Strona 1 z 1

Wycieki oleju, przegrzewanie - wina uszczelki pod głowicą?

: pn wrz 26, 2011 20:59
autor: kordzio
Witam, mam taki problem, że ostatnio zaczęła mi szybko wzrastać temperatura na postoju (gdy silnik już ma optymalną temperaturę). Po sprawdzeniu przewodów okazało się, że dolny jest cały czas zimny - więc nie otwiera termostat... został wymieniony, przez jakiś czas było ok, silnik dłużej nagrzewał się do optymalnej temperatury niż wcześniej, termostat otwierał, bo przewód był ciepły... po kilku dniach znowu temperatura zaczęła wzrastać (dolny przewód ciepły - więc termostat otwierał) gdy otworzyłem maskę zauważyłem wycieki oleju - ślady oleju pod uszczelką pokrywy zaworów, przy korku, a także w jednym miejscu delikatne ślady wycieku spod uszczelki pod głowica... co jest tego przyczyną? dodam, że silnik to 1.6 TD 1V - bez modów...

Wycieki oleju, przegrzewanie - wina uszczelki pod głowicą?

: pn wrz 26, 2011 22:11
autor: SŁAWEK 1
WITAM SPRAWDŹ CZY WŁANCZA CI SIĘ WENTYLATOR I CZY DOBRZE ODPOWIETRZYŁEŚ UKŁAD? SPRAWDŹ DOKŁADNIE CZY WĄŻ GÓRNY CHŁODNICY I KRÓCIEC PRZY GŁOWICY CZY NIE JEST PĘKNIĘTY I SIĘ NIE ZAPOWIETRZA JEŚLI NIE MASZ OLEJU W PŁYNIE LUB ODWROTNIE NIE MASZ SIĘ CZEGO OBAWIAĆ I NAJWAŻNIEJSZE PO OTWARCIU TERMOSTATU ZOBACZ CZY ŁADNIE WRACA PRZELEWEM DO ZBIORNICZKA WYRÓWNAWCZEGO

Wycieki oleju, przegrzewanie - wina uszczelki pod głowicą?

: pn wrz 26, 2011 22:59
autor: souler
z tego opisu to co najwyzej mozna makaron ugotowac

Wycieki oleju, przegrzewanie - wina uszczelki pod głowicą?

: śr wrz 28, 2011 15:38
autor: kordzio
souler, skoro opis jest taki nie zrozumiały to zapytam wprost: co może być przyczyną szybkiego wzrostu temperatury na postoju oraz wycieków oleju z wyżej wymienionych miejsc?

SŁAWEK 1, wentylator się włącza i układ jest dobrze odpowietrzony... no właśnie nie ma ani oleju w płynie ani odwrotnie... oblukam dziś czy nie ma nigdzie pęknięcia na tym wężu :pub:

Wycieki oleju, przegrzewanie - wina uszczelki pod głowicą?

: śr wrz 28, 2011 22:25
autor: SŁAWEK 1
zwróć uwagę na króciec wodny lubi puszczać na tym o ringu przy głowicy pod plastikiem.I jeszcze jedno przychodzi mi do głowy sprawdź uszczelkę na korku na zbiorniczku układ misi mieć swoje ciśnienie pozdrawiam.