Strona 1 z 1

Ciśnienie/pompa oleju

: pt lis 04, 2011 15:46
autor: DeepHeet
Auto: Passat B4 1.9 TDI 1Z 90KM, olej Motul 10W40
Problem:
Wracałem z trasy i na parkingu zobaczyłem świeże krople oleju, mały wgląd pod auto i szok! Olej lał się prawie ciurkiem cała podłoga w oleju! Otwieram maskę, bagnet suchy, turbo zachlapane olejem... Wlałem jakieś może +2l świeżego oleju żeby mieć normę na bagnecie. Silnik ostygł międzyczasie, kapać przestało. Odpaliłem go ponownie żeby sprawdzić skąd się leje, znaczny wyciek z okolicy spływu oleju z turbo. Telefon do brata i holowanie do mechanika żeby dokładniej zbadać temat.
Okazało się że wyciek jest niestety spod uszczelniaczy tubo :-( (turbo z AWXa) tylko dlaczego? Odma sprawdzona-drożna. Dalej do sprawdzenia ciśnienie oleju:
wyszło na to że na wolnych obrotach ma 0,xbara (nie pamiętam wartości) a wraz ze wzrostem obrotów ciśnienie rośnie na potęgę przy 3.5tyś miało 9barów? Komputer pokazał błąd czujnika ciśnienia oleju, podmiana na nowy nic nie dała a problem pozostał.
Koledzy co to może być? Pompa oleju do wymiany? Co jeszcze sprawdzić?

Ciśnienie/pompa oleju

: ndz lis 06, 2011 11:14
autor: t0mal
Zamulił się zawór przelewowy w pompie oleju - typowy problem.

Ciśnienie/pompa oleju

: pn lis 07, 2011 10:01
autor: wesol
Tak zawor w pompie oleju. Chodiz oto ze olej ma rozna gestos zalezna od temp. i teraz gdy olej jest zimny pompa oleju dawalaby tak duze cisnienie ze w niekotrych autach zrywa filtr oleju ( jak jest wkrecany) Po rozgrzaniu cisnienie spada. W zwiazku z tym wymyslono taki zaworek co powoduje ze czes coleju splywa ponownie na zasysanie do pompy- duza czasc oleju krazy poprostu w pompie a tylko tyle ile potrzeba idzie na smarowanie calego motoru. Jelsi zawor podwiesi sie w pozyski otwartej to mamay za niskie cisnienie i to jest najczesciej spotykane. Czsami sie zdarzy takz e ze zawor podwiesi sie w pozycji zamknietej wiec wtedy pompa pomuje na maxa. Tak jak turbo moze sie podwisic na max i na min doladowania jelsi jest zapieczona.