Witam. Mam problem z moim Golfem 4 TDI a mianowicie dziwnie pracuje i jak mi się wydaje to też głośno i czasem słychać tak jak by nie palił na jeden gar np. Dźwięk taki jak tu " onclick="window.open(this.href);return false; słychać na tym filmiku tak jak u mnie tak jak by "falowanie" silnika. Traci mi się również płyn chłodzący objawy takie jak opisane tu przez pana "Bogumił" http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=6657" onclick="window.open(this.href);return false; i tak jak na fotkach tak i u mnie silnik jest od miejsca uszczelki miedzy głowicą a blokiem silnika jest do dołu ubrudzony ale nie koloru różowego lecz czarnego jak by od oleju. W płynie chłodniczym (aktualnie wodzie) są tak jakby sadze i po zalaniu zbiorniczka do pełna na odpalonym silniku co chwile wypływa powietrze. Proszę o pomoc co to może być dokładnie i czy ktoś się z tym również spotkał. Co trzeba wymienić i co zrobić. Czy regeneracja głowicy będzie konieczna czy wystarczy tylko ją splanować. Dodam jeszcze ze jak go kupiłem około 1.5roku temu to falowanie występowało sporadycznie np. przy dojeżdżaniu do skrzyżowania po wciśniecu sprzęgła a po zatrzymaniu auta znikało. Teraz tak się robi nawet na postoju i zanika gdy dam trochę gazu lub jak go przydusze na biegu lecz bywa że po chwili znowu tak robi. Czy konieczne będzie wymienić wszystkie regulatory czy wystarczy je rozruszać I czy trzeba również będzie wymienić wałek rozrządu czy wystarczy wymienić te pułpanewki. Jeszcze proszę o rade jak można sprawdzić te samo regulatory. Z góry dziękuje za pomoc.
Dziwny klekot silnika
: sob lis 05, 2011 00:03
autor: bolo1209
Witam. Wymienilem w moim aucie uszczelke pod glowica i jeden popychacz hydrauliczny poniewaz byl zatarty. Po zlozeniu wszystkiego auto nie odpalilo. Ciągliśmy go prawie 10km i nic. po sprawdzeniu rozrzadu zauwazylismy nasz blad a mianiowicie cofniecie na wale o dwa zeby. Wiec przestawilismy go o te dwa zeby. Blokowalismy na walku rozrzadu, pompie a na kole zebatym walu sugerowalismy sie trzema wglebieniami gdzie srodkowy ustawilismy na wprost wypustki pomiedzy dwiema srubami na bloku silnika na kolem zebatym. Opisalem to swoimi slowami co moze bydz nie zrozumiale dla wielu za co przepraszam. Po ponownym ustawieniu rozrzadu auto odalilo na klucz. Niestety teraz auto moim zdaniem ma dosc dziwny dzwiek i nie ma mocy jedzie jak SDI. Prosze o pomoc co to moze bydz? Z gory dziekuje i pozdrawiam
Dziwny klekot silnika
: ndz lis 06, 2011 02:04
autor: t0mal
bolo1209, Musisz sprawdzić sprężanie, bo dwa zęby w dieslu to bardzo dużo.
Dziwny klekot silnika
: ndz lis 06, 2011 11:45
autor: spawacz
Rozrzad cofnac/przyspieszyc w dieslu to max 4mm w stosunku do plaszczyzny glowicy , miej/wieceij niz te 4 podegnie zawor, sprawdz cisnienie, na 100% ktores cylinder bedzie mial ponizej 20
Dziwny klekot silnika
: ndz lis 06, 2011 12:25
autor: bolo1209
Ma mula na niskich obrotach, czuc ze ciagnie dopiero gdzies od 3 tysiecy obrotow. A przed tem ciagnag od samego dolu. Jest mozliwe ze to wtryski robia?? Ze tak klekocze i ze ma takiego mula??
Dziwny klekot silnika
: śr lis 23, 2011 21:46
autor: bolo1209
Witam. Juz sobie poradzilem sobie z tym bez podlanczania do kompa i bez mechanikow. Teraz chodzi bardzo dobrze i cicho. Jedynie przy odpalaniu na zimny robi siwo z tylu i przy dodawaniu gazu to po samym wcisnieciu gazu puszcza dymka. Co to moze byc??
Re: Dziwny klekot silnika
: sob lis 26, 2011 01:41
autor: DieselPower
Jak jest zimny to normalne że kopci na biało bo olej jest zimny, co do dymka to jakiego koloru ten dymek.
Skoro grzebałeś przy rozrządzie i luzowałeś pasek, może warto by sprawdzić kąt wtrysku na vag'u.
Bo to może być przyczyną dymka !
Poza tym nie spalona mieszanka dymek w kolorze czarnym (kąt wtrysku).
spalony olej dymek w kolorze niebieskim,
powietrze w układzie paliwowym może powodować że też będzie kopcił chyba bardziej na lekko biało albo siwo.
uszczelka pod głowicą biały dym jak z lokomotywy !
Dziwny klekot silnika
: pn lis 28, 2011 17:22
autor: bolo1209
Kolor jest siwy. tylko przy odpalaniu na zimnym tak jest ze zadymi. uszczelka pod glowica nowa.
Dziwny klekot silnika
: pn lis 28, 2011 23:48
autor: t0mal
Turbo, albo uszczelniacze/prowadnice puszczają olej. Pewną wskazówką jest obrzygany kolektor dolotowy i egr, cały w oleju.
Dziwny klekot silnika
: śr lis 30, 2011 00:11
autor: bolo1209
no jest caly ale od nagaru kolektor i egr.
Dziwny klekot silnika
: śr lis 30, 2011 00:50
autor: t0mal
No to masz pewną wskazówkę. Olej z racji tego że jest turbo nie przedostaje się do komory spalania podczas pracy silnika, tylko ścieka po zaworach jak wyłączysz silnik.
W ekstremalnych przypadkach przykopci na siwo po przegazówce (widziałem takie coś w mk3 1Z, ale tam aż pospadały uszczelniacze z prowadnic, bo takie luzy były)
Można się by było pod to podczepić bo miałeś rozrząd przestawiony.
Dziwny klekot silnika
: śr lis 30, 2011 01:15
autor: DieselPower
a ja stawiam na powietrze w układzie paliwowym i kąt wtrysku ..
Dziwny klekot silnika
: śr lis 30, 2011 18:18
autor: bolo1209
no jak by to uszczelniacze to moim zdaniem oleju by ubywalo a nie traci sie nic. w przewodzi paliwowym widac na zgaszonym babetek powietrza na odpalonym widac jak caly czas leca drobne babelki (jest to tylko na przewodzie doprowadzajacym paliwo na powrocie zadnego powietrza nie ma). Zapowietrzal mi sie jak dlugo stal i mialem problem odpalic przewazni9e z rana ale zmienienlem werzyki z powrotu co na wtryskach sa (nie wiem czy dobrze je okreslilem ale mysle ze rozumicie) i juz sie nie zapowietrza i na zimnym nawet jak dlugo stoi to pali po obrocie silnika
Dziwny klekot silnika
: śr lis 30, 2011 23:33
autor: t0mal
Przez forum tego nie naprawisz, musiałby ktoś obeznany obmacać silnik