Dziwny klekot silnika

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

bolo1209
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: sob gru 11, 2010 19:21

Dziwny klekot silnika

Post autor: bolo1209 » sob paź 08, 2011 21:48

Witam. Mam problem z moim Golfem 4 TDI a mianowicie dziwnie pracuje i jak mi się wydaje to też głośno i czasem słychać tak jak by nie palił na jeden gar np. Dźwięk taki jak tu " onclick="window.open(this.href);return false; słychać na tym filmiku tak jak u mnie tak jak by "falowanie" silnika. Traci mi się również płyn chłodzący objawy takie jak opisane tu przez pana "Bogumił" http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=6657" onclick="window.open(this.href);return false; i tak jak na fotkach tak i u mnie silnik jest od miejsca uszczelki miedzy głowicą a blokiem silnika jest do dołu ubrudzony ale nie koloru różowego lecz czarnego jak by od oleju. W płynie chłodniczym (aktualnie wodzie) są tak jakby sadze i po zalaniu zbiorniczka do pełna na odpalonym silniku co chwile wypływa powietrze. Proszę o pomoc co to może być dokładnie i czy ktoś się z tym również spotkał. Co trzeba wymienić i co zrobić. Czy regeneracja głowicy będzie konieczna czy wystarczy tylko ją splanować. Dodam jeszcze ze jak go kupiłem około 1.5roku temu to falowanie występowało sporadycznie np. przy dojeżdżaniu do skrzyżowania po wciśniecu sprzęgła a po zatrzymaniu auta znikało. Teraz tak się robi nawet na postoju i zanika gdy dam trochę gazu lub jak go przydusze na biegu lecz bywa że po chwili znowu tak robi. Czy konieczne będzie wymienić wszystkie regulatory czy wystarczy je rozruszać I czy trzeba również będzie wymienić wałek rozrządu czy wystarczy wymienić te pułpanewki. Jeszcze proszę o rade jak można sprawdzić te samo regulatory. Z góry dziękuje za pomoc.



bolo1209
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: sob gru 11, 2010 19:21

Dziwny klekot silnika

Post autor: bolo1209 » sob lis 05, 2011 00:03

Witam. Wymienilem w moim aucie uszczelke pod glowica i jeden popychacz hydrauliczny poniewaz byl zatarty. Po zlozeniu wszystkiego auto nie odpalilo. Ciągliśmy go prawie 10km i nic. po sprawdzeniu rozrzadu zauwazylismy nasz blad a mianiowicie cofniecie na wale o dwa zeby. Wiec przestawilismy go o te dwa zeby. Blokowalismy na walku rozrzadu, pompie a na kole zebatym walu sugerowalismy sie trzema wglebieniami gdzie srodkowy ustawilismy na wprost wypustki pomiedzy dwiema srubami na bloku silnika na kolem zebatym. Opisalem to swoimi slowami co moze bydz nie zrozumiale dla wielu za co przepraszam. Po ponownym ustawieniu rozrzadu auto odalilo na klucz. Niestety teraz auto moim zdaniem ma dosc dziwny dzwiek i nie ma mocy jedzie jak SDI. Prosze o pomoc co to moze bydz? Z gory dziekuje i pozdrawiam



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Dziwny klekot silnika

Post autor: t0mal » ndz lis 06, 2011 02:04

bolo1209, Musisz sprawdzić sprężanie, bo dwa zęby w dieslu to bardzo dużo.



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Dziwny klekot silnika

Post autor: spawacz » ndz lis 06, 2011 11:45

Rozrzad cofnac/przyspieszyc w dieslu to max 4mm w stosunku do plaszczyzny glowicy , miej/wieceij niz te 4 podegnie zawor, sprawdz cisnienie, na 100% ktores cylinder bedzie mial ponizej 20


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

bolo1209
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: sob gru 11, 2010 19:21

Dziwny klekot silnika

Post autor: bolo1209 » ndz lis 06, 2011 12:25

Ma mula na niskich obrotach, czuc ze ciagnie dopiero gdzies od 3 tysiecy obrotow. A przed tem ciagnag od samego dolu. Jest mozliwe ze to wtryski robia?? Ze tak klekocze i ze ma takiego mula??



bolo1209
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: sob gru 11, 2010 19:21

Dziwny klekot silnika

Post autor: bolo1209 » śr lis 23, 2011 21:46

Witam. Juz sobie poradzilem sobie z tym bez podlanczania do kompa i bez mechanikow. Teraz chodzi bardzo dobrze i cicho. Jedynie przy odpalaniu na zimny robi siwo z tylu i przy dodawaniu gazu to po samym wcisnieciu gazu puszcza dymka. Co to moze byc??



Awatar użytkownika
DieselPower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: pn lip 20, 2009 11:11
Lokalizacja: Trójmisto

Re: Dziwny klekot silnika

Post autor: DieselPower » sob lis 26, 2011 01:41

Jak jest zimny to normalne że kopci na biało bo olej jest zimny, co do dymka to jakiego koloru ten dymek.
Skoro grzebałeś przy rozrządzie i luzowałeś pasek, może warto by sprawdzić kąt wtrysku na vag'u.
Bo to może być przyczyną dymka !

Poza tym nie spalona mieszanka dymek w kolorze czarnym (kąt wtrysku).
spalony olej dymek w kolorze niebieskim,
powietrze w układzie paliwowym może powodować że też będzie kopcił chyba bardziej na lekko biało albo siwo.

uszczelka pod głowicą biały dym jak z lokomotywy !
:bajer:


Przeglądam forum =]

bolo1209
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: sob gru 11, 2010 19:21

Dziwny klekot silnika

Post autor: bolo1209 » pn lis 28, 2011 17:22

Kolor jest siwy. tylko przy odpalaniu na zimnym tak jest ze zadymi. uszczelka pod glowica nowa.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Dziwny klekot silnika

Post autor: t0mal » pn lis 28, 2011 23:48

Turbo, albo uszczelniacze/prowadnice puszczają olej. Pewną wskazówką jest obrzygany kolektor dolotowy i egr, cały w oleju.



bolo1209
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: sob gru 11, 2010 19:21

Dziwny klekot silnika

Post autor: bolo1209 » śr lis 30, 2011 00:11

no jest caly ale od nagaru kolektor i egr.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Dziwny klekot silnika

Post autor: t0mal » śr lis 30, 2011 00:50

No to masz pewną wskazówkę. Olej z racji tego że jest turbo nie przedostaje się do komory spalania podczas pracy silnika, tylko ścieka po zaworach jak wyłączysz silnik.
W ekstremalnych przypadkach przykopci na siwo po przegazówce (widziałem takie coś w mk3 1Z, ale tam aż pospadały uszczelniacze z prowadnic, bo takie luzy były)
Można się by było pod to podczepić bo miałeś rozrząd przestawiony.



Awatar użytkownika
DieselPower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: pn lip 20, 2009 11:11
Lokalizacja: Trójmisto

Dziwny klekot silnika

Post autor: DieselPower » śr lis 30, 2011 01:15

a ja stawiam na powietrze w układzie paliwowym i kąt wtrysku .. :smoke:


Przeglądam forum =]

bolo1209
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: sob gru 11, 2010 19:21

Dziwny klekot silnika

Post autor: bolo1209 » śr lis 30, 2011 18:18

no jak by to uszczelniacze to moim zdaniem oleju by ubywalo a nie traci sie nic. w przewodzi paliwowym widac na zgaszonym babetek powietrza na odpalonym widac jak caly czas leca drobne babelki (jest to tylko na przewodzie doprowadzajacym paliwo na powrocie zadnego powietrza nie ma). Zapowietrzal mi sie jak dlugo stal i mialem problem odpalic przewazni9e z rana ale zmienienlem werzyki z powrotu co na wtryskach sa (nie wiem czy dobrze je okreslilem ale mysle ze rozumicie) i juz sie nie zapowietrza i na zimnym nawet jak dlugo stoi to pali po obrocie silnika



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Dziwny klekot silnika

Post autor: t0mal » śr lis 30, 2011 23:33

Przez forum tego nie naprawisz, musiałby ktoś obeznany obmacać silnik



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 246 gości