Uszkodzony map sensor?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Ma gadane
- Posty: 190
- Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
- Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)
Uszkodzony map sensor?
Witam
Załóżmy ze mam tak sytuację, sprawdzam pracę zmiennej geometrii w grupie 11bs. Sztanga pracuje w całym zakresie, obserwuje ją. Są takie dni że ciśnienie w kolektorze ssącym zmienia się od
powiedzmy 998bar do 1040bar (prawidłowe zachowanie), a czasami się zdarza, że pomimo pracy sztangi ciśnienie jest stałe na poziomie 998bar. Czasem się zdarza że po uruchomieniu auta ciśnienie w kolektorze jest mniejsze od ciśnienia atmosferycznego. Czy to może świadczyć o uszkodzonym map sensorze? Czy ktoś miał podobną sytuację?
Pozdrawiam
Tomek
Załóżmy ze mam tak sytuację, sprawdzam pracę zmiennej geometrii w grupie 11bs. Sztanga pracuje w całym zakresie, obserwuje ją. Są takie dni że ciśnienie w kolektorze ssącym zmienia się od
powiedzmy 998bar do 1040bar (prawidłowe zachowanie), a czasami się zdarza, że pomimo pracy sztangi ciśnienie jest stałe na poziomie 998bar. Czasem się zdarza że po uruchomieniu auta ciśnienie w kolektorze jest mniejsze od ciśnienia atmosferycznego. Czy to może świadczyć o uszkodzonym map sensorze? Czy ktoś miał podobną sytuację?
Pozdrawiam
Tomek
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Uszkodzony map sensor?
tzebrowski pisze:Są takie dni że ciśnienie w kolektorze ssącym zmienia się od
powiedzmy 998bar do 1040bar (prawidłowe zachowanie), a czasami się zdarza, że pomimo pracy sztangi ciśnienie jest stałe na poziomie 998bar. Czasem się zdarza że po uruchomieniu auta ciśnienie w kolektorze jest mniejsze od ciśnienia atmosferycznego. Czy to może świadczyć o uszkodzonym map sensorze?

Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
-
- Ma gadane
- Posty: 190
- Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
- Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)
Uszkodzony map sensor?
Thx. Z innej beczki, jak odepnę na pracującym silniku g28 i auto gaśnie, czy to oznacza że g80 jest uszkodzony? Vag nie wskazuje żadnych błędów dotyczących g80.
Uszkodzony map sensor?
Jak odepniesz wtyczkę od G28 to silnik zgaśnie (to jest normalne) i nie ma w tym winy G80 (który jest odpowiedzialny pośrednio za regulację dynamiczną kąta wtrysku). Jeśli masz podejrzenia co do wskazań G71 (czujnika ciśnienia doładowania) to zloguj statycznie grupę 010 oraz dynamicznie grupę 011 ale od 1300 obrotów. Każde wskazania w tej ostatniej grupie powyżej wartości zadanej (przy niskich obrotach silnika) a zwłaszcza kosmiczna wartość ciśnienia doładowania np. 2570 mbar czyli niezgodna z prawami fizyki świadczy o uszkodzeniu G71.
-
- Ma gadane
- Posty: 190
- Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
- Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)
Uszkodzony map sensor?
Hmm, ciekawe jest to co piszesz odnosnie g71, logowalem juz auto dynamicznie i mialem takie wskazania z mapsensora i co ciekawe system nie zapisal bledu przeladowania. Co do g28 to na forum masters'a czytalem że po odłączeniu g28 na pracującym silniku system powinien brać sygnał zastępczy z g80. Gdy jednak będzie nieprawidłowy sygnał z g80 motor zgaśnie.
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.ph ... c&start=15, http://imageshack.us/photo/my-images/4/klipw.jpg/.
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.ph ... c&start=15, http://imageshack.us/photo/my-images/4/klipw.jpg/.
Uszkodzony map sensor?
Masz Mk4 z silnikiem ALH więc odepnij wtyczkę od czujnika G28 i spróbuj uruchomić silnik - to raz a dwa to wartość doładowania w vagu 2570 mbar - nie wywali trybu awaryjnego jeśli ww. wartość nie będzie się stale utrzymywać. Mam również ALH ze sterownikiem 038 906 018 AE i tam błąd przeładowania czyli 17965 wywalało dopiero wtedy kiedy sztanga siłownika podciśnienia była całkowicie unieruchomiona oraz kiedy kierownice spalin zatarły się na amen w pozycji maks doładowania. Wcześniej, mimo ciągłych trybów awaryjnych sterownik silnika nie pokazywał żadnego błędu związanego z wadliwą regulacją ciśnienia doładowania - taka reakcja tego akurat sterownika na te fiksacje.
-
- Ma gadane
- Posty: 190
- Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
- Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)
Uszkodzony map sensor?
Jak jak Sztomel odniesiesz się do linków, które podesłałem, lub do tego [url]http://jngkjfdnghjfndgklj...POp/tdi_bez_g28[/url] ?
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Uszkodzony map sensor?
Dał byś już spokójtzebrowski pisze:Jak jak Sztomel odniesiesz się do linków, które podesłałem, lub do tego


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
-
- Ma gadane
- Posty: 190
- Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
- Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)
Re: Uszkodzony map sensor?
Chyba źle odczytałeś źle moje intencje. Moje pytanie wynikają z czystej ciekawości i nie zamierzałem nikogo pouczać.munior pisze:Dał byś już spokójtzebrowski pisze:Jak jak Sztomel odniesiesz się do linków, które podesłałem, lub do tegoi nie uczył ojca dzieci robić
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 75 gości