Zimny płyn w zbiorniku wyrównawczym
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Zimny płyn w zbiorniku wyrównawczym
Mam pytanko odnośnie passata tdi pd atj związane z układem chłodzenia silnika otóż kiedy auto ma temperaturę ok 90 stopni węże chłodnicy są ciepłe natomiast płyn w zbiorniku wyrównawczym jest chłodny tak delikatnie ciepły wydaje mi sie to dziwne chyba płyn powinien być ciepły bo krąży w układzie chłodzenia
auto ma na pewno walnięty termostat bo wolno się nagrzewa ale nie przegrzewa się chodzi dobrze nie przekracza 90st na zegarach
obieg cieczy jest tez dziwny jak zdejmę ten cienki wężyk ze zbiorniczka wyrównawczego to płyn nie leci dopiero jak solidnie przegazuje to płyn zaczyna lecieć ale też nie jest to jakieś wysokie ciśnienie ta temperatura w zbiorniku wydaje mi sie dziwna
czy ktoś z was spotkał się z podobnym przypadkiem ?? a może tak ma być ?
auto ma na pewno walnięty termostat bo wolno się nagrzewa ale nie przegrzewa się chodzi dobrze nie przekracza 90st na zegarach
obieg cieczy jest tez dziwny jak zdejmę ten cienki wężyk ze zbiorniczka wyrównawczego to płyn nie leci dopiero jak solidnie przegazuje to płyn zaczyna lecieć ale też nie jest to jakieś wysokie ciśnienie ta temperatura w zbiorniku wydaje mi sie dziwna
czy ktoś z was spotkał się z podobnym przypadkiem ?? a może tak ma być ?
NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)
Zimny płyn w zbiorniku wyrównawczym
Neoarti, nie zajmuj się gdybaniem, tylko wymień termostat koszt 40-60zl- Po co te pytania ??wystarczy wpisać termostat objawy , tematów setki . Po prostu twój post nic nie wnosi tylko zaśmieca juz inne rozwiązane tematy , a ty znowu o tym samymNeoarti pisze:czy ktoś z was spotkał się z podobnym przypadkiem ?? a może tak ma być ?

Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!
Re: Zimny płyn w zbiorniku wyrównawczym
termostat wymienię ale co ma to wspólnego z taką różnicą temperatury cieczy w układzie ? i jej krążeniem ?
uszkodzony termostat za wcześnie otwiera duży obieg płynu więc dla czego w chłodnicy i wężach płyn ma ok 80st a w zbiorniku jest letni ?
uszkodzony termostat za wcześnie otwiera duży obieg płynu więc dla czego w chłodnicy i wężach płyn ma ok 80st a w zbiorniku jest letni ?
NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)
Zimny płyn w zbiorniku wyrównawczym
Kolego wydaje mi się że masz po prostu zapowietrzony układ. W niektórych miejscach w wężach masz powietrze i pompa wody "pcha" powietrze zamiast płyn chłodzący. Jak na biegu jałowym płyn nie wraca do zbiorniczka to musisz go odpowietrzyć (cały układ) no chyba że masz walniętą pompę wody i nie daje ona rady wymusić obiegu cieczy. Spróbuj go najpierw odpowietrzyć, przy tej czynności odkręć korek od zbiorniczka i odpal go i niech chodzi do tej pory aż nie załączy się wentylator, pilnuj też żeby płyn wracał do zbiorniczka, jak nie wraca to gazu dodaj i tak aż wentylator nie zacznie chodzić. Jeżeli masz zapowietrzony układ to to powinno pomóc a jeżeli problem z pompą to tylko wymiana. Obieg musisz mieć bo inaczej płyn Ci się w bloku zagotuje i wtedy będzie większy problem.
VW Connecting People
Re: Zimny płyn w zbiorniku wyrównawczym
To nie kwestia odpowietrzenia układu zrobiłem autem ponad 1000km i chodzi bez zarzutu nie przegrzewa się, ogrzewanie działa bez problemu w vagu i na wskaźniku temperatura Ok a płyn w zbiorniczku jest zimny nie wiem o co chodzi obieg jest bo po zdjęciu wężyka od zbiornika tego cienkiego i przegazowaniu leci więc obieg jest ok zresztą gdyby nie miał obiego to by się grzał a tu wszystko OK na dolnym wężu zbiornika wyrównawczego jest jakiś zawór na podciśnienie ale nie wiem od czego to jest jak zdejmę wężyk to widać że dźwignia w nim zmienia położenia ale nie jeździłem z odłączonym tym zaworem więc nie wiem jaki ma wpływ na temperaturę brakuje mi pomysłów ci jeszcze mogę sprawdzić?
NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)
Re: Zimny płyn w zbiorniku wyrównawczym
Dziś dokładnie sprawdzałem temperaturę vagiem i maksymalnie udało mi się rozgrzać auto do 92.7st w engine co dawało 94st w instruments na wolnych obrotach bylo odpowiednio 90,09 oraz 92 st auto dostało porządnie w palnik więc o przegrzewaniu się układu nie ma mowy góry wąż chłodnicy był w pewnych momentach gorący a dolny ten od termostatu lekko ciepły płyn w zbiorniku chłodny
doradźcie mi coś bo mnie szlag trafi lubię mieć z autem wszystko tak jak w książce i wkurza mnie ten ewenement z układem chłodzenia
doradźcie mi coś bo mnie szlag trafi lubię mieć z autem wszystko tak jak w książce i wkurza mnie ten ewenement z układem chłodzenia
NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)
Zimny płyn w zbiorniku wyrównawczym
Neoarti moja rada dla Ciebie jest taka żebyś olał temat bo tylko niepotrzebnie sobie szargasz nerwy. Dopatrzyłeś się problemu którego na pierwszy rzut oka wogóle nie ma. Skoro vag wskazuje odpowiednią temperaturę i zegary również a z autem nie ma problemów to po co drążyć ten temat. Jedynie jeśli silnik za długo się nagrzewa ale to Ty powinieneś dobrze o tym wiedzieć jeśli znasz dobrze swoje auto, to wymień termostat i będzie po sprawie.
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
Re: Zimny płyn w zbiorniku wyrównawczym
Termostat jest nowy wachlera z nagrzewaniem nie ma problemów chyba odpuszczę bo nic nie mogę już wymyślić an czy w vagu temperatura może wskazywać nieco ponad 90 st np :ok 92 st ? czy cały czas sztywno powinno być 90 ?
NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)
Zimny płyn w zbiorniku wyrównawczym
może ponieważ ten termostat który masz powinien się otwierać przy coś około 87 st. ale zanim układ zbije temperaturę to chwilowo ona może wzrosnąć jeszcze o kilka stopni. Z tego co dobrze pamiętam to u mnie vag pokazywał chwilami 91 st.
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 58 gości