Strona 1 z 1

Popękana głowica i uszczelka pod głowica

: czw lis 03, 2011 19:48
autor: lukasz.gtd
Wg mnie lekkie pęknięcia miedzy zaworami to norma w tych silnikach i nie ma się co tym stresować.

Popękana głowica i uszczelka pod głowica

: czw lis 03, 2011 20:02
autor: Mumin90
pęknięcia to norma w tych silnikach w zasadzie nie do trafienia jest głowica bez takich pęknięć

Pytanie czy ma to związek z uszczelka i puszczaniem kompresji czy tak może zostać?? sprzedający zapewniał ze jeździł do końca, tylko uszczelkę wywiało i sprzedaje.
Bo słyszałem ze nieraz to nic nie przeszkadzają takie pęknięcia, inni mówią ze zostaje spawanie.

ma tak zostać nic z tym nie robić ewentualnie głowice splanować jak ma rysy
jeździć to będzie napewno tylko że w TD masz dysze które natryskują na denka tłoków a w D tego nie ma
jak będziesz jeździł z głową i bez większych modów to będzie chodzić
a dlaczego nie możesz przełożyć całego silnika TD?

Popękana głowica i uszczelka pod głowica

: czw lis 03, 2011 21:40
autor: t0mal
Każda głowica będzie spękana pomiędzy zaworami i z tym się jeździ.
Silnik wolnossący różni się od uturbionego brakiem natrysku oleju na denko tłoka, co nie przeszkadza w niczym, jeśli nie przesadzisz z paliwem. Inaczej istnieje ryzyko uszkodzenia tłoków.
Głowica jest ta sama, podobno td ma mocniejsze zawory wydechowe, ale to nie potwierdzona informacja.
Do przeróbki będziesz potrzebował chłodnicy, podstawy filtra oleju, miski olejowej, turbo z przewodami olejowymi, obudowy filtra powietrza z rurą, pierwszej rury wydechowej za turbem (tej pipy), kolektorów, wtryskiwaczt od td, pompy wtryskowej od td, wymiennika ciepła na filtr oleju (jeśli nie masz).
Jak zwalasz głowicę do koniecznie daj nowe śruby i metalową uszczelkę od 1.9. Pamiętaj, żeby dokładnie oczyścić blok. Pipę kup od 1.9 td - ta z 1.6 to straszny szajs, zamula silnik i powoduje większe zadymienie spalin, co jest jednoznaczne z większą temperaturą w komorach spalania.
A no i wydech w TD ma większą średnicę.

Popękana głowica i uszczelka pod głowica

: czw lis 03, 2011 22:04
autor: lukasz.gtd
t0mal pisze:Pipę kup od 1.9 td - ta z 1.6 to straszny szajs, zamula silnik i powoduje większe zadymienie spalin, co jest jednoznaczne z większą temperaturą w komorach spalania.
Kolego a mógł byś podrzucić info z jakiego silnika 1.9 TD pasuje pipa do 1.6 TD? Od AAZ?

Popękana głowica i uszczelka pod głowica

: czw lis 03, 2011 23:18
autor: t0mal
Od AAZ z turbosprężarkami garrett t2 i kkk k14

Popękana głowica i uszczelka pod głowica

: pt lis 04, 2011 00:10
autor: t0mal
Intercooler ważna sprawa, niemniej jednak jak tłok spuchnie to korba przez blok wyskoczy.
To załóż same natryski oleju - pomierz, nawierć otwory i po prostu przykręć, tłoki masz to też możesz przełożyć, bo te twoje to pewnie nie mają wycięć na dysze olejowe.

Popękana głowica i uszczelka pod głowica

: pt lis 04, 2011 00:13
autor: Orzeł_01
sawmen pisze:najbardziej mnie martwiły te spękania miedzy zaworami, pierwszy raz ściągałem głowice i dlatego sie przestraszyłem troszkę
Tak jak pisali przedmówcy - nie ma się czym martwić. Jeśli pęknięcia między gniazdami nie rozłażą się, tylko wyglądają jak ryski, to niema się czym martwić, bo to normalka w tych głowicach. Jak byś to pospawał, to po przejechaniu paru tysięcy km. znów popęka.

Popękana głowica i uszczelka pod głowica

: pt lis 04, 2011 07:35
autor: Michał_1977
Ja się tylko zastanawiam ile razy będziemy jeszcze pisać o jednym i tym samym? Przecież było o tym już setki razy :chytry:
Kolego sawmen,na wszystkie Twoje pytania,odpowiedzi są w szukajce.Wystarczy napisać i kliknąć,a wyskoczy sterta tematów o tym.