Strona 1 z 2

Mam Problem z turbo

: czw mar 30, 2006 16:46
autor: Łukasz1985
Mam problem z turbo przy wyższych obrotach silnika między 2,5 tys a 4tys nieraz odcina mi sie turbo (tak mi sie wydaje) i czuje drastyczny spadek mocy. Moje auto poprostu przestaje sie rozpędzać czy ktoś może wie jaki jest tego powód??? ach mam golfa III tdi 1,9 90KM

: czw mar 30, 2006 16:48
autor: barca90
Elektrozawór sterujący turbiną. Kumpel ostatnio to wymienił (nowy około 150 zł ) gość mu założył używany za 70 i auto chodzi jak burza.

: czw mar 30, 2006 18:42
autor: Paweł NPI
A masz coś takiego jak przepływomierz powietrza?? Chyba w TDI jest, więc może być to...

: czw mar 30, 2006 20:17
autor: Corvax
Diagnoza, dynamicznie.

: czw mar 30, 2006 21:42
autor: zaprzal

: pn kwie 03, 2006 20:42
autor: domek
ja mam podobne pytanie ale nie do konca. Dzisiaj bylem przedmuchac klekota na obwodnicy Krakowa, delikatnie przyspieszajac ani raz nie bylo tego objawu. Ale po powrocie do Kraka dalem mu kite zeby wyminac jakiegos palanta turlajacego sie Focusem, lewym pasem i .......znowu lipa. Zjechalem na stacyjke resecik i znowu wszystko hula. Do nastepnego razu... :grrr: Jak przyspieszam spokojnie ok ale jak cegla to dramacik. Coz to moze byc??

: pn kwie 03, 2006 22:30
autor: -one-
domek pisze:ja mam podobne pytanie ale nie do konca. Dzisiaj bylem przedmuchac klekota na obwodnicy Krakowa, delikatnie przyspieszajac ani raz nie bylo tego objawu. Ale po powrocie do Kraka dalem mu kite zeby wyminac jakiegos palanta turlajacego sie Focusem, lewym pasem i .......znowu lipa. Zjechalem na stacyjke resecik i znowu wszystko hula. Do nastepnego razu... :grrr: Jak przyspieszam spokojnie ok ale jak cegla to dramacik. Coz to moze byc??
To jest napewno PSJ,a tak poważnie to masz turbinę ze zmienną geometrią łopat a one lubią się zacinać. temat tysiąc razy poruszany na forum-poszukaj a znajdziesz :bigok:

: pn kwie 03, 2006 22:34
autor: ccinekk
Stawiam na elektro zawór sterujący pracą turbo.

: śr kwie 05, 2006 20:42
autor: domek
PSJ preferuje jak jezdze z 5-miesiecznym SYNEM. Reszta rodzinki nie ma szans na ulgi :satan: Takze raczej to w moim przypadku jest niemozliwe. Ile moze kosztowac taki zawor do AFN-a?

: śr kwie 05, 2006 22:09
autor: ccinekk
domek pisze:Ile moze kosztowac taki zawor do AFN-a?
120-150zł

: śr kwie 05, 2006 23:18
autor: domek
sprawdze jak tak bedzie to Cie usciskam, dam plusa i flasze wysle lub zawioze.

: czw kwie 06, 2006 07:22
autor: ccinekk
domek pisze:sprawdze jak tak bedzie to Cie usciskam, dam plusa i flasze wysle lub zawioze.
Hehe :pub: piszę się na to :okej: :okej:

: pt kwie 07, 2006 20:51
autor: domek
Dzisiaj po raz kolejny wyjechalem popoludniem przedmuchac maszyne, tym razem po miescie zeby nim poszarpac ostrzej redukcje itp i szok(pozytywny) bo nic sie nie stalo. Ani razu nie mialem trybu awaryjnego. Ale zaczynam miec dziwne przeswiadczenie ze to moze byc cos z powietrzem. Acha i nikt nie odpowiedzial mi na pytanie gdzie na diag. dynamiczna w Krakowie, nikt nie wie? :bajer:

: pt kwie 07, 2006 21:17
autor: zaprzal
domek, jak chcesz obciazyc silnik to raczej wyjedz na trase i rozpedz sie mocno na 5 biegu, na niskich biegach silnik jest mniej wysilony i tryb awaryjny moze sie pojawiac na ostatnim biegu