Cieknąca chłodniczka oleju...Proszę o porady

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Sebus_500
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: ndz paź 31, 2010 11:41

Cieknąca chłodniczka oleju...Proszę o porady

Post autor: Sebus_500 » pt lis 11, 2011 16:26

Witam kolegów
Wczoraj gdy otworzyłem maskę żeby sobie wszystko poogladać zauważyłem wyciek spod chłodniczki oleju :kac: od strony łączenia jej z blokiem silnika,dodam jeszcze że rok temu robiłem podobno operację gdy remontowałem silnik więc dlaczego znów zaczęło mi tam lecieć?? pamiętam że jak ostatni raz ją wyciągałem to wszystko zostało zrobione należycie (wyczyszczona została powierzchnia styku z blokiem jak i sam blok :helm: ) i na to dałem jeszcze cieniutką warstwę specjalnego silikonu do uszczelek Victor Reinz,więc nasuwa mi się pytanie czy może trzeba to uszczelkę kłaść na sucho?? aha i od razu przy wymianie tej uszczelki muszę kupić znowu tą drugą uszczelkę która idzie wyżej?? chodzi mi o ten o-ring i do tego kupić tez nowy filtr oleju żeby po ponownym jego dokręceniu nie leciał?? bo kurcze tydzień temu zmieniałem olej i dałem Filtr Boscha więc trochę żałuję kasy na nowy... Panowie co robić bo już nie wiem :kac:. Silnik mam 1.6 TD JR na podniesionej dawce i ciśnieniu na 1.2 bara :hmm: Proszę o wasze porady w tym temacie bo muszę wiedzieć co jutro kupić gdyż samochód jest mi bardzo potrzebny na weekend.



Mumin90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
Kontakt:

Cieknąca chłodniczka oleju...Proszę o porady

Post autor: Mumin90 » pt lis 11, 2011 17:02

filtr zakładaj stary skoro jest prawie nowy
oring kup nowy bo groszowa sprawa a stary jest na pewno już zniekształcony i przy ponownym składaniu może nie trzymać
obejrzyj dokładnie styk z blokiem czy jest idealnie równy
ja osobiście składałem na uszczelkę i hermetik
trzeba dobrze dokręcić i musi trzymać jeżeli powierzchnię są równe



Awatar użytkownika
Sebus_500
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: ndz paź 31, 2010 11:41

Cieknąca chłodniczka oleju...Proszę o porady

Post autor: Sebus_500 » pt lis 11, 2011 22:15

Ale właśnie chyba zawsze po to daje się trochę silikonu do uszczelek ażeby wszedł on w te nierówności bloku i chłodniczki?? :helm: To więc jak składać go jutro na sucho czy coś innego kombinować,dodam że Hermetyka nie posiadam...



Mumin90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
Kontakt:

Cieknąca chłodniczka oleju...Proszę o porady

Post autor: Mumin90 » sob lis 12, 2011 08:09

powiedziałem żębyś obejrzał dokładnie płaszczyzny które się stykają
zgadza sie że uszczelniacz daje sie po to aby wszedł on w nierówności, ale jak powierzchnia jest stuknięta to nie równością może być nie tylko dołek ale i górka i tu może być problem
uszczelkę posmaruj tym silikonem na pewno nie zaszkodzi o ile silikon jest odporny na wysoką tem.
i dobrze odtłuść powierzchnie styku, tam są 3 śruby M8 jak to dobrze dokręcisz a powierzchnie są w miarę równe to musi trzymać



Awatar użytkownika
Sebus_500
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: ndz paź 31, 2010 11:41

Cieknąca chłodniczka oleju...Proszę o porady

Post autor: Sebus_500 » sob lis 12, 2011 16:08

Dobra jeszcze dziś będę składał, dostałem wszystkie uszczelki,teraz zostało tylko pomyślnie wykonać zadanie :jezor: Co do powierzchni styku jestem w 100% pewien że jest całkowicie prosta i niezwichrowana :helm:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 131 gości