MK4 TDI 110KM AHF - remont głowicy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
sebastian1901
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 694
Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
Lokalizacja: CzęstochoVWa
Auto: Octavia I 1.8T RS
Silnik: AUQ
Kontakt:

MK4 TDI 110KM AHF - remont głowicy

Post autor: sebastian1901 » ndz paź 16, 2011 21:38

Witam.

1.Szykuje mi się remont głowicy i chciałbym się zorientować jakiej firmy części polecacie ?
- zawory
- prowadnice zaworów
- uszczelniacze
- szklanki
- uszczelkę pod głowicę

2. Mam drugą głowicę i chciałbym ją użyć "na zamianę" tyle, że nie ma w niej wałka.
Czy mogę przełożyć wałek, ktory obecnie mam w aucie czy będą jakieś problemy po takiej podmianie ?
3. Czy jest sens wymiany całego kompletu zaworów czy tylko pojedyńczych ?

Głównie chodzi mi o to, żeby wyremontować tą głowice, którą mam (oczywiście mówię o oddaniu jej do specjalistycznego warsztatu) i wsadzić ją do auta gdyż nie moge oddać auta na dłuższy czas do mechanika a druga sprawa że po prostu tym "fachowcom" nie ufam.


Sebastian

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

MK4 TDI 110KM AHF

Post autor: Adamm » ndz paź 16, 2011 22:31

szklaniki kup ina, uszczelke np elringa

pamietaj tez o srubach do glowicy !!

zawory wymien wszystkie :) nie zaszkodzi to autu a wiem ze byly wadliwe serie ze grzybki sie urywaly


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

MK4 TDI 110KM AHF

Post autor: Qto » ndz paź 16, 2011 22:35

Adamm pisze:zawory wymien wszystkie :) nie zaszkodzi to autu a wiem ze byly wadliwe serie ze grzybki sie urywaly
całkiem niedawno widziałem urwany grzybek w AHF-ie ...niby pierdoła a jakie później koszta naprawy :panna:



Awatar użytkownika
sebastian1901
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 694
Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
Lokalizacja: CzęstochoVWa
Auto: Octavia I 1.8T RS
Silnik: AUQ
Kontakt:

MK4 TDI 110KM AHF

Post autor: sebastian1901 » ndz paź 16, 2011 22:55

Dzięki, zrobię jak radzicie. Szczerze powiem, że o śrubach nie pomyślałem.

A zawory GIEFFE są ok ? albo CER ? Bo jeżeli chodzi o oryginał z ASO to cena jest zaporowa...
A wałek podejdzie od głowicy którą mam w aucie ?
A co do uszczelki pod głowicę to widziałem na allegro że mają jakieś oznaczenia 1 karb 2 karby chodzi tu o jej grubość. Skąd mam wiedzieć jaką zastosować ? Czy powie mi to człowiek, który będzie ją planował tzn ile materiału zebrał i odpowiednią uszczlkę mam wtedy zastosować ?
Teraz jest jeszcze oryginalna metalowa uszczelka.


Sebastian

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

MK4 TDI 110KM AHF

Post autor: Adamm » ndz paź 16, 2011 23:15

sebastian1901, uszczelke nie dobierasz do splanowaneg lowicy tylko do wysokosci wysuniecie tloka z bloku

spojrz na stara uszczekle ile ma otworkow na czesci ktora wystaje spod glowicy i bedziesz wiedzial jaka kupic


co do zaworow mozesz brac CER :)

mam ich centrale i magazyn pod nosem i biore tez ich i od nich czesci :)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
sebastian1901
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 694
Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
Lokalizacja: CzęstochoVWa
Auto: Octavia I 1.8T RS
Silnik: AUQ
Kontakt:

MK4 TDI 110KM AHF - remont głowicy

Post autor: sebastian1901 » pn paź 17, 2011 11:26

a co z tym wałkiem ? ;)


Sebastian

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

MK4 TDI 110KM AHF - remont głowicy

Post autor: Adamm » pn paź 17, 2011 17:43

podejdzie razem z podporami


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

przemlin
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 922
Rejestracja: wt sty 06, 2009 20:31
Lokalizacja: kwidzyn

Re: MK4 TDI 110KM AHF - remont głowicy

Post autor: przemlin » pn paź 17, 2011 18:23

A jakie sa orientacyjne koszta remontu głowicy razem z robocizną?



Awatar użytkownika
sebastian1901
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 694
Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
Lokalizacja: CzęstochoVWa
Auto: Octavia I 1.8T RS
Silnik: AUQ
Kontakt:

Re: MK4 TDI 110KM AHF - remont głowicy

Post autor: sebastian1901 » pn paź 17, 2011 21:46

Panowie dzisiaj powyciągałem zawory z głowicy którą kupiłem za 50zł. Chłopak ją sprzedał za taką cene bo mechanik mu powiedział że tłok się wypalił i że niby są zawory pokrzywione. Tylko co ma jedno do drugiego ? Powyciągałem wszystkie zawory no fakt są poprzycierane głównie ssące na trzonkach i mają delikatny luz na prowadnicach ale nie jakoś tragicznie ale wydechowe są ok na oko. Na co jeszcze zwrócić uwagę bo nie mogę uwierzyć że za taką cenę sprzedał... ? ;)


Sebastian

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

MK4 TDI 110KM AHF - remont głowicy

Post autor: Adamm » pn paź 17, 2011 22:44

sebastian1901, daj ja na sprawdzenie szczelnosci i bedzie wsio


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
sebastian1901
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 694
Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
Lokalizacja: CzęstochoVWa
Auto: Octavia I 1.8T RS
Silnik: AUQ
Kontakt:

MK4 TDI 110KM AHF - remont głowicy

Post autor: sebastian1901 » wt paź 18, 2011 06:57

Ogromne dzięki Panowie punkty poszły :pub:
Jak zrobię głowicę to wpiszę koszta także proszę o nieusuwanie posta. Pozdrawiam


Sebastian

przemlin
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 922
Rejestracja: wt sty 06, 2009 20:31
Lokalizacja: kwidzyn

MK4 TDI 110KM AHF - remont głowicy

Post autor: przemlin » wt sty 17, 2012 19:33

I jak, zrobiłeś głowice?



Awatar użytkownika
sebastian1901
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 694
Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
Lokalizacja: CzęstochoVWa
Auto: Octavia I 1.8T RS
Silnik: AUQ
Kontakt:

Re: MK4 TDI 110KM AHF - remont głowicy

Post autor: sebastian1901 » wt sty 17, 2012 22:02

Cześć.
Narazie nic nie ruszam bo zima.
Kupiłem zawory po 30zł za szt X 8 =240zł
+ prowadnice po 10zł X 8 = 80zł
Zawory i prowadnice firmy włoskiej Freccia.
Do tego wpasowanie zawrów i obróbka 350zł u Sprawki w Częstochowie.
Uszczelka pod głowicę ok 150zł.
Uszczelniacze trzonka zaworu po 16,50zł w Aso X 8 = 132zł ale są tańsze...
Śruby głowicy ASO po 23zł za szt = 184zł
Do tego uszczelki pod kolektory, nakrętki pod kolektor wydechowy ok 25zł.
Jak wyliczyłem 1000zł na dzieńdobry + wymiana.
Ceny ropy w góre zastanawiam się czy jest sens wogóle robić remont...
Narazie auto jeździ odkładam to w czasie.


Sebastian

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9233
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

MK4 TDI 110KM AHF - remont głowicy

Post autor: wesol » wt sty 17, 2012 22:50

moze ten remont wcale nie potrzebny taki jest. Szkoda kase inwestować skoro auto jedzi. Ja bym wymienił jak juz tylko uszczelniacze, zawory dotarł stare, Uszczelki pod kolektory to tez czy ja wiem czy trzeba wymieniać jak sa okej. Jak ostatnio wymienialem turbo to uszczleka kolektora wydechowego była okej to ja zostawiłem. Jedynie za tą wymiana zaworów przemawia fakt ze sie urywały. Sprawdz czy zawory stare maja tą sama srednice jak te nowe tylko tak dokladnie bo ostatnio mialem taki przypadek ze byly nowe nieco cieńsze. Sruby glowicy niektorzy zostawiaja stare choc producent mowi zeby wymienić. Można było nieco ciąć koszta tak do granic rozsądku. Chyba ze podchodzisz do sprawy tak ze jak robic to konkretnie. To ja bym jeszcze zapodał nowe pierscienie na tlokach. Koszt cos kolo 500 zl za komplet lub cos kolo tego. Czapka zdjeta to i to mozna by było zrobić.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 124 gości