Uszkodzony map sensor?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

tzebrowski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)

Uszkodzony map sensor?

Post autor: tzebrowski » wt paź 11, 2011 18:15

Witam

Załóżmy ze mam tak sytuację, sprawdzam pracę zmiennej geometrii w grupie 11bs. Sztanga pracuje w całym zakresie, obserwuje ją. Są takie dni że ciśnienie w kolektorze ssącym zmienia się od
powiedzmy 998bar do 1040bar (prawidłowe zachowanie), a czasami się zdarza, że pomimo pracy sztangi ciśnienie jest stałe na poziomie 998bar. Czasem się zdarza że po uruchomieniu auta ciśnienie w kolektorze jest mniejsze od ciśnienia atmosferycznego. Czy to może świadczyć o uszkodzonym map sensorze? Czy ktoś miał podobną sytuację?

Pozdrawiam
Tomek



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Uszkodzony map sensor?

Post autor: munior » wt paź 11, 2011 20:00

tzebrowski pisze:Są takie dni że ciśnienie w kolektorze ssącym zmienia się od
powiedzmy 998bar do 1040bar (prawidłowe zachowanie), a czasami się zdarza, że pomimo pracy sztangi ciśnienie jest stałe na poziomie 998bar. Czasem się zdarza że po uruchomieniu auta ciśnienie w kolektorze jest mniejsze od ciśnienia atmosferycznego. Czy to może świadczyć o uszkodzonym map sensorze?
:bajer: Nie szukaj dziury w całym ,wszystko jest tak jak powinno ...


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

tzebrowski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)

Uszkodzony map sensor?

Post autor: tzebrowski » wt paź 11, 2011 20:17

Thx. Z innej beczki, jak odepnę na pracującym silniku g28 i auto gaśnie, czy to oznacza że g80 jest uszkodzony? Vag nie wskazuje żadnych błędów dotyczących g80.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Uszkodzony map sensor?

Post autor: Sztomel » śr paź 12, 2011 09:57

Jak odepniesz wtyczkę od G28 to silnik zgaśnie (to jest normalne) i nie ma w tym winy G80 (który jest odpowiedzialny pośrednio za regulację dynamiczną kąta wtrysku). Jeśli masz podejrzenia co do wskazań G71 (czujnika ciśnienia doładowania) to zloguj statycznie grupę 010 oraz dynamicznie grupę 011 ale od 1300 obrotów. Każde wskazania w tej ostatniej grupie powyżej wartości zadanej (przy niskich obrotach silnika) a zwłaszcza kosmiczna wartość ciśnienia doładowania np. 2570 mbar czyli niezgodna z prawami fizyki świadczy o uszkodzeniu G71.


Obrazek

tzebrowski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)

Uszkodzony map sensor?

Post autor: tzebrowski » śr paź 12, 2011 11:49

Hmm, ciekawe jest to co piszesz odnosnie g71, logowalem juz auto dynamicznie i mialem takie wskazania z mapsensora i co ciekawe system nie zapisal bledu przeladowania. Co do g28 to na forum masters'a czytalem że po odłączeniu g28 na pracującym silniku system powinien brać sygnał zastępczy z g80. Gdy jednak będzie nieprawidłowy sygnał z g80 motor zgaśnie.
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.ph ... c&start=15, http://imageshack.us/photo/my-images/4/klipw.jpg/.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Uszkodzony map sensor?

Post autor: Sztomel » czw paź 13, 2011 01:49

Masz Mk4 z silnikiem ALH więc odepnij wtyczkę od czujnika G28 i spróbuj uruchomić silnik - to raz a dwa to wartość doładowania w vagu 2570 mbar - nie wywali trybu awaryjnego jeśli ww. wartość nie będzie się stale utrzymywać. Mam również ALH ze sterownikiem 038 906 018 AE i tam błąd przeładowania czyli 17965 wywalało dopiero wtedy kiedy sztanga siłownika podciśnienia była całkowicie unieruchomiona oraz kiedy kierownice spalin zatarły się na amen w pozycji maks doładowania. Wcześniej, mimo ciągłych trybów awaryjnych sterownik silnika nie pokazywał żadnego błędu związanego z wadliwą regulacją ciśnienia doładowania - taka reakcja tego akurat sterownika na te fiksacje.


Obrazek

tzebrowski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)

Uszkodzony map sensor?

Post autor: tzebrowski » czw paź 13, 2011 08:59

Jak jak Sztomel odniesiesz się do linków, które podesłałem, lub do tego [url]http://jngkjfdnghjfndgklj...POp/tdi_bez_g28[/url] ?



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Uszkodzony map sensor?

Post autor: munior » czw paź 13, 2011 22:38

tzebrowski pisze:Jak jak Sztomel odniesiesz się do linków, które podesłałem, lub do tego
Dał byś już spokój :bajer: i nie uczył ojca dzieci robić :chytry:


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

tzebrowski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)

Re: Uszkodzony map sensor?

Post autor: tzebrowski » pt paź 14, 2011 06:42

munior pisze:
tzebrowski pisze:Jak jak Sztomel odniesiesz się do linków, które podesłałem, lub do tego
Dał byś już spokój :bajer: i nie uczył ojca dzieci robić :chytry:
Chyba źle odczytałeś źle moje intencje. Moje pytanie wynikają z czystej ciekawości i nie zamierzałem nikogo pouczać.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 75 gości