Golf mk3 afn problem z silnikiem po wymianie głowicy na nową

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

paulinka646
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 160
Rejestracja: śr lis 18, 2009 22:42
Lokalizacja: wałbrzych

Golf mk3 afn problem z silnikiem po wymianie głowicy na nową

Post autor: paulinka646 » sob lis 12, 2011 18:32

Witam.opisze przygode mojego kolegi z jego golfem 3 tdi afn 110km.i Prosze o pomoc i nie usuwanie tego posta bo juz sam niewiem co jest grane :-( przepraszam za troche długi temat!!ale warto przeczytac.
Znajomy oddał auto na wymiane głowicy jakiemus jego innemu kolesiowi bo były wyrobione gniazda szklanek i silnik głosno klepał.
koles zdjął głowice,i kumpel oddał do regeneracji.na 2 dzien pojechalismy ją odebrac i tamten zaczoł składac(mnie przy tym nie było bo robie remont garazu na warsztat samochodowy).została zakupiona nowa uszczelka głowicy,olej płyn itd.
wieczorem własciciel golfa dzwoni do mnie ze tamten zakładając wtryski ukrecił srube w głowicy na 4 cylindrze i rozwiercili otwór na m10 i wkrecili nową srube.mysle sobie to ładnie.koles w koncu tak ustawił rozrząd ze silnik jakos odpalił ale chodził nie rowno,mrugała kontrolka swiec zarowych i pseudo mechanik spasował mowiąc ze nie wie jak to zrobic.
ugadałem sie z kolegą ze wezme te auto i zobacze co go boli.
zaciągnelismy je do mnie na lince i sciągłem obudowe rozrządu-Pasek był tak luzny ze niewiem jak ten silnik mogł normalnie pracowac.
ustawiłem mu na nowo tak jak powinno byc i silnik zagadał ale spod 4 wtrysku(tam gdzie była urwana szpilka uciekała kompresja i leciał płyn chłodzący.
mówie sobie co teraz mnie czeka? wyjołem 4 wtrysk patrze i oczom nie wierze a tu sruba przykrecona na pakuły.po odkreceniu jej zobaczyłem ze podczas gwintowania zrobił dziure na wylot i przez nią leci płyn.ObrazekObrazek.powiedziałem znajomemu ze głowica do regeneracji,ale postanowilismy to jakos ogarnąc i po podaniu tokarzowi wymiarów wytoczył srube.najpierw zakleiłem dziure specjalnym klejem do klejenia głowic uwazając zeby nie wleciał do srodka i po wyschnieciu jego i nagwintowaniu otworu wkreciłem nową.ObrazekObrazekObrazek.zostawiłem to wszystko na cały dzien zeby związało.nastepnego dnia postanowiłem wszystko poskrecac i odpalic.po odpowietrzeniu układu i odpaleniu auto zagadało i kompresja juz nie uciekała ale paliła sie ciągle kontrolka swiec zarowych.po jezdzie probnej auto jest słabe,nie wkreca sie tak jak powinno,a rozrząd na bank jest ustawiony dobrze co do milimetra.postanowiłem podłączyc Vaga i sprawdzic błedy.wyskoczyły 3 z czego 2 sie skasowały a pozostał 1 Błąd 00542.postanowiłem ze ustawie kąt wtrysku i mimo tego ze w grupie 000 i poz 2 kąt oscylował na poziomie 32.podczas ustawiania na nowo nawet nic sie nie zmieniało(tak jakby vag nie reagował na zmiane kąta).w efekcie nie ustawiłem tego a teraz silnik kopci na jasno ObrazekObrazeki ciągle sie swieci ta kontrolka.sam juz niewiem co to moze byc:(niemam pojecia i Bardzo Prosze o pomoc bo chce zeby kolega juz mógł normalnie cieszyc sie autkiem.Prosze o nie usuwanie tego posta.niewiem czy to wazne dla was,ale przed remontem nie było takiego czegos,silnik pracował normalnie,nie kopcił i nie paliła sie kontrolka swiec.golf ma zmienione turbo z awx,kolektor ssący awx i wtryski 230.miał teraz byc robiony program po regeneracji głowicy.Prosze o pomoc gdzie szukac przyczyny tej kontrolki i kopcenia jak i ustawienia konta.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Golf mk3 afn problem z silnikiem po wymianie głowicy na nową

Post autor: damcio151 » sob lis 12, 2011 21:55

wyrzuca błąd wtrysku sterującego, jakiś podpis pod błędem jest ?



paulinka646
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 160
Rejestracja: śr lis 18, 2009 22:42
Lokalizacja: wałbrzych

Golf mk3 afn problem z silnikiem po wymianie głowicy na nową

Post autor: paulinka646 » sob lis 12, 2011 22:02

tak własnie wyrzuca błąd 00542 i jest pod nim podpis,ale teraz nie pamietam co dokładnie tam pisało bo był dosyc długi.po próbie skasowania go błąd powraca.jutro moge dokładnie napisac jaki jest podpis pod nim



paulinka646
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 160
Rejestracja: śr lis 18, 2009 22:42
Lokalizacja: wałbrzych

Golf mk3 afn problem z silnikiem po wymianie głowicy na nową

Post autor: paulinka646 » sob lis 12, 2011 23:04

niewiem czy to wam cos podpowie,ale dzisiaj sprawdziłem jeszcze opornosc na wtyczce wtrysku sterującego i pokazywało 114ohm



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Golf mk3 afn problem z silnikiem po wymianie głowicy na nową

Post autor: t0mal » ndz lis 13, 2011 01:13

Żre płyn, kąt wtrysku 32 nie będzie powodował takiego kopcenia. Zapomnij o klejeniu w dieslu to nie przejdzie, tam są takie siły że po tuningu oryginalne szpilki się rozciągają i uszczelka się przepala, nie ma mowy, żeby klej dał radę.



paulinka646
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 160
Rejestracja: śr lis 18, 2009 22:42
Lokalizacja: wałbrzych

Golf mk3 afn problem z silnikiem po wymianie głowicy na nową

Post autor: paulinka646 » ndz lis 13, 2011 09:51

tomal w takim razie co radzisz??i jak usunąc błąd wtrysku sterującego jak niby jest dobry bo ma opornosc?



paulinka646
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 160
Rejestracja: śr lis 18, 2009 22:42
Lokalizacja: wałbrzych

Golf mk3 afn problem z silnikiem po wymianie głowicy na nową

Post autor: paulinka646 » ndz lis 13, 2011 22:39

ma ktos jakies pomysły??



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Golf mk3 afn problem z silnikiem po wymianie głowicy na nową

Post autor: damcio151 » pn lis 14, 2011 10:13

paulinka646 pisze:jutro moge dokładnie napisac jaki jest podpis pod nim
:chytry:



paulinka646
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 160
Rejestracja: śr lis 18, 2009 22:42
Lokalizacja: wałbrzych

Golf mk3 afn problem z silnikiem po wymianie głowicy na nową

Post autor: paulinka646 » pn lis 14, 2011 16:07

aha przepraszam:) juz podaje
00542 - Can't Decode, CODE File Not Loaded!
30-10 - Can't Decode, CODE File Not Loaded! - Intermittent



paulinka646
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 160
Rejestracja: śr lis 18, 2009 22:42
Lokalizacja: wałbrzych

Golf mk3 afn problem z silnikiem po wymianie głowicy na nową

Post autor: paulinka646 » pn lis 14, 2011 16:18

wiec tak.dzisiaj posprawdzałem bezpieczniki,i są dobre.spalony był tylko ten który jest nad przekaznikiem 109 miał 15A wiec go wymieniłem.myslałem ze to cos da ale na marne.dalej swieci sie ta kontrolka swiec.postanowiłem ze wyciągne wtryski 230 i wsadze oryginalne bo mam stary kpl a w nim napewno wtrysk sterujący jest dobry.odpalam i czekam....po jakis 20sek znowu miga kontrolka.wiec dałem sobie spokój.niewiem co to jest.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Golf mk3 afn problem z silnikiem po wymianie głowicy na nową

Post autor: damcio151 » pn lis 14, 2011 16:33

szukaj zwarcia, sprawdź opór między pinami wtyczki wtrysku, a 11 i 12 pinem we wtyczce ECU



paulinka646
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 160
Rejestracja: śr lis 18, 2009 22:42
Lokalizacja: wałbrzych

Golf mk3 afn problem z silnikiem po wymianie głowicy na nową

Post autor: paulinka646 » pn lis 14, 2011 16:36

aha rozumiem.w takim razie zobacze.mam zobaczyc cz jest napiecie?



paulinka646
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 160
Rejestracja: śr lis 18, 2009 22:42
Lokalizacja: wałbrzych

Golf mk3 afn problem z silnikiem po wymianie głowicy na nową

Post autor: paulinka646 » pn lis 14, 2011 16:37

aha...podobno ten koles co wymieniał tą głowice nie posciągał klem z akumulatora.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Golf mk3 afn problem z silnikiem po wymianie głowicy na nową

Post autor: damcio151 » pn lis 14, 2011 21:18

paulinka646 pisze:aha rozumiem.w takim razie zobacze.mam zobaczyc cz jest napiecie?
nie napięcie, a przejście z wtyczki do wtyczki ... łączność, przewodność, opór



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości