Strona 1 z 1

kopci na bialo smierdzi spalonym olejem....pomocy....

: ndz lis 13, 2011 22:37
autor: gabrys9011
a wiec tak pewnego razu wystartowalem z pod swiatel i nagle biala chmura za mna...pojechalem do mechanika okazlo sie ze mam uszkosdzona uszczelke pod glowica plyn dostawal sie do oleju....wymienilismy uszczelke uszczelniacze pompowtryskow a on nadal kopci nadal robi sie bialy nalot na pokrywie zaworow i slychac glosniejsze swiszczenie turbiny.....co mam robic??prosze o pomoc i z gory dzieki:)

kopci na bialo smierdzi spalonym olejem....pomocy....

: ndz lis 13, 2011 22:48
autor: pinstonvw
Napisz jakieś info jaki to silnik, przebieg, czy coś robiłeś w aucie przed tymi usterkami? Jeśli masz chłodnicę spalin w swoim PD to radziłbym tam zerknąć. Zdarza się tak, że płyn chłodniczy właśnie tam przecieka do wydechu, a potem jedziesz z białą chmurą za sobą. Biały nalot na pokrywie zaworów może pozostał po starym oleju (zawsze tam coś pozostanie). Świst turbiny świadczy o jej "końcu" zapewne turbo puszcza Ci już olejem, tak samo nieszczęsna odma i wszystko potem leci do kolektora dolotowego i silnik to spala. Więc może to być powodem smrodu spalonego oleju zwłaszcza z rana.

kopci na bialo smierdzi spalonym olejem....pomocy....

: ndz lis 13, 2011 22:52
autor: gabrys9011
arl 4 motion po programie przebie 205 tys...tylko o to chodzi ze turbo bylo nowe w lutym montowane...

kopci na bialo smierdzi spalonym olejem....pomocy....

: ndz lis 13, 2011 23:09
autor: pinstonvw
To sprawdź na początek czy jest u Ciebie ta chłodnica spalin? Ogólnie płynu Ci ubywa? Świst w takim razie może być gdzieś w dolocie, tzn mała nieszczelność skoro turbo jest nowe. Ale czasami spotykam się z faktem, że tak właśnie świszczy nowe turbo.

kopci na bialo smierdzi spalonym olejem....pomocy....

: ndz lis 13, 2011 23:24
autor: gabrys9011
jak wuyglAda i gdzie sie znajduje bo dokonca nie wiem o co chodzi ...??wlasnei o to chodzi ze plynu nadal ubywa .....nie znam sie za bardzo ale wydaje mi sie ze moze byc to jednak ta turbia poniewaz przed wymiana uszczelki w odmie mialem pelno mazi na skutek znieszania sie plynu chlodzacego z olejem i nie wiem czy to moglo zaszkodzi turbinie??tylko skoleji teraz koleje pytanie jezelki nadal ubywa plynu i wytwaza sie maz to pekniety blok badz glowcia??

kopci na bialo smierdzi spalonym olejem....pomocy....

: ndz lis 13, 2011 23:40
autor: pinstonvw
No właśnie ubywający płyn może być w chłodnicy i tam wprost miesza się ze spalinami i kopci na biało. Tak wygląda chłodnica Obrazek a miejsce gdzie się znajduje to okolice kolektora dolotowego i wydechowego :D zresztą fotka sporo mówi. Jeśli to masz to najlepiej to ustrojstwo wyciągnąć i zaślepić wszelkie otwory montażowe i po kłopocie.

kopci na bialo smierdzi spalonym olejem....pomocy....

: ndz lis 13, 2011 23:47
autor: gabrys9011
tak myslalem ze chodzi o egr....i co sadzisz ze to mzoe byc przyczyna a nie np pekniety blok lob glowicA?myslisZ ze ta maz w odnie nei zaszkodzila turbo?jesli tak to czemu tak swiszczy??

kopci na bialo smierdzi spalonym olejem....pomocy....

: pn lis 14, 2011 00:15
autor: pinstonvw
Tzn chodzi o tą wzdłużną puszkę pod egr! z tymi wystającymi króćcami. Turbo jest smarowane z oleju silnika, jeśli odma byłaby zapchana to pewnie innym otworem wyszłyby wycieki. Sama odma przepuszcza nieznaczne opary oleju więc nie zaszkodzi turbo. Jeśli chodzi o świst to prędzej sposób eksploatacji turbosprężarki jest tu ważny, czyli studzenie silnika przez parę minut po "mocniejszej" jeździe itp. U mnie turbo ma ok 200tys i świszczy ale przy doładowaniu, a świst jest słyszalny bardziej bo nie mam katalizatora. Najpierw zajmij się tym wyciekiem płynu chłodniczego. Wywal tą chłodnicę i zaślep otwory ze spalin (tym samym zaślepisz sobie tego egra), oraz połącz ze sobą oba węże chłodnicze jakąś rurką miedzianą i zobacz czy kopci i czy płyn ucieka. Potem pomyśli się coś o turbie, możesz sprawdzić czy są luzy wzdłużne i poprzeczne na wirniku sprężarki.