Jak podłączyć taką pompę wtryskową?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

daniel23584
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: sob sie 06, 2011 11:38

Jak podłączyć taką pompę wtryskową?

Post autor: daniel23584 » sob paź 22, 2011 00:02

Witam
Mam pewien problem i może koledzy będziecie wiedzieli jak go rozwiązać. Wymieniam silnik w VW T3. Wcześniej był zamontowany 1.7D a teraz już siedzi 1.9D z Seata Ibizy 96r. tylko że w tym silniku jest inna pompa wtryskowa tzn ma więcej kabelków i nie wiem co z nimi zrobić :-( na fotce zaznaczone są te miejsca (przy pompie z silnika 1.7 ich w ogóle nie ma). Jakiś mechanik powiedział ojcu że niby będzie chodził bez podłączania tych kabelków, ale wolałem was zapytać co wy o tym sądzicie
Obrazek


ALH -> 205 -> soft

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14294
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Jak podłączyć taką pompę wtryskową?

Post autor: Michał_1977 » sob paź 22, 2011 08:09

daniel23584 pisze:Jakiś mechanik powiedział ojcu że niby będzie chodził bez podłączania tych kabelków
Zgadza się.
Mam taki silnik w MK3 i jedynie brak podpięcia tych dwóch kabli przy czujniku dawki paliwa (środkowa strzałka) powodowało,że mrugała mi kontrolka świec żarowych.U Ciebie nie będzie tak się dziać.Możesz go po prostu zastąpić śrubą ze starej pompy.
Do styku (górna strzałka) możesz zdaje się podciągnąć zasilanie z elektrozaworu odcinającego paliwo.
Ten dolny kabel jest całkowicie zbędny w Twoim przypadku.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

daniel23584
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: sob sie 06, 2011 11:38

Jak podłączyć taką pompę wtryskową?

Post autor: daniel23584 » sob paź 22, 2011 13:22

Dzięki kolego :pub:
Michał_1977 pisze:Do styku (górna strzałka) możesz zdaje się podciągnąć zasilanie z elektrozaworu odcinającego paliwo.
a jeśli nie będę nic podłączał to będzie ok czy trzeba podciągnąć zasilanie?


ALH -> 205 -> soft

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14294
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Jak podłączyć taką pompę wtryskową?

Post autor: Michał_1977 » sob paź 22, 2011 13:52

daniel23584 pisze: jeśli nie będę nic podłączał to będzie ok czy trzeba podciągnąć zasilanie?
Spróbuj bez.
Zawsze można kawałek kabla dodatkowo podciągnąć.
U mnie chyba hulało bez.Można też wywalić ten zawór i zaślepić otwór śrubą,lecz nie dłuższą niż gwint na zaworze.
Generalnie chodzi o to,że to jest pompa półelektroniczna,która ma jakieś pseudo sterowanie.Ciebie to nie dotyczy,bo silnik jest swapowany do innego auta :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

daniel23584
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: sob sie 06, 2011 11:38

Jak podłączyć taką pompę wtryskową?

Post autor: daniel23584 » czw paź 27, 2011 19:04

Michał_1977 :pub: silniczek "gada" bez podłączania tych kabelków :D
Jeszcze mam jedno pytanie bo muszę wymienić tą rurkę co wkłada się bagnet od oleju i nie wiem jak ją wyjąć :-(


ALH -> 205 -> soft

Awatar użytkownika
daniel.wwe
TDI PoweR
TDI PoweR
Posty: 752
Rejestracja: wt lip 05, 2011 14:04

Jak podłączyć taką pompę wtryskową?

Post autor: daniel.wwe » czw paź 27, 2011 19:06

Rurka jest wciskana. Weź jakieś szczypce, spróbuj ją okręcać i wyciągać.


“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty dla szybkich kierowców”

daniel23584
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: sob sie 06, 2011 11:38

Jak podłączyć taką pompę wtryskową?

Post autor: daniel23584 » czw paź 27, 2011 19:14

Dzięki za szybką odpowiedź :-) a na pewno jest wciskana, bo wczoraj próbowałem nią ruszać to zbytnio się nie rusza


ALH -> 205 -> soft

Awatar użytkownika
daniel.wwe
TDI PoweR
TDI PoweR
Posty: 752
Rejestracja: wt lip 05, 2011 14:04

Jak podłączyć taką pompę wtryskową?

Post autor: daniel.wwe » czw paź 27, 2011 19:17

daniel23584 pisze:a na pewno jest wciskana
Tak :bigok:


“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty dla szybkich kierowców”

daniel23584
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: sob sie 06, 2011 11:38

Jak podłączyć taką pompę wtryskową?

Post autor: daniel23584 » czw paź 27, 2011 20:52

Rurka zmieniona :-) trzeba było użyć trochę siły żeby ją ruszyć
Dziękować za wszystkie porady :pub:


ALH -> 205 -> soft

daniel23584
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: sob sie 06, 2011 11:38

Jak podłączyć taką pompę wtryskową?

Post autor: daniel23584 » pn paź 31, 2011 19:30

Witam. Okazało się ze jednak nie wszystko jest ok. Chodzi o to ze jak silnik zimny to odpala od "strzała" a jak jest ciepły to dłużej kręci i trzeba wcisnąć gaz żeby odpalil. Czego to może być wina? może trzeba podłączyć gdzieś któryś kabelek żeby na ciepłym lepiej "gadal"?


ALH -> 205 -> soft

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14294
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Jak podłączyć taką pompę wtryskową?

Post autor: Michał_1977 » pn paź 31, 2011 20:18

daniel23584 pisze:Czego to może być wina? może trzeba podłączyć gdzieś któryś kabelek żeby na ciepłym lepiej "gadal"?
Nie,nic nie trzeba podłączać.
Trzeba jedynie ustawić kąt wtrysku.Podjedź do jakiegoś mechaniora,który dysponuje czujnikiem zegarowym lub lampą stroboskopową i niech ci ustawi.Wtedy wszystko wróci do normy.
Jeśli nadal na ciepłym będzie problem z odpałem,to kup sobie dodatek do paliwa firmy VALVOLINE i zaaplikuj zgodnie ze wskazówkami na opakowaniu.Wyczyści pompę i będzie O.K.Pompa nie wiadomo ile stała i ile ma w sobie osadu.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

daniel23584
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: sob sie 06, 2011 11:38

Jak podłączyć taką pompę wtryskową?

Post autor: daniel23584 » pn paź 31, 2011 23:51

Ok to podjade do jakiegoś mechanika niech sprawdzi kat wtrysku.
A czy to nie jest tak ze kat wtrysku odpowiada za odpalanie na zimnym silniku? Gdzieś czytałem ze za odpalanie na ciepłym odpowiada dawka startowa czy jakoś tak a na zimnym kat wtrysku (chyba ze to dotyczyło nowszych silników)


ALH -> 205 -> soft

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14294
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Jak podłączyć taką pompę wtryskową?

Post autor: Michał_1977 » wt lis 01, 2011 11:55

daniel23584 pisze:A czy to nie jest tak ze kat wtrysku odpowiada za odpalanie na zimnym silniku?
W pewnym stopniu tak,ale rozruch zimnego silnika jest wspomagany świecami żarowymi i odpali nawet gdy kąt wtrysku jest lekko rozjechany.
daniel23584 pisze:Gdzieś czytałem ze za odpalanie na ciepłym odpowiada dawka startowa czy jakoś tak a na zimnym kat wtrysku (chyba ze to dotyczyło nowszych silników)
Otóż to.Do tyczy TDI,SDI... :bajer:
W starych klekotach nie ma czegoś takiego jak dawka startowa :-)


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

daniel23584
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: sob sie 06, 2011 11:38

Jak podłączyć taką pompę wtryskową?

Post autor: daniel23584 » wt mar 27, 2012 11:44

Witam ponownie
Koledzy do tego silnika 1.9 tak dla sprawdzenia założyliśmy pompe od 1.7 i wszystko byłoby ok gdyby na wolnych obrotach tak budą nie trzęsło i silnik miał jakiś dziwny głos, z okolic pompy jakby coś stukało. Więc założyliśmy z powrotem pompę od 1.9, przestawiliśmy kąt wtrysku w tej pompie i teraz ładnie pali na ciepłym i na zimnym silniku, teraz silnik ma głos taki jak powinien, tylko jest pewien problem, bo jak mocniej się przyciska gaz, nieważne czy podczas jazdy czy na postoju to na ostatnim wtrysku, przelewie co jest gumką zaślepiony jest takie ciśnienie że aż tą gumkę zrywa :shock: wczoraj zerwało i zalało cały silnik.. założyliśmy drugą i tak samo jak mocniej gazu się wciśnie to zaczyna się pod nią sączyć paliwo... silnik jest zdecydowanie słabszy na tej pompie niż na tej od 1.7. Dodam, że nawet przy mocnym bucie nie dymi. Co o tym sądzicie? Pompa do :ass: czy wymaga jakiejś regulacji?


ALH -> 205 -> soft

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 127 gości