Strona 1 z 1

Wadliwe napędy pomp oleju

: śr lis 02, 2011 10:56
autor: Piasek
Otóż potrzebuję możliwie najdokładniejsze oznaczenie silników których dot. problem ścinających się krzywek "imbusika" napędzającego pompę oleju.
Było opisywane przy okazji różnych tematów ale jakoś nigdzie znaleźć nie mogę :banghead:

Wadliwe napędy pomp oleju

: śr lis 02, 2011 22:05
autor: kw
Kiedyś się interesowałem tymi motorkami, na forum audi jest coś takiego
Kilka slow o 2.0 TDI
- 2.0 TDI 8V bez wałków wyrównoważających (np. BMM, BGW) - zero problemów mechanicznych w układzie korobowo - tłokowym, czasem (bardzo sporadycznie) pękające głowice na mostku pomiędzy zaworami a końcówką pompowtrysku, wyrabiające się gniazda pompowtrysków, awaryjne turbiny i problemy wynikające z DPF,
- 2.0 TDI 16V bez wałków wyrównoważajkących z popmpkami Bosch (np. BSY, BKD, AZV) - pękają głowice do 2007 r, siadają pompki z końcówką "B", awaryjne rumuńskie turbiny, kiwające się na boki pompowtryski, drgania na obrotach jałowych,
- 2.0 TDI 8V z wałkami wyrównoważającymi (np. BPW) - problemy te same co z BMM + awarie napędu pompy oleju,
- 2.0 TDI 16 V z wałkami wyrównoważającymi i pompkami Bosch (np. BLB, BRE) - problemy te same co z BKD + awarie napędu pompy oleju i wałków wyrównoważających,
- 2.0 TDI 16 V z wałkami (BKP, BMR, BRD) lub bez wałków wyrównoważających (BMN) ale z pompkami piezo od Siemensa - analogiczne problemy jak dla tych z Boschem + problemy z pompkami (utrata mocy, zapychanie się dysz).
Generalnie najmniej awaryjny jest BMM, najbardziej BKP i BMR. Bardzo przyzwoity jest BKD roczniki od 2007.

Wadliwe napędy pomp oleju

: czw lis 03, 2011 00:42
autor: Piasek
:pub: dla Ciebie.
A jak to się ma w silnikach 1.9TDI PD bo wiem że 130tki również na przypadłość "pomp olejowych" cierpiały. Dysponuje ktoś danymi które modele ?
Bo szykuję się do zmiany (pewnie na A6) i chciałbym uniknąć wtopy.