[POLO_9N3_1.9TDI_101KM] Problem z turbodoładowaniem.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

robson_ek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt wrz 30, 2011 12:36

[POLO_9N3_1.9TDI_101KM] Problem z turbodoładowaniem.

Post autor: robson_ek » pt wrz 30, 2011 13:09

Witam,

Jest to mój pierwszy post na tym forum, dlatego pragnę się przywiać z wszystkimi forumowiczami, a zarazem właścicielami tego fajnego autka jakim jest Polóweczka. Pomimo usterki, której doświadczyłem, auto dalej uważam za bardzo dobre, ale niestety teraz trochę wolniejsze :)

Ale do rzeczy...

Auto mam już około roku czasu, jest to rocznik 2006. Od momentu zakupu auto miało taką tendencję. Jak silnik był zimny auto podczas przyśpieszania przy około 1800-1900 obr/min dociskała turbosprężarka. Oczywiście nie mówię tutaj o stanie zaraz po odpaleniu, bo wtedy nigdy auta nie gazowałem, ale po przejechaniu kilku kilometrów. Problem rozpoczynał się i nasilał wraz z nagrzaniem silnika do prawidłowej temperatury (90*C). Wtedy to doładowanie przy 2000 obr/min całkowicie znikało. Samochód płynnie przekraczał granice 2000 obr/min i przyśpieszał dalej. Tak było kiedyś... Teraz czy to zimny silnik, czy ciepły auto ciągle przyśpiesza płynnie bez tego miłego wciśnięcia w fotel :) Jest słabszy, lecz nie można powiedzieć słaby. Przyśpiesza fajnie, lecz czuć różnice, co mnie martwi.

Postanowiłem, więc oddać auto do "mechaników". Jeden przeczyścił zawór EGR, rurę dolotową do tego zaworu, aż po intercooler (tyle co dostał). Okazało się, że było tam dużo oleju. Przeczyścił także sprężarkę, na której też był olej. Niestety nic to nie dało... :( Oddałem, więc auto do drugiego "mechanika", najpierw zatkał od sterownika dopływ powietrza do ERG`a potem wymienił czujnik który jest na rurze z filtrem powietrza. Także bez rezultatu. Okazało się po tym, że prace, które zrobił pierwszy "mechanik" poszły na marne, bo w tych rurach znów zebrał się olej i jak twierdził drugi mechanik "tak ma być". Odstęp pomiędzy dwoma mechanikami to około miesiąc czasu. Wyciek tego oleju spowodował spadek poniżej minimum oleju w silniku co zasygnalizował mi komputer (zrobiłem około 7 tyś KM, było maximum). Dolałem do maximum i jeżdżę dalej...

Z pierwszym mechanikiem, porobiłem także zrzuty z programu diagnostycznego, które przedstawiam poniżej (wg. niego jest wszystko OK):

ObrazekObrazek

ObrazekObrazek

ObrazekObrazek

ObrazekObrazek

ObrazekObrazek

Drugi mechanik, także podłączał auto pod komputer, ale nie wykrył niczego dziwnego i nie podjął się dalszej pracy.

Czy ktoś z forumowiczów, ma jakiś przypuszczenia? Bądź miał podobny problem z tym autem? Auto ma 130tyś KM. Przy 120tyś był robiony przegląd z wymianą filtrów, płynów. Wszystko na lepszych częściach (przynajmniej za takie płaciłem). Aktualnie świeci się klucz i informuję, że za 5000 KM mam zrobić kolejny przegląd.


P.S. Mogłem coś pomylić w opisie, ponieważ mechanika samochodowa nie jest moją specjalizacją. Jestem informatykiem i mogę za pomoc jakoś odwdzięczyć się pomagając w sprawach związanych z IT. Bardzo szerokie spektrum (od programowania, przez budowanie sieci komputerowych, systemów monitoringowych, konfigurowaniu oraz składaniu komputerów, budowaniu sieci telekomunikacyjnych, budowanie sieci VoIP, na konfiguracji serwerów dedykowanych, tworzeniu stron i pisaniu specjalistycznych skryptów z wdrożonymi płatnościami np. SMS kończąc).


Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam,
Robert



indyczes
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt cze 13, 2006 23:53
Lokalizacja: Polska

[POLO_9N3_1.9TDI_101KM] Problem z turbodoładowaniem.

Post autor: indyczes » pt wrz 30, 2011 19:26

Rozrząd był wymieniany w tym aucie? Należy sprawdzić synchronizację rozrządu- najlepiej jak jest ustawiona na zero stopni.
Poza tym z tych skanów niewiele można się dowiedzieć. Należy wykonać komplet logów statycznych i dynamicznych. Znajdź jakiegoś forumowicza z Twojej okolicy i zróbcie komplet logów i wrzuć na forum i wtedy będzie można się wypowiedzieć.



robson_ek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt wrz 30, 2011 12:36

Re: [POLO_9N3_1.9TDI_101KM] Problem z turbodoładowaniem.

Post autor: robson_ek » sob paź 01, 2011 03:40

Niestety nie ja robiłem screeny, tylko mechanik (ja tylko gazowałem i jechałem). Zrobił tyle i uznał że wystarczy...

Co do rozrządu to był wymieniany. Pierwszy mechanik robił mi go przy 120 tyś KM, łącznie z wymianą filtrów, płynów i oleju. Wg książki katalogowej miał być wtedy wymieniany.

Co do zrobienia pełnych logów z jakimś forumowiczem to jest bardzo za:) Tak, więc poszukuję chętną osobę z Krakowa, Wadowic, Zakopanego, Żywca, Bielska lub Zawoi i oczywiście okolic tych miejscowości... Za pomoc oczywiście się odwdzięczę... Ew. jeżeli można to zrobić samemu mając OBD2 to mogę go kupić i w przyszłym tygodniu(jak przyjdzie mi interface) spróbuję zrobić samemu te logi...



Awatar użytkownika
stolniczkow
Forum Master
Forum Master
Posty: 1717
Rejestracja: ndz kwie 05, 2009 11:34
Lokalizacja: SD
Kontakt:

[POLO_9N3_1.9TDI_101KM] Problem z turbodoładowaniem.

Post autor: stolniczkow » sob paź 01, 2011 09:29

robson_ek pisze:Ew. jeżeli można to zrobić samemu mając OBD2 to mogę go kupić i w przyszłym tygodniu(jak przyjdzie mi interface) spróbuję zrobić samemu te logi...
Można i nie stanowi to problemu. Do wykonania logów wystarczy nawet jeden z najtańszych kabli a opis co i jak znajdziesz tutaj:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=299803" onclick="window.open(this.href);return false;


Czarne S3 1.8T - Dynosoft, MG Motorsport - 276km/365Nm
Grupowy chiptuning Aligator (DynoSoft) Katowice
Obrazek

robson_ek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt wrz 30, 2011 12:36

Re: [POLO_9N3_1.9TDI_101KM] Problem z turbodoładowaniem.

Post autor: robson_ek » sob paź 01, 2011 14:51

Pożyczyłem ELM327 od znajomego. Czy może ktoś mi powiedzieć, które testy mam wykonać i jakiego programu do tego użyć? vag-com 409.1? Przy czym interface mam na USB...

Z tego co widzę w linku, który podał stolniczkow są opisane takie test:
1. Test turbiny i zaworu N75 dla TDI
2. Test termostatu, czujnika G2, czujnika G62 dla TDI
3. Test zaworu recyrkulacji spalin (EGR) dla TDI

Mam zrobić te 3? ELM327 pozwala na zrobienie wszystkich testów?



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9283
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[POLO_9N3_1.9TDI_101KM] Problem z turbodoładowaniem.

Post autor: wesol » sob paź 01, 2011 16:44

na ELM nie uruchmisz vaga to nie ten sprzet. Zaopatr sie w vaga i zrób odpowiednie logi i bedzie prosto i bezbolesnie.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

robson_ek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt wrz 30, 2011 12:36

Re: [POLO_9N3_1.9TDI_101KM] Problem z turbodoładowaniem.

Post autor: robson_ek » sob paź 01, 2011 16:58

:( No własnie nie chciało mi się połączyć :P

To jaki interface muszę kupić? Patrze na Allegro to większość jest dla aut do 2004 roku (Ja mam z 2006).

Znalazłem coś takiego: http://allegro.pl/vag-k-can-2-5-usb-zmi ... 92499.html" onclick="window.open(this.href);return false; Może być? Czy może jest coś tańszego:P?



indyczes
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt cze 13, 2006 23:53
Lokalizacja: Polska

[POLO_9N3_1.9TDI_101KM] Problem z turbodoładowaniem.

Post autor: indyczes » sob paź 01, 2011 19:15

Możesz brać, bardzo szybko się zwróci. Po taniości nie kupuj bo to oznacza same problemy. Jedno podpięcie i skasowanie błędów u mechanika to min. 50 zeta.
pozdr.



robson_ek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt wrz 30, 2011 12:36

[POLO_9N3_1.9TDI_101KM] Problem z turbodoładowaniem.

Post autor: robson_ek » pn paź 03, 2011 14:20

Zamówione, zapłacone. Teraz pozostaje czekać na paczkę;)

W międzyczasie mógłby ktoś napisać mi, czy mam wykonać tylko te 3 testy, które wymieniłem w moim przedostatnim poście i użyć programu też tam wymienionego?



robson_ek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt wrz 30, 2011 12:36

[POLO_9N3_1.9TDI_101KM] Problem z turbodoładowaniem.

Post autor: robson_ek » pt paź 07, 2011 12:53

Widzę, że mój temat umarł :( Przyszedł mi VAG zainstalowałem VAG-COM 409.1, włączyłem instrukcję z tego linka (http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=299803" onclick="window.open(this.href);return false;) no i niestety nie mam takich opcji jak pokazane jest w tej instrukcji. Jakiego ona dotyczy programu? Ew czy jest gdzieś opis jak zrobić te testy na VAG-COM'ie?



Awatar użytkownika
stolniczkow
Forum Master
Forum Master
Posty: 1717
Rejestracja: ndz kwie 05, 2009 11:34
Lokalizacja: SD
Kontakt:

[POLO_9N3_1.9TDI_101KM] Problem z turbodoładowaniem.

Post autor: stolniczkow » pt paź 07, 2011 12:56

Hmm tam jest przecież właśnie opisane jak to na VAG-COMie zrobić...
Poczytaj tutaj:
http://www.ross-tech.com/vag-com/tour/logging.html" onclick="window.open(this.href);return false;
To jest na prawdę bardzo proste... Pamiętaj tylko żeby logować od odpowiednich obrotów :bajer:


Czarne S3 1.8T - Dynosoft, MG Motorsport - 276km/365Nm
Grupowy chiptuning Aligator (DynoSoft) Katowice
Obrazek

robson_ek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt wrz 30, 2011 12:36

Re: [POLO_9N3_1.9TDI_101KM] Problem z turbodoładowaniem.

Post autor: robson_ek » pt paź 07, 2011 15:27

Fakt. Nie zauwazyłem, bo w tym programie ciągle pojawiają mi się błędy. Podczas dodawania interface'u (Options -> Test) otrzymuję komunikat:
---------------------------
VAG-COM: Port Test
---------------------------
Port Status: OK
Interface: Found!
Type: Serial Pass-Through
Opto/Iso: Yes
Ross-Tech Design: No
---------------------------
OK
---------------------------


Przechodzę, wiec do select->engine 01 i tam mam wyskakuje mi:
---------------------------
VAG-COM: Init Controller
---------------------------
No Response from Controller!
---------------------------
OK
---------------------------


Poprzedzone to jest wyswietlanym w ektykiecie Comm Status informacji
Init.Addr. 01 Baud 01 Try4.. ITE=9

Co jest nie tak? Ustawnia COM mam tak jak w instrukcji od VAGa. Opcji w VAG-COM nie zmieniałem...



robson_ek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt wrz 30, 2011 12:36

Re: [POLO_9N3_1.9TDI_101KM] Problem z turbodoładowaniem.

Post autor: robson_ek » pt paź 07, 2011 16:29

Super.... Właśnie zadzwoniłem do producenta kabla, który mi poleciliście o powiedział że ten kabel nie współpracuje z tym programem. Współpracuje natomiast z: VWTool, VAG K+CAN COMMANDER 2.5, Polski vag

Co teraz? Mogę go już wyrzucić?


P.S. Proszę o odpowiedź osoby które wiedzą co piszą! Bo nie chce kolejnej kasy wyrzucać w błoto!



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

[POLO_9N3_1.9TDI_101KM] Problem z turbodoładowaniem.

Post autor: damcio151 » pt paź 07, 2011 17:08

spróbuj z 311.2



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 76 gości