Strona 1 z 1

Dokręcanie zębatki na wale korbowym.

: wt mar 28, 2006 23:32
autor: Odi
Witam wszystkich. Od zeszłego roku jestem szczęśliwym posiadaczem Golfa III 1.9TD. :okej:
Fajnie chodził do momentu, gdy zaczęły się moje problemy z zębatką na wale korbowym przy rozrządzie. :green_fuck:
Była na klin, scięło klin przy zębatce, troszke pocharatało wał, na szczęscie nic więcej nie wywaliło. :hehe:
Wymieniłem zębatkę na tę ze "ściętym okręgiem" dopasowałem do tego wał (straciłem na to cały dzień, bo na wymianę nowego wału brakło kaski) dograłem to idealnie. :satan:
Zgodnie z książką serwisową śrube na tym kole dokręca się z siłą 90 Nm w I etapie a w II etapie jeszcze o 180 stopni.
Udało mi sie dokręcić w drugim etapie jedynie o 100 stopni, mimo użycia niezłego klucza i maksymalnej dźwigni. Do tego stopnia, że pękł pasek rozrządu mimo, iż starałem się zablokowac koło zamachowe. :kac:
Mam w związku z tym pytanie: czy ktoś juz próbował sam wymieniac te zebatkę i czy udało mu sie tak ją dokrecić jak w książce serwisowej - jeżeli tak to w jaki sposób? Proszę o pomoc. :D
Na razie jeździ mi się dobrze i nie mam juz z tym problemów, chciałbym jednak mieć pewnośc, że nie powstaną już tam luzy.

: wt mar 28, 2006 23:59
autor: woojas25
kumpel kiedys to robil to zrzucił miske olejową zablokował wal o blok i dawaj acha nie zapomnij o nowej srubie

: śr mar 29, 2006 00:56
autor: Odi
Dzięki. 8)
Nowa śróba to podstawa. Poprzednia wydłużyła się o ok. 2 mm.
Pozdrowienia. :okej:

: śr mar 29, 2006 02:45
autor: twardy
W tym tygodniu zabieram się za rozrząd i wymiane tej nieszczęsnej zębatki , ciekaw jestem jak to będzie szło. :pub:

: śr mar 29, 2006 09:49
autor: malolat
wkrecasz 2 sruby w ta zebatke, wklafasz gruba srube w ucho w tylu silnika, pomiedzy sruby wkladasz lyzke do opon i blokujesz o srube... teraz mozesz krecic do woli, mi wystarczyla 2-metrowa rura :P

: śr mar 29, 2006 22:32
autor: Odi
twardy, Powodzenia. 8)

[ Dodano: 29 Mar 2006 22:35 ]
malolat,
Dzieki. :cool:
Postaram się dokrecić tę śrube wten sposób.
:zakrecony:
Pozdrawiam i szerokości. :cool:

: śr mar 29, 2006 22:45
autor: Darass
mam pytanie związane z tym, mechanik mi zmienial pasek na nowy, bo musial go zdjąc. czy jezeli pasek juz jest zdjety, mozna tam cos wymienic z tą zębatką? jezeli juz jest rozebrane, to moze warto? co zrobic, i jakie koszta tego?

: śr mar 29, 2006 22:47
autor: malolat
jak masz zdjeta zembatke to mozesz uszczelniacz na wale zmienic, i ewentualnie uszczelkepod tym kawalkiem aluminium w ktorym uw uszczelniacz siedzi. koszt w okolicy 30pln... jak nie cieknie i jest ok to moze nie warto ruszac?? ale ja zmienilem :P

: śr mar 29, 2006 23:12
autor: Odi
malolat,
Dzięki. wymieniłem. Nie leciał ale warto jak już rozebrane. :bigok:

: śr mar 29, 2006 23:21
autor: Corvax
Odi pisze:Zgodnie z książką serwisową śrube na tym kole dokręca się z siłą 90 Nm w I etapie a w II etapie jeszcze o 180 stopni.
sprawdź to w kilku źródłach, bo np w tdi dokręca sie 90Nm +90st, a z tego co piszesz to własnie przerobiles wał na taki jak w tdi.

: śr mar 29, 2006 23:33
autor: Odi
Dzięki. Sprawdzę. Pozdrownienia. :D

[ Dodano: 29 Mar 2006 23:34 ]
Corvax, Dzieki sprawdzę. Powodzeia. :D