Strona 1 z 1
Wadliwe napędy pomp oleju
: śr lis 02, 2011 10:56
autor: Piasek
Otóż potrzebuję możliwie najdokładniejsze oznaczenie silników których dot. problem ścinających się krzywek "imbusika" napędzającego pompę oleju.
Było opisywane przy okazji różnych tematów ale jakoś nigdzie znaleźć nie mogę

Wadliwe napędy pomp oleju
: śr lis 02, 2011 22:05
autor: kw
Kiedyś się interesowałem tymi motorkami, na forum audi jest coś takiego
Kilka slow o 2.0 TDI
- 2.0 TDI 8V bez wałków wyrównoważających (np. BMM, BGW) - zero problemów mechanicznych w układzie korobowo - tłokowym, czasem (bardzo sporadycznie) pękające głowice na mostku pomiędzy zaworami a końcówką pompowtrysku, wyrabiające się gniazda pompowtrysków, awaryjne turbiny i problemy wynikające z DPF,
- 2.0 TDI 16V bez wałków wyrównoważajkących z popmpkami Bosch (np. BSY, BKD, AZV) - pękają głowice do 2007 r, siadają pompki z końcówką "B", awaryjne rumuńskie turbiny, kiwające się na boki pompowtryski, drgania na obrotach jałowych,
- 2.0 TDI 8V z wałkami wyrównoważającymi (np. BPW) - problemy te same co z BMM + awarie napędu pompy oleju,
- 2.0 TDI 16 V z wałkami wyrównoważającymi i pompkami Bosch (np. BLB, BRE) - problemy te same co z BKD + awarie napędu pompy oleju i wałków wyrównoważających,
- 2.0 TDI 16 V z wałkami (BKP, BMR, BRD) lub bez wałków wyrównoważających (BMN) ale z pompkami piezo od Siemensa - analogiczne problemy jak dla tych z Boschem + problemy z pompkami (utrata mocy, zapychanie się dysz).
Generalnie najmniej awaryjny jest BMM, najbardziej BKP i BMR. Bardzo przyzwoity jest BKD roczniki od 2007.
Wadliwe napędy pomp oleju
: czw lis 03, 2011 00:42
autor: Piasek

dla Ciebie.
A jak to się ma w silnikach 1.9TDI PD bo wiem że 130tki również na przypadłość "pomp olejowych" cierpiały. Dysponuje ktoś danymi które modele ?
Bo szykuję się do zmiany (pewnie na A6) i chciałbym uniknąć wtopy.