Strona 1 z 2

brak mocy afn

: ndz paź 16, 2011 19:18
autor: ...OSA...
Cześć, przeczytałem już kilka tematów ale nie znalazłem nic co mógł bym jeszcze sprawdzić, a mianowicie chodzi o audi a4 1.9tdi afn 96'.
wszystko chodzi ładnie i pięknie dopóki na 3,4 lub 5 nie przekroczę około 3500 obrotów, wtedy zaczyna się problem. Auto wpada w jakiś tryb awaryjny i brakuje mu mocy, na 5 nie da się przekroczyć 140 o ile tyle już było bo ledwo co rozpędza się na 4 a na 5 to mogę pomarzyć o przyspieszaniu.

silnik jest po wymianie kompletnego rozrządu, wszystkich filtrów, płynów oraz po czyszczeniu turbiny bo już wcześniej były takie objawy (vag wykazał jakieś błędy w ciśnieniu doładowania)ale po tym zabiegu się uspokoiło(błędy skasowane i jazda z kompem wpiętym i sprawdzenie całego zakresu obrotów według programu podobno ok bo robił to znajomy).auto jeździło bez problemu 3 tygodnie i dopiero dzisiaj na autostradzie problem pojawił się ponownie.

co dalej, ma ktoś jakieś pomysły gdzie szukać i co naprawiać?

dzięki z góry.

brak mocy afn

: ndz paź 16, 2011 19:33
autor: italiano_83
Notlauf - tak to się nazywa, na górze w tym dziale jest podwieszony temat - miłego czytania.

brak mocy afn

: pn paź 24, 2011 22:00
autor: ...OSA...
italiano_83, dzięki za odpowiedz cały temat teraz już znam dokładnie.

to wykres z vaga: http://vw-passat.pl/vaglog/3804" onclick="window.open(this.href);return false;

Jak widać na załączonym obrazku cały czas przeładowuje i to dużo.

Sprawdziłem wszystkie wężyki podciśnienia i są ok, zawór n75 podmieniany na inne i dalej to samo, n75 reaguje podczas próbach na vag-u wiec jest ok.

Natomiast turbina zachowuje się dziwnie mimo że była czyszczona. Gdy odpiąłem ją od podciśnienia auto miało od początku normalna moc i dopiero na 4 przy około 3700 obr/min wpadło w tryb awaryjny, zachowała się tak samo jak na podłączonym wężyku. Dlaczego przecież łopatki powinny być po czyszczeniu ok, sztangielka turbiny też pracuje lekko. (chyba że jest źle wyczyszczona?) Natomiast przy drugiej próbie z podłączonym podciśnieniem bezpośrednio do turbiny mocno gwizdała i auto szarpało bo przeładowywało bardzo mocno ale to już chyba normalna sytuacja.

Proszę o pomoc. dzieki

brak mocy afn

: pn paź 24, 2011 22:12
autor: italiano_83
1, ktoś czyścił tę turbosprężarkę czy też sam ją czyściłeś ?
2. Czy ktoś regulował długość sztangi przy czyszczeniu turbo ?

Normalnie z odpiętym podciśnieniem powinieneś złapać muła niemal od początku, powinno być niedoładowanie, coś jest nie tak ze sztangą - długość, albo z działaniem mechanizmu kierownic.

Teraz tylko pytanie czy się da źle założyć pierścień sterujący kierownicami :?

Ktoś może wie :helm:

brak mocy afn

: pn paź 24, 2011 22:19
autor: ...OSA...
italiano_83,
Czyścił mechanik razem z całą reszta wymian i napraw, a czy regulował to nie wiem ale jutro się dowiem.
italiano_83 pisze:Teraz tylko pytanie czy się da źle założyć pierścień sterujący kierownicami Ktoś może wie
:chytry: ja wiem że tak ale czy ty pytasz czy stwierdzasz fakt?

Dzięki za pomoc jutro napisze co wyszło.

brak mocy afn

: pn paź 24, 2011 22:29
autor: italiano_83
...OSA... pisze:ty pytasz czy stwierdzasz fakt?
Pytam :bigok: Bo po czyszczeniu turbo N75 powinien z łatwością ogarniać wysterowanie ciśnienia doładowania, a tu mimo wysterowania na max- jak sam widzisz jest kompletna lipa.

brak mocy afn

: pn paź 24, 2011 23:19
autor: Łuki_79
...OSA... pisze: italiano_83 napisał(a):Teraz tylko pytanie czy się da źle założyć pierścień sterujący kierownicami Ktoś może wie

:chytry: ja wiem że tak ale czy ty pytasz czy stwierdzasz fakt?
To teraz sprawdź na uruchomionym silniku lub rozłącz połączenie dźwignia-sztanga i looknij czy dźwignia sterująca zmienną geometrią opiera się o ogranicznik - przy odwrotnie założonym pierścieniu będzie luz ok 2-3 mm między dzwignią a ogranicznikiem

brak mocy afn

: wt paź 25, 2011 22:51
autor: chrzaniu
Na 99% pierscien zostal odwrócony o 180* i teraz są przeładowania :)

brak mocy afn

: czw paź 27, 2011 00:07
autor: DaVincI
A czy jak wcsniesz gaz na maxa i auto ma opor to slychac z lewej strony silnika taki dziwny swist??

brak mocy afn

: pn paź 31, 2011 21:28
autor: ...OSA...
Łuki_79, między dźwignią a ogranicznikiem nie ma luzu wiec turbina wyczyszczona i złożona ok.
DaVincI, no świst jest delikatny nie żadne gwizdanie jak by się turbina męczyła, ale on był i chyba będzie w tdi, to chyba normalne?

wszystko reszta sprawdzana i już nie mam siły do tego... Jest szansa że to przepływka wariuje??? bo na bosh kts podobno ma jakieś odchyły więc pytanie dla was czy w ogóle sobie nią głowę zawracać?
pozdrawiam

brak mocy afn

: pn paź 31, 2011 22:17
autor: tomekkesik
Sprawdź połączenia przewody gumowe idące do ICKA
w pasacie AFN miałem podobnie przyczyną wpadania w tryb awaryjny okazał się pęknięty jeden z przewodów na dole
za niskie ciśnienie doładowania
można go uszkodzić nawet na wysokim krawężniku

brak mocy afn

: sob lis 05, 2011 21:48
autor: ...OSA...
po podmianie przepływki problem nie ustąpił.

turbina out i jeszcze raz do rozebrania, pierścień było obrócony o 180. Stało się tak dlatego że już kiedyś ktoś kopał w turbinie i źle ją poskładał a teraz nic nie było ruszane tylko wyczyszczone i złożone. ale na szczęście już nie przeładowuje i nie wpada w tryb awaryjny. jeszcze sobie logi dynamiczne zrobię do pewności i po temacie. dzięki wszystkim za pomoc!

Re: brak mocy afn

: pt lis 25, 2011 15:00
autor: chrzaniu
...OSA... pisze:po podmianie przepływki problem nie ustąpił.

turbina out i jeszcze raz do rozebrania, pierścień było obrócony o 180. Stało się tak dlatego że już kiedyś ktoś kopał w turbinie i źle ją poskładał a teraz nic nie było ruszane tylko wyczyszczone i złożone. ale na szczęście już nie przeładowuje i nie wpada w tryb awaryjny. jeszcze sobie logi dynamiczne zrobię do pewności i po temacie. dzięki wszystkim za pomoc!
To jednak miałem racje;)

brak mocy afn

: pn paź 19, 2015 10:36
autor: roofmaniak
Hej Panowie :)

Mam także problem z brakiem mocy w passacie z silnikiem AFN:

1,9 TDi AFN bardzo słabo przyśpiesza - tak jakby paliwa nie dostawał... czy coś podobnego...?

Opiszę co zostało zrobione:
- wyczyszczona turbina (geometria VNT) - to było robione w zakładzie regenerującym turbiny
- wymieniony N75 na nowy
- wywalony katalizator
- wymienione wszystkie wężyki podciśnienia i trójniki plastikowe
- nowy oryginalny przepływomierz BOSCHa
- dawkowanie na pompie ustawione na 3,6 na biegu jałowym
- kąt wtrysku ustawiony na 50

Auto ogólnie jeździ tak, jakby miał przyczepioną 2 tonową przyczepę - wciska się pedał gazu a on słabo przyśpiesza. Czuć od dołu jakby chciał przyśpieszać, ale w granicach 2300 obr tak jakby brakowało mu mocy/paliwa? Dodam, że autko nie puszcza ani grama dymu! Deptałem pedał gazu do "dechy" i żadnego dymu nie widać.

Logi
BS:
grupa 000: http://vaglog.pl/log_235754.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Statycznie :
grupa 13: http://vaglog.pl/log_235751.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Dynamicznie:
grupa 13: http://vaglog.pl/log_235753.html" onclick="window.open(this.href);return false;
grupa 3 i 4: http://vaglog.pl/log_235749.html" onclick="window.open(this.href);return false;
grupa 3 i 11: http://vaglog.pl/log_235750.html" onclick="window.open(this.href);return false;
grupa 8 i 10: http://vaglog.pl/log_235752.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Proszę o pomoc bo normalnie ręce opadają...

Jeśli trzeba zrobić jeszcze jakieś logi to proszę o info.

Pozdrawiam