Strona 1 z 1
Gasnący TDI
: pt wrz 30, 2011 21:34
autor: Kamienczyk
Witam,
mam problem ze swoją Borą 1,9 TDI 66 kW AGR.
Otóż po odpaleniu samochodu i dodaniu gazu silnik ma takie dziwnie drganie jak osiąga obroty jałowe czasami zdarza się że nawet zgaśnie. Gaśnie również czasami podczas jazdy najczęściej po wciśnięciu sprzęgła lub puszczeniu całkowicie gazu, po ponownym uruchomieniu zaczyna mrugać kontrolka świec żarowych. Co może być przyczyną takiego zachowania.
Gasnący TDI
: ndz paź 02, 2011 15:12
autor: edzio
pompa
Gasnący TDI
: ndz paź 02, 2011 17:02
autor: munior
edzio pisze:pompa
Taaa...najprawdopodobniej coś z nastawnikiem ,podepnij pod kompa ,jak bedzie jakiś bład zwiazany z n146 i poczatkiem wtrysku to na 100% coś z nastawnikiem ...
Gasnący TDI
: ndz paź 02, 2011 22:19
autor: Bart93
wyczysć nastawnik , kolega brzoza123 przerabia ten sam temat
napewno ci pali wiecej , czasem sobie gazu przytrzyma i takie tam , dłuże odpalanie nie ?
Gasnący TDI
: ndz paź 02, 2011 22:29
autor: Sztomel
Kamienczyk pisze:po ponownym uruchomieniu zaczyna mrugać kontrolka świec żarowych
w takim przypadku sterownik silnika sam z siebie sygnalizuje tą kontrolką, że trzeba zacząć diagnozę od podpięcia interfejsu diagnostycznego i odczytania zapisanego w sterowniku silnika błędu/ów, skasować je i ponownie sprawdzić które dały się skasować a które nie lub pojawiają się po ponownym uruchomieniu silnika i krótkiej przejażdżce. Określenie "pompa" to wskazanie szwankującego podzespołu a "nastawnik" to część składowa pompy wtryskowej więc nie ma co się czepiać bo wiadomo o co biega.
Gasnący TDI
: ndz paź 02, 2011 22:51
autor: Kamienczyk
Zdecydowanie za dużo pali to fakt 6 sobie pociągnie albo i więcej. Co do odpalania to zależy raz zapali od pół obrotu a czasami trzeba więcej zakręcić
dzisiaj stojąc w korku bawiłem się trochę i nawet przy rozgrzanym silniku zdarza się że zgaśnie po dodaniu i puszczeniu gazu. Ma też tak jakby nie mógł trafić na obroty jałowe. Szarpie obroty spadają i rosną. A co do tego nastawnika to jest może jakaś porada...
Gasnący TDI
: ndz paź 02, 2011 22:56
autor: Sztomel
Porad jest mnóstwo na necie (nie tylko na forum Golfa) ale zacznij od odczytania błędów.
Gasnący TDI
: pn paź 03, 2011 09:53
autor: edzio
Nie wierzę,że można tak zajeździc nastawnik ,żeby samochód gasł na wolnych.Rozumię szarpania na wolnych,przy przyśpiszaniu,czy też przy jeździe na równych obrotach.Tutaj stawiam na pękniętą ośkę regulacji dawki w samej pompie.
Gasnący TDI
: pn paź 03, 2011 15:40
autor: Kamienczyk
Samochód kupiłem nie dawno bo w czerwcu już z takimi objawami. Ale od razu nie było się czasu tym zająć ponieważ praca sezonowa zabiera dużo czasu teraz zrobiło się trochę luźniej więc postanowiłem się zająć problemem.
Gasnący TDI
: wt paź 04, 2011 00:03
autor: Bart93
edzio uwierz że można, ja ostatnio przeżyłem szok jak zobaczyłem cewke a raczej to co było miedzy wirnikiem a magnesem cewki - SYF. nie było kontroli nad autem. Kamienczyk, obstawiam ze to bedzie koniec twoich problemów