Strona 1 z 1

Wymiana sprzęgiełka alternatora MK4 AHF

: sob paź 29, 2011 18:42
autor: cezar12.68
Witam. Mam pytanko czy da się wymienić sprzęgiełko alternatora w moim MK4 AHF bez wyjmowania alternatora. Czy do alternatora 90A BOSCH 038903023L będzie pasowało sprzęgiełko INA F-226804.09.Dziękuje za każdą podpowiedż.

Wymiana sprzęgiełka alternatora MK4 AHF

: sob paź 29, 2011 18:56
autor: Mumin90
tak da się wymienić bez wyjmowania alternatora

Wymiana sprzęgiełka alternatora MK4 AHF

: sob paź 29, 2011 19:21
autor: cezar12.68
Jest jakaś porada jak to zrobić?Czy to sprzęgiełko INA F-226804.09 będzie pasowało do altka 038903023L Boscha?Dziękuje za wszelkie podpowiedzi.

Wymiana sprzęgiełka alternatora MK4 AHF

: sob paź 29, 2011 19:45
autor: italiano_83
cezar12.68 pisze:Jest jakaś porada jak to zrobić?
Potrzebny jest specjalny skrócony klucz taki :

Obrazek
Obrazek

Trzeba zdemontować dolną osłonę silnika, zrzucić pasek napędu osprzętu podnosząc nieco do góry napinacz, włożyć dwuczęściowy klucz do środka i mieć na tyle szczęścia, że się odkręci. Ja próbowałem w zeszłym tygodniu i się nie udało, tak mocno rolka się zakleszczyła :panna:

Wymiana sprzęgiełka alternatora MK4 AHF

: sob paź 29, 2011 19:49
autor: markim321
Kluczem pneumatycznym powinno się udać. Mi się udało odkręcić w ten sposób.

Wymiana sprzęgiełka alternatora MK4 AHF

: sob paź 29, 2011 19:52
autor: italiano_83
markim321 pisze:Kluczem pneumatycznym powinno się udać. Mi się udało odkręcić w ten sposób.
Ale wtedy alternator trzeba zrzucać :bigok:

Wymiana sprzęgiełka alternatora MK4 AHF

: sob paź 29, 2011 20:17
autor: cezar12.68
Klucz ten specjalny pożyczyłem od kumpla, może się uda.Jak się nie da odkręcić to z wyjęciem altka są jakieś kłopoty? Mam klimę.Wiecie czy to sprzęgiełko co pisałem będzie pasowało.

Wymiana sprzęgiełka alternatora MK4 AHF

: sob paź 29, 2011 20:23
autor: italiano_83
cezar12.68 pisze:Klucz ten specjalny pożyczyłem od kumpla, może się uda.Jak się nie da odkręcić to z wyjęciem altka są jakieś kłopoty? Mam klimę.Wiecie czy to sprzęgiełko co pisałem będzie pasowało.
Trzeba odkręcić kompresor klimatyzacji i go podwiesić na lince, nie odkręcać przewodów bo klimę trzeba będzie nabijać i alternator można wyjąć dołem po małych "kombinacjach" z jego położeniem. Sprzęgła są dwa rodzaje w zależności o numeru budy

NUMER PRODUCENTA

535001210

ZASTOSOWANIE:

VW GOLF IV (1J1)


1.9 TDI (1997.08 - 2004.05); 1896.00 ccm - 110.00 KM/81.00 kW; Silnik: AHF; ASV
do numeru nadwozia: 1J-W-200 000

A powyżej tego numeru były montowane dwa rodzaje. Trzeba szukać po necie czy to koło pasuje do tego alternatora lub w katalogach, albo spisać numer koła które jest teraz zamontowane i na tej podstawie dobrać odpowiednie, jedno i to samo koło INA do tego samego alternatora ma kilka numerów - jeden diabeł wie dlaczego :panna:

Wymiana sprzęgiełka alternatora MK4 AHF

: sob paź 29, 2011 20:43
autor: adamwwy
Jak wymieniałem sprzęgiełko to zablokowałem je w ten sposób: wieloklin sprzęgiełka owinąłem szmatką, na tym zacisnąłem duży klucz do rur, klucz do sprzęgiełka włożyłem na miejsce i bez problemu się odkręciło. Dodam, że dzień wcześniej poległem na tym próbując odkręcić wieloma innymi sposobami łącznie z wyjęciem alternatora i użyciem klucza pneumatycznego... Dopiero ten patent pomógł.

Wymiana sprzęgiełka alternatora MK4 AHF

: sob paź 29, 2011 20:53
autor: cezar12.68
Łapie się tym przedziale do 200 000 nr nadw. Sprawdzę jeszcze w katalogu Inter Carsu te nr. Italiano_83 Dzięki za bardzo cenne podpowiedzi . W poniedziałek biorę się za robotę . Dam znać po robocie. Jeszcze raz dzięki.

Re: Wymiana sprzęgiełka alternatora MK4 AHF

: sob paź 29, 2011 21:34
autor: przemlin
Alternator można , chodź z oporami wyciągnąć do góry/ja tak robiłem/przeszkadzają weze klimy, trzeba zdemontować wentylator chłodnicy i wtedy można wyciągać do góry, potrzeba dwóch osób jedna działa z kanału druga pomaga od góry, trzeba go obracać i wyciągać... g...niana robota ale sie da.
Pozdrawiam.

Wymiana sprzęgiełka alternatora MK4 AHF

: wt lis 01, 2011 19:12
autor: cezar12.68
Witam.Sprzęgiełko wymienione dopiero po wyjęciu alternatora tak było zaciśnięte.Poradził dopiero klucz pneumatyczny. Alternator wyjąłem do dołu po podwieszeniu na lince klimy.Było trochę dłubania,ale jaka cisza teraz.Dziękuje za wszystkie podpowiedzi.Temat zamknięty.