Strona 1 z 1

Szum sprzęgła i wibracje

: ndz lis 06, 2011 10:29
autor: Magik_20
Witam :grin: :grin: :grin:
Otóż po raz n-ty mam problem ze swoim golfikiem, a mianowice podczas porannego odpalania wygląda to tak:
Odpalam silnik, przez około 10-15 sekund pracuje normalnie , a po tym czasie zaczyna mi dochodzić SZUM i WIBRACJE, szumienie dobiega chyba od strony sprzęgła, jak wcisnę sprzęgło i puszcze to ustaje, ale nie za każdym razem. Czasem muszę 3 do 4 razy wcisnąć żeby przestało szumieć. Na przykład jak dojeżdżam do światłem i wrzucę sobie na luz żeby nie trzymać na biegu jak blondynka to też czasem szumi, ale tak jak mówię nie zawsze, nie ma reguły.
A te wibracje to nawet jak jest rozgrzany silnik to też sie pojawiają, ale nie takie jak na zimnym silniku. To szumienie już mnie wkurza i jak i te wibracje. Dopiero co robilem hamulce, wymiana na miedziane i korektor siły hamowania , wybuliłem 5 stów, a teraz znowu co innego :grrr:
Czasem to mam ochotę go polać benzyną i podpalić :banghead:
Proszę o pomoc , jakieś sugestie. Z góry dziękuje :-) :-) :-)

Szum sprzęgła i wibracje

: ndz lis 06, 2011 15:17
autor: Michał_1977
Wibracje-poduchy pod silnikiem-rozwalone lub założone tanie zamienniki.
Szumienie-łożysko dociskowe lub rozsypujący się tłumik drgań skrętnych w tarczy sprzęgłowej.

Szum sprzęgła i wibracje

: śr lis 09, 2011 19:24
autor: Magik_20
Ale gdyby były poduszki to te dragnia by były chyba przez caly czas. A one raz są a raz ich nie ma.
Najlepiej to rozwala mnie to, ze silnik pracuje normalnie bez zadnych wibracji i to łożysko też nie szumi, a jak kręce kierwonicą w miejscu i nie to , ze do konća to wlasnie wtedy odczuwam te drgania i zaczyna szumieć to łozysko, jak wcisnę sprzędło to przestaje szumieć , a jak dobrze ustwaie kierownice w pewnej pozycji to przestaje drgać . Nie prawda , ze ciekawe . . . :banghead: coś może być z "maglownicą" tzn z przekładnią kierowniczą ????

Szum sprzęgła i wibracje

: śr lis 09, 2011 20:31
autor: danielkol1991
Kolego sprawdź sobie czy masz olej w skrzyni biegów. odkręć korek i sprawdź ile go jest ma być około 2 L. Jeśli jest dużo mniej to skrzynia dostała po dupie i koła zębate wydają taki dźwięk.