cieknąca pompa aaz

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Vincent27
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: ndz wrz 19, 2010 15:23
Lokalizacja: Płock

cieknąca pompa aaz

Post autor: Vincent27 » ndz paź 09, 2011 22:19

Witam, od niedawna moj golf zaczął dużo palic, i wydostawał sie dziwny dym z pod maski. Myślałem że moze sie gotuje silnik. Ale okazało sie wczoraj że to cieknie paliwo gdzies za pompą, i spływa po bloku. Ciężko zobaczyc dokładne miejsce wycieku, ale jest to gdzies w miejscu w którym dochodzi linka od "ssania". Zaznacze ze ubytki w paliwie są dosć spore i odczuwalne. Wczoraj jak odpowietrzałem układ chłodzenia po wymianie nagrzewnicy to zrobiła sie spora plama ropy pod autem, w ciągu kilku minut.

Chciałbym wiedziec co moze być mozliwa przyczyną i czy brać sie samemu za to czy do mechanika z tym jechać.



apln
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: pt cze 19, 2009 17:05
Lokalizacja: SY/SLU/SG
Kontakt:

cieknąca pompa aaz

Post autor: apln » pn paź 10, 2011 19:43

Na dźwigni od przyspieszacza zapłonu("ssania") masz dwa oringi i pewnie któryś z nich puszcza. Wymiana nie jest trudna, należy jednak wyjąć pompę na stół, bo na aucie nie da się tego zrobić. Zapamiętujesz położenie dźwigni względem wałka(zaznaczasz), odkręcasz dwa torxy, wymieniasz jeden oring, z dekielka wyjmujesz dźwignię, wymieniasz drugi oring. Później składasz i gotowe :helm: oczywiście później kąt wtrysku do ustawienia, chyba że masz dobrze ustawiony to możesz sobie znaki zrobić jak pompa jest ustawiona.


I am traveler of both time and space...

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14138
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

cieknąca pompa aaz

Post autor: Michał_1977 » pn paź 10, 2011 19:45

Puszcza o-ring przyspieszacza kąta wtrysku.
Jeżeli potrafisz rozebrać i złożyć rozrząd,to powinieneś sobie poradzić,bo do tego zabiegu trzeba zdemontować pompę wtryskową :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Vincent27
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: ndz wrz 19, 2010 15:23
Lokalizacja: Płock

cieknąca pompa aaz

Post autor: Vincent27 » śr paź 12, 2011 00:47

wielkie dzieki koledzy. Jednak najpierw dokladnie umyje pompe i sprawdze dokladnie z kad cieknie. A nastepnie podziele sie informacjami i spostrzezeniami. Bo bylem u mechanika, zobaczyl pompe raz dwa i powiedzial ze padlo uszczelnienie i na dzien dobry 550-650 zl z ustawieniem na gotowe ;/ ale jak sobie poradze to wole wymienic sam, a ustawieniem zajmie sie mechanik.



Awatar użytkownika
trepek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: ndz wrz 06, 2009 21:58
Lokalizacja: Osiek k/Olkusz
Kontakt:

cieknąca pompa aaz

Post autor: trepek » śr paź 12, 2011 00:54

Vincent27 pisze:550-650 zl
Co każdy mechanik się tak ceni? Ja nawet połowy nie biorę :?
Wymiana prosta, powoli rozkręć przyśpieszacz zapamiętując co gdzie było. Powodzenia :bajer:



Vincent27
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: ndz wrz 19, 2010 15:23
Lokalizacja: Płock

Re: cieknąca pompa aaz

Post autor: Vincent27 » śr paź 12, 2011 14:32

No i pompe umyłem i jak się okazało paliwo cieknie chyba na "rozdzielaczu" jezeli to sie tak to nazywa. Pomiedzy pompą a tą czescią z której wychodza rurki do wtrysków. I co teraz z tym zrobić ??



spoon83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: czw sie 06, 2009 13:15
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Leon
Silnik: bcb

cieknąca pompa aaz

Post autor: spoon83 » śr paź 12, 2011 16:52

było milion razy, dla przykładu mój temat:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=394280" onclick="window.open(this.href);return false;

typem silnika(jp) się nie sugeruj, bo to jest dokładnie to samo co w 1.9 1y, aaz


http://seifenqueen.de/96a6b

Awatar użytkownika
trepek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: ndz wrz 06, 2009 21:58
Lokalizacja: Osiek k/Olkusz
Kontakt:

cieknąca pompa aaz

Post autor: trepek » śr paź 12, 2011 16:52

Vincent27 pisze:I co teraz z tym zrobić ??
Wymienić oring.

Są dwa sposoby: jeden bez demontowania pompy a drugi z demontażem. Jeśli chodzi o sposób bez demontowania to odkręcasz przewody wysokiego ciśnienia od pompy i wtrysków, możesz odkręcić również zaworki zwrotne (w środku masz sprężynkę, dzyndzybelek i miedzianą podkładkę), odkręcasz różne zbędne elementy z głowiczki, później 3 torxy mocujące głowiczkę. 4 torx odkręcasz ale tylko cześciowo, tylko na tyle aby widzieź starą uszczelkę, robisz jej podmianę.
Osobiście tej metody nie praktykuję i uszczelkę pod głowiczką wymieniam razem z demontażem pompy. Przy okazji się kąt wtrysku sprawdzi, rozrząd ustawi (bo co 2 auto, które do mnie przyjeżdża ma coś nie tak z rozrządem...).

Chociaż patrząc na ceny mechaników to ta przyjemność będzie kosztować z 550-700zł. Poszukaj na forum, czy ktoś w okolicy by Ci tego nie zrobił za mniejsze $$$.

P.S.
Co do uszczelki to można dobrać oringa w sklepie jak pokażesz starego oringa. Można również kupić zestaw naprawczy, w zależności od ilości gumek 10-35zł.



Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

Re: cieknąca pompa aaz

Post autor: karol8114 » sob lis 03, 2012 19:03

Witam wszystkich, zgodnie z regulaminem nie chcę zakładać nowego tematu. Moje pytanie jest następujące, jakie są numery katalogowe dwóch uszczelniaczy które znajdują się na osi przyspieszacza( ten pod dekielkiem i na osi), ewentualnie gdzie można je kupić. Pacjent AAZ 93 r.



berthold61
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 443
Rejestracja: czw wrz 30, 2010 16:40
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: cieknąca pompa aaz

Post autor: berthold61 » sob lis 03, 2012 20:17

Vincent27 pisze:No i pompe umyłem i jak się okazało paliwo cieknie chyba na "rozdzielaczu" jezeli to sie tak to nazywa. Pomiedzy pompą a tą czescią z której wychodza rurki do wtrysków. I co teraz z tym zrobić ??

no to witaj w klubie , w moim golfie 2 mam dokładnie to samo ja będę to robił bez wyciągania pompy ,,,a do ciebie mam pytanie czy nie zapowietrza ci się układ paliwowy i czy ci normalnie odpalał bo ten mój ma z tym problem :hmm: dodam tylko że ja mojego sam załatwiłem ,po prostu za dużo wbiłem ten trzpień do ustawiania ciśnienia wewnętrznego i osiągłem tylko to że walnął oring na tłokorozdzielaczu i silnik walił po zaworach jak szalony pewnie za mocno wyprzedził zapłon ale to już ustawione teraz ten oring tylko


było:syrena 105.mercedes123.golf2 1,3.sierra2,3 d.reno111,6reno kango 1,4 pb.vw golf3 1,9 tdi. audi 80 tdi.vw polo 1,9 d peugeot 307 1,6 hdi. kilka innych umkło uwadze a teraz ford fokus mk 2 2,0 tdci 136 ps już 170ps i 400 niutków oraz audi a2 1,4 tdi 105,9ps 232,8nm

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14138
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

cieknąca pompa aaz

Post autor: Michał_1977 » sob lis 03, 2012 21:09

berthold61, trochę za późno :los2:
karol8114, ten pod dekielkiem- 1H0 130 608A -to jest ten co ma średnicę ok. 2,5cm i występuje również pod dekielkiem z przodu pompy.
Natomiast tego małego o-ringu z ośki,ETKA nie podaje numeru,ani rozmiaru... :?


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

cieknąca pompa aaz

Post autor: karol8114 » sob lis 03, 2012 21:55

Dzięki Michał, wiesz może z własnego doświadczenia jaki oring zastosować na osi przyspieszczacza? Dokładnie nie wiem skąd cieknie, czy z osi czy z dekielka, chciałbym wymienić oba na raz by mieć pewność.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14138
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

cieknąca pompa aaz

Post autor: Michał_1977 » sob lis 03, 2012 22:06

karol8114 pisze: wiesz może z własnego doświadczenia
Z własnego doświadczenia wiem,że ciężko dobrać w zwykłym sklepie taki o-ring na ośkę,a nawet jeśli coś znajdziesz w miarę pasującego,to za chwilę i tak zacznie lać,a z o-ringu zrobi się papka. Nie wszystkie uszczelniacze nadają się do ON.
Komplet uszczelnień na całą pompę do AAZ kosztuje u pompiarzy ok.30zeta. Ja ostatnio płaciłem 27.
Druga sprawa,jak ośka ma luz w tulejce lub łozysku igiełkowym,bo bywały takie łożyska,to wymiana samego o-ringu nie pomoże na długo :?
karol8114 pisze:Dokładnie nie wiem skąd cieknie
Umyj zmywaczem do hamulców w spray-u,wysusz,odpal silnik,weź lusterko na przedłużce i obserwuj.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

cieknąca pompa aaz

Post autor: karol8114 » sob lis 03, 2012 22:16

Wczoraj wymieniałem oring na tłokorozdzielaczu, niestety nie posiadałem oringów na oś przyspieszacza, gdzieś delikatnie zbiera się paliwo. Nie pozostaje mi nic innego jak zamówić komplet uszczelnień. Co do luzów mam jeszcze drugi dekielek.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 224 gości