Strona 1 z 1

Golf III 1.9TDI 94r problem brak mocy

: ndz paź 09, 2011 14:14
autor: xman0070
Witam!
Na początku się przywitam.

Mój problem polega na tym iż samochód nie ma takiej mocy jak miał wcześniej. Może napisze od początku - jakiś tydzień temu wymieniłem rozrząd i od tego czasu co jest nie tak. Silnik odpala normalnie itd - lekko zmieniony głos pracy. Ogólnie to juz nie to samo. a tak pieknie maszynka szła ;p

Wykonałem logi dynamiczne grup 003,008,011 w programie VCDS-Lite wersja 1.0.
Prosiłbym o interpretację wyników - nie można tak jeździć zamulając.

Pozdrawiam Marcin i czekam na odpowiedź z góry dziekuję.

Obrazek
Obrazek

Golf III 1.9TDI 94r problem brak mocy

: ndz paź 09, 2011 14:29
autor: ja4rqu
a był po wymianie ustawiany kąt wtrysku? Jak się zmieniło brzmienie? Klekocze tak metalicznie?

Golf III 1.9TDI 94r problem brak mocy

: ndz paź 09, 2011 14:51
autor: xman0070
Jakoś w tygodniu była ruszana pompa - właśnie z tej przyczyny, że nie chce jechać tak jak wcześniej. Pewnie tez daltego zmienił się dźwięk.
Sorki, że nie napisałem o tej pompie - zapewniam, że więcej ukrytych opcji nie było he ;p
Także jak pompa została przestawiona to nic lepiej się nie zmieniło.
Wykluczyłem już większość opcji - dlatego zrobiłem logi - poczytałem trochę o tym i wszędzie piszą, że najlepiej robic logi.
pozdro

Golf III 1.9TDI 94r problem brak mocy

: ndz paź 09, 2011 18:10
autor: munior
xman0070 pisze:Jakoś w tygodniu była ruszana pompa - właśnie z tej przyczyny, że nie chce jechać tak jak wcześniej. Pewnie tez daltego zmienił się dźwięk.
Pompy nie rusza się "na oko" :chytry: o ile ten vcds ma dostępną grupę 000 to ustaw ten kąt tak jak ma być ,czyli ok.50
xman0070 pisze:Mój problem polega na tym iż samochód nie ma takiej mocy jak miał wcześniej.
Przy takich wskazaniach przepływomierza ,nie będzie miał mocy ...Dawka cięta ewidentnie wskutek zbyt małej masy powietrza "widzianej "przez przepływomierz ...Albo coś z przepływką ,albo nieszczelność miedzy przepływką a dolotem ,albo zapchał ci się filtr powietrza ...to akurat najmniej pradopodobne w krótkim okresie czasu :chytry:

Golf III 1.9TDI 94r problem brak mocy

: ndz paź 09, 2011 18:18
autor: xman0070
Hej
Dzięki za odpowiedź. Sprawdzę szczelność i ustawię pompę tak jak powinna byc.
Także moje przypuszczenia, że z przepływka jest coś nie tak są dobre.
Pewnie jak wyjmowałem obudowę filtra coś się z nia stało. Trzeba będzie kupić i sprawdzić.
Dzięki za interpretację logów.
Pozdro do usłyszenia

Golf III 1.9TDI 94r problem brak mocy

: ndz paź 16, 2011 21:21
autor: xman0070
Witam
Mam nowe dane odnośnie problemu. Sprawdziłem przepływomierz, wymieniłem wszystkie wężyki na nowe i dalej było to samo.
Połączyłem czerwony z niebieskim i turbina ładnie pracuje - dochodzi do 0.6 bara - nie łapie żadnych błędów.
Czyli teraz stawiam na zawór N75 - ale przy tej wersji zaworu ciężko z regeneracją. Postaram się obadac temat i napisze co i jak.
Pozdro

Golf III 1.9TDI 94r problem brak mocy

: ndz paź 16, 2011 22:08
autor: munior
xman0070 pisze:Połączyłem czerwony z niebieskim i turbina ładnie pracuje - dochodzi do 0.6 bara - nie łapie żadnych błędów.
Kombinujesz jak koń pod górę :chytry: w logach na pewno nie widać przeładowania ,wiec nie wiem po co czepiłeś się n75 ,widać za to zaniżone wskazania przepływki
xman0070 pisze:Sprawdziłem przepływomierz,
jak sprawdziłeś ? podmieniałeś na pewny ?

Golf III 1.9TDI 94r problem brak mocy

: ndz paź 16, 2011 22:10
autor: xman0070
Witam
Mam takie małe pytanie - Czy przy połączonych wężykach (niebieskim i czerwonym) turbina będzie pracować równo ale czy samochód będzie miał pełną moc?? Bo coś mi się wydaje, że to jeszcze nie to samo co było na początku, to znaczy przed wystąpieniem problemu. Czy jak wymienię lub dobrze zregeneruję zawór N75 to przybędzie mocy czy to nic nie zmieni ???
Pozdro

Golf III 1.9TDI 94r problem brak mocy

: ndz paź 16, 2011 23:06
autor: xman0070
Jeżeli chodzi o przepływomierz to wymieniłem na inny identyczny (używany) - nie wiem czy jest możliwość, że obie mają taka samą usterkę.
Ale teraz jest lepszy numer bo po regeneracji N75 nie łapie błędów - nie wchodzi w tryb awaryjny - cały czas trzyma koło 0,9 bara ciśnienie.
Przed chwilą sprawdzane hehe
Jest znaczna poprawa ale to jeszcze nie to - tak jakby jeszcze troszkę lepiej "szedł". Coś trzeba jeszcze pogrzebać - a może spróbuję znowu zrobić logi ??
Dzięki za pomoc "munior" i czekam na dalsze podpowiedzi.
Pozdro