Strona 1 z 1
Wąż wodny (1J0121049F) - GOLFIV 1.9
: wt lis 01, 2011 20:29
autor: kelmex
Witam.
Mam nadzieje, ze nie powtarzam tematu.
2 dni wstecz zapalila mi sie kontrolka plynu chlodniczego + wielki napis STOP. Stwierdzilem, ze plyn chlodniczy wyciekl > wlalem nowy i po zrobieniu dwoch kolek na stacji benzynowej otworzylem szybko maske a tam po prawej stronie silnika mialem smingus dyngus z pewnej rurki.
Czy ktos moze mi potwierdzic czy czesc 1J0121049F to jest wlasnie czego szukam ? czy nazywa to sie waz wodny ?
Rurka jest przetarta - w wyzszej jej czesci jest jakby oslonka z materialu - w sumie tylko na niej wsrod gaszcza roznych innych rurek.
Dodalem zalaczniki - mam nadzieje, ze to widac na zdjeciu ktora rurka - teraz jest na koncu ucieta poniewaz i tak byla przerwana.
http://gallery.me.com/kelmex#100042" onclick="window.open(this.href);return false;
Z gory dziekuje wszystkim za podpowiedzi.
Wąż wodny (1J0121049F) - GOLFIV 1.9
: wt lis 01, 2011 21:31
autor: Sztomel
Podaj rocznik modelowy auta i kod silnika.
Re: Wąż wodny (1J0121049F) - GOLFIV 1.9
: wt lis 01, 2011 22:18
autor: kelmex
Sztomel pisze:Podaj rocznik modelowy auta i kod silnika.
Hej. Niestety nie mam nr silnika, a model rocznikowy to 2003 - wersja 1.9TDI
Wąż wodny (1J0121049F) - GOLFIV 1.9
: wt lis 01, 2011 23:22
autor: Sztomel
To może wiesz przynajmniej ile Twój silnik ma koni bo 1.9 TDI to sporo różnych silników. Podaję zatem oznaczenia kompletu 3 węży wraz z tym plastikowym trójnikiem (bo pojedynczo w serwisie nie kupisz) :
dla silnika
ASZ (130 KM) i
ATD (101 KM) -
1J0 122 447 DS (skrzynia manualna + podgrzewacz wody - widoczne na Twoich fotkach 3 świece podgrzewające płyn w głównym króćcu głowicy),
dla silnika
AXR (101 KM) -
1J0 122 447 ER (opis jak wyżej),
dla silnika
ARL (150 KM) -
1J0 122 447 DE.
W tym linku masz przykład o które węże chodzi na przykładzie silnika ARL (element nr 41) :
http://autodeal.spb.ru/vw.php?element=42062&year=2003" onclick="window.open(this.href);return false;
w tym dla silnika AXR (element nr 34) :
http://avtochast.ru/SKODA?type=11&gr=1& ... J0122447ER" onclick="window.open(this.href);return false;
a tu dla ASZ i ATD (element nr 19) :
http://autopartmaster.com/en/?action=ca ... 5%ED%E8%E5" onclick="window.open(this.href);return false;
Proponowałbym jednak najpierw sprawdzić sobie jaki masz symbol silnika (jest w kilku miejscach opisanych na forum).
Re: Wąż wodny (1J0121049F) - GOLFIV 1.9
: wt lis 01, 2011 23:49
autor: kelmex
Sztomel pisze:To może wiesz przynajmniej ile Twój silnik ma koni bo 1.9 TDI to sporo różnych silników. Podaję zatem oznaczenia kompletu 3 węży wraz z tym plastikowym trójnikiem (bo pojedynczo w serwisie nie kupisz) :
dla silnika
ASZ (130 KM) i
ATD (101 KM) -
1J0 122 447 DS (skrzynia manualna + podgrzewacz wody - widoczne na Twoich fotkach 3 świece podgrzewające płyn w głównym króćcu głowicy),
dla silnika
AXR (101 KM) -
1J0 122 447 ER (opis jak wyżej),
dla silnika
ARL (150 KM) -
1J0 122 447 DE.
W tym linku masz przykład o które węże chodzi na przykładzie silnika ARL (element nr 41) :
http://autodeal.spb.ru/vw.php?element=42062&year=2003" onclick="window.open(this.href);return false;
w tym dla silnika AXR (element nr 34) :
http://avtochast.ru/SKODA?type=11&gr=1& ... J0122447ER" onclick="window.open(this.href);return false;
a tu dla ASZ i ATD (element nr 19) :
http://autopartmaster.com/en/?action=ca ... 5%ED%E8%E5" onclick="window.open(this.href);return false;
Proponowałbym jednak najpierw sprawdzić sobie jaki masz symbol silnika (jest w kilku miejscach opisanych na forum).
Hey,
Widze ze trafilem na profesjonaliste
doszukalem sie ksiazki serwisowej i informacje mam tam jak ponizej:
GOLF TDI BASIS - 74kW
AXR EUH
LA7W
To chyba bedzie AXR ?
Wąż wodny (1J0121049F) - GOLFIV 1.9
: wt lis 01, 2011 23:56
autor: vpil
Wydaje mi się, że chodzi Ci o ten wąż który przebiega pod vacum pompą jest on w takim oplocie.
Jak podaje serwis VW najczęstrzą przyczyną pęknięcia tego węża jest wyciek ON z vacum pompy, niszczy gumę i w końcu doprowadza do jej pęknięcia.
Zawsze możesz założyć zwykły wąż ciśnieniowy o odpowiedniej średnicy i też będzie OK.
Jak uruchomię etkę to Ci sprawdzę numer tego węża.
Re: Wąż wodny (1J0121049F) - GOLFIV 1.9
: śr lis 02, 2011 00:13
autor: kelmex
vpil pisze:Wydaje mi się, że chodzi Ci o ten wąż który przebiega pod vacum pompą jest on w takim oplocie.
Jak podaje serwis VW najczęstrzą przyczyną pęknięcia tego węża jest wyciek ON z vacum pompy, niszczy gumę i w końcu doprowadza do jej pęknięcia.
Zawsze możesz założyć zwykły wąż ciśnieniowy o odpowiedniej średnicy i też będzie OK.
Jak uruchomię etkę to Ci sprawdzę numer tego węża.
Nie znam sie kompletnie na tym, ale moge tylko potwierdzic Twoje spostrzezenia. Jezeli dalbys rade odpalic ETKE jeszcze dzis to bylbym wdzieczny - autko stoi "zamrozone" a jutro chcialbym po to podskoczyc lub ewentualnie zamowic.
Masz racje - jest w takim oplocie / materiale - wyglada troszke inaczej niz sasiednie rurki.
Wąż wodny (1J0121049F) - GOLFIV 1.9
: śr lis 02, 2011 01:37
autor: Sztomel
Nie czekaj aż vpil odpali ETKĘ bo nic więcej poza tym co Ci podałem w niej nie ustali. Oczywiście masz silnik AXR a EUH to kod skrzyni biegów, dolne oznaczenie to kod lakieru na samochodzie.
Re: Wąż wodny (1J0121049F) - GOLFIV 1.9
: śr lis 02, 2011 06:49
autor: kelmex
Sztomel pisze:Nie czekaj aż vpil odpali ETKĘ bo nic więcej poza tym co Ci podałem w niej nie ustali. Oczywiście masz silnik AXR a EUH to kod skrzyni biegów, dolne oznaczenie to kod lakieru na samochodzie.
Jasna sprawa - ok zatem dziekuje wszystkim za pomoc i szybka reakcje.