Strona 1 z 2

Problem z zagrzaniem silnika

: czw paź 20, 2011 20:30
autor: mara_010
Mam problem z zagrzaniem silnika do 90stopni i zeby trzymal taka temperature, otóz od 2-3 miesiecy mam ciagly problem z temp silnika gdzie przy jezdzie mam max 75-80 stopni wiecej nie ma a po rannym odpaleni zeby dostal temp 90 stopni musi odstac przyajmniej 20 min. denerwuje mnie to bo jest coraz zimniej i czuje ze zaraz wzrosnie mi sporo spalanie jak sie nie bedzie dogrzewac powiedzcie co zrobic??
dziś wymieniłem termostat myślałem ze moze się zaciął czy coś w tym stylu ale po wymiane termostatu jest tak samo jak przed czyli podczas jazdy 70-80 a jak dlugo postoi to zlapie raz na jakis czas 90 wtedy wentylator się załacza i go normalnie studzi po czym znow się dluższy czas grzeje.
W czym jest problem??
Prosze o jakieś porady co może być nie tak?? i jaka może być tego przyczyna

Problem z zagrzaniem silnika

: czw paź 20, 2011 22:01
autor: mara_010
nikt nie wie jak mi pomoc?

Problem z zagrzaniem silnika

: czw paź 20, 2011 22:32
autor: Michał_1977
mara_010 pisze:nikt nie wie jak mi pomoc?
Ja wiem! :bigok:
Załóż porządny termostat.
Ja kiedyś też kupiłem jakiś francuski badziew i dobrze,że przed montażem wrzuciłem go razem ze starym do gara z wodą + termometr i zagotowałem.
Jak się okazało,stary był zepsuty,ale lepszy od nowego :kac:

Problem z zagrzaniem silnika

: czw paź 20, 2011 22:40
autor: mara_010
ale na starym ori jest to samo co na nowym wahler
i nie wiem czy to moze byc to

Problem z zagrzaniem silnika

: czw paź 20, 2011 22:43
autor: mara_010
a moze coś mieć z tym zwiozane czujnik co siedzi przy glowicy w trojniku?
Powiem ze u mnie sa dwa ale tylko jeden jest podaczony o prz starym diselku mialem jeden a przy tym mam dwa a wiazka zostala ze starego 1Y

Problem z zagrzaniem silnika

: czw paź 20, 2011 23:01
autor: Michał_1977
mara_010 pisze:a moze coś mieć z tym zwiozane czujnik co siedzi przy glowicy w trojniku?
Oczywiście,bo może przekłamywać i robi Cię w konia,no chyba,że faktycznie nie nagrzewa się układ i czuć to w nawiewach.
mara_010 pisze:Powiem ze u mnie sa dwa ale tylko jeden jest podaczony o prz starym diselku mialem jeden a przy tym mam dwa a wiazka zostala ze starego 1Y
Jeżeli wiązkę masz z 1Y,to czujnik ma być jeden,czteropinowy,tzn. mogą być 2,ale ten podpięty musi być odpowiedni i sprawny.Drugi pełni rolę zaślepki jak rozumiem :bajer:

Problem z zagrzaniem silnika

: pt paź 21, 2011 06:45
autor: mara_010
Dokładnie jest tak jak piszesz, jeden jest podlaczony a drugi jest jako zaslepka, ale ktory powinien byc podlaczony zielony czy brazowy?
Michał_1977 pisze:Oczywiście,bo może przekłamywać i robi Cię w konia,no chyba,że faktycznie nie nagrzewa się układ i czuć to w nawiewach.
no czuc jakby sie nie nagrzewał bo w nawiewach nie jest ukrop a uklad jest w pelni odpowietrzony

Problem z zagrzaniem silnika

: pt paź 21, 2011 20:03
autor: mara_010
mzecie mi pomoc bo nie chcialbym na darmo kupowac czujnika

Problem z zagrzaniem silnika

: pt paź 21, 2011 20:21
autor: apln
Zielony ma być podłączony.

Problem z zagrzaniem silnika

: pt paź 21, 2011 21:25
autor: mara_010
Michał_1977 pisze:Oczywiście,bo może przekłamywać i robi Cię w konia,no chyba,że faktycznie nie nagrzewa się układ i czuć to w nawiewach.
a co zrobic jak uklad sie nie dogrzewa?? zaslonic czesciowo chlodnice?? czy kupic oslone pod silnik?? nie mam pojcia co mam zrobic zeby bylo dobrze

Problem z zagrzaniem silnika

: pt paź 21, 2011 22:40
autor: Michał_1977
Ja w dalszym ciągu obstawiam termostat.
Założyłeś Wahlera (niby dobry),ale mógł się trafić bubel.
Wyjmij go,wrzuć do gara z wodą + termometr i na gaz.

Problem z zagrzaniem silnika

: sob paź 22, 2011 06:55
autor: mara_010
Michał_1977, czyi co czujnik sobie odpuscic?? no coz ajwyzej znow pojade podmienie termostat tylko pytalem w aso to koszt termostatu u mnie jest 135zł troche drogo i nie chce kupowac na darmo

Problem z zagrzaniem silnika

: sob paź 22, 2011 08:12
autor: Michał_1977
mara_010 pisze:nie chce kupowac na darmo
Dlatego napisałem Ci jak sprawdzić ten,który masz włożony:
Michał_1977 pisze:Wyjmij go,wrzuć do gara z wodą + termometr i na gaz.
Powinien zacząć otwierać się (rozszerzać) przy temperaturze 87*C.Jeśli zacznie otwierać się wcześniej,to jest do :ass:

Problem z zagrzaniem silnika

: sob lis 05, 2011 08:02
autor: mara_010
Michał_1977, dopiero teraz mialem czas i niestety termostat otwiera sie prawidlowo czyli lekko ok 86-87 stopni co dalej robic??