na postoju na obrotach ok 1400 obr/min kopcenie na biało znacznie się zmniejsza.

Objawy typowe. Diagnoza uszczelka pod głowicą....

Żeby historia była ciekawsza dodam trochę otoczki. Dwa tygodnie temu była wymieniana uszczelka pod głowicą, bo były identyczne objawy jak opisane wyżej. Na starej uszczelce nie było jakiegoś bardzo wyraźnego śladu po przedmuchu. Głowica została splanowana, gniazda dotarte. Głowica była sprawdzona w firmie regenerującej głowice pod kątem pęknięć i nieszczelności. Okazało się, że są mikro pęknięcia od otworu którym wystaje końcówka wtryskiwacza do gniazd zaworowych. Te mikro pęknięcia były nad każdym cylindrem. Spec od głowicy stwierdził, że tymi pęknięciami gazy dostają się do kolektorów, natomiast przejścia gazów do kanału wodnego nie ma. Uszczelki wszystkie powymieniane. Złożone czyściutko.

W czasie demontażu zauważyłem, że na trzecim tłoku było trochę płynu. Na gładzi trzeciego cylindra mam również szare przebarwienie w kształcie pionowego pasa o szerokości ok 15mm (ponoć efekt przegrzania).

W tym momencie rozważam kolejne zrzucanie głowicy. Ale nie wiem czego szukać? Czy miał ktoś przypadek, żeby płyn przedostawał się przez tuleję? Jakiego typu są w moim aucie tuleje (mokre/ czy suche), czy są wymienne? Proszę o fachową opinię, gdybkom już na starcie dziękuję za ich gdybanie. Pozdrawiam

Konrad



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Gazy w zbiorniczku wyrównawczym

Post autor: Fahoo » śr lis 16, 2011 01:47

wymien silnik bo ten nigdy juz nie bedzie działał dobrze


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Konrad_1985
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt lis 15, 2011 23:44

Gazy w zbiorniczku wyrównawczym

Post autor: Konrad_1985 » śr lis 16, 2011 22:41

Proszę o konstruktywne podpowiedzi. Czy miał ktoś podobne objawy u siebie? I czy ktoś wie jaki typ tulei jest tu zastosowany?

Zima idzie, pasowało by mi podjąć jakieś działania. Z góry dzięki za pomoc



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Gazy w zbiorniczku wyrównawczym

Post autor: Fahoo » śr lis 16, 2011 22:57

tak ja miałem
zmien silnik


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
marmi m
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 743
Rejestracja: pn sie 08, 2011 23:08
Lokalizacja: K-ce

Re: Gazy w zbiorniczku wyrównawczym

Post autor: marmi m » czw lis 17, 2011 02:53

Nie prosciej wymienić głowicę na nową i zrobić kompletny remont silnika?? Kupi sie używkę i też nie wiadomo do końca w jakiej kondycji sie trafi i ile pożyje...


CC 1,7CDTI --> VW GOLF V 1,9TDI -->GOLF 6 2.0TDI CR

Obrazek

Konrad_1985
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt lis 15, 2011 23:44

Gazy w zbiorniczku wyrównawczym

Post autor: Konrad_1985 » czw lis 17, 2011 20:55

Rozważałem wymianę głowicy. Problem w tym, że nie ma zbyt dużo takich głowic do sprzedania i nie mam pewności, że ta którą kupię, również nie będzie miała pęknięć. Poza tym, nie wiem, czy powodem jest głowica. W zakładzie w którym planowałem głowicę, sprawdzali mi ją wcześniej ciśnieniowo i próba wykazała brak przedmuchów, do układu chłodzenia. Moje podejrzenie padło na ten trefny cylinder. Silnika raczej nie wymienię, za duże koszty i niewiadoma.

Wezmę jeszcze starą uszczelkę i prześledzę dokładnie jej wygląd. Może uda mi się zauważyć coś co do tej pozy umknęło uwadze. Może górna powierzchnia bloku była jakoś wygięta i się dobrze nie uszczelniło.

Zauważyłem, że bezpośrednio po samej naprawie, przez parę dni, było lepiej, silnik palił na dygnięcie, z rana nie kopcił. Ciśnienie w układzie chłodzenia się zbierało, ale poza tym w miarę ok. Z dnia na dzień się pogarszało



Awatar użytkownika
ozyrysh
kieroVWca boroVWca
kieroVWca boroVWca
Posty: 689
Rejestracja: sob mar 13, 2010 20:50
Lokalizacja: Niedźwiedź
Kontakt:

Gazy w zbiorniczku wyrównawczym

Post autor: ozyrysh » czw lis 17, 2011 23:56

kolego mi to wygląda na jakiś błąd przy planowaniu głowicy albo przy składaniu... a tak co do tej głowicy, ja bym pękniętej już nie zakładał...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 212 gości