Strona 1 z 1
ustawienie walka rozrzadu
: sob wrz 24, 2011 20:49
autor: DANIEL LHR
mam lekko przestawiony walek rozrzadu tzn opozniony , kiedy walek jest na blokadzie kreska na kole zamachowym mija punkt o jakies 3mm . Zauwazylem ze przez to poprawil sie odczuwalnie dol tzn lepiej ciagnie od 2000 -2500obr. Gora raczej bez zmian Mial ktos jakies podobne doswiadczenia z tym zwiazane
ustawienie walka rozrzadu
: sob wrz 24, 2011 21:15
autor: t0mal
Pasek jest źle napięty - albo zbyt mocno, albo nie zbijałeś koła z wałka rozrządu.
Re: ustawienie walka rozrzadu
: ndz wrz 25, 2011 08:26
autor: DANIEL LHR
chodzi o to ze celowo go troche opoznilem przez co jest troche zwawszy. Kiedys pisal ktos ze przy dluzej otwartych zaworach ssacych dostaje sie wiecej powietrza przez zjawiska falowe. Chodzi mi czy ktos celowo przestawial walek na plus lub minus zeby zmienic charekterystyke pracy silnika
ustawienie walka rozrzadu
: ndz wrz 25, 2011 11:43
autor: t0mal
[b]DANIEL LHR[/b], pisze:przy dluzej otwartych zaworach ssacych dostaje sie wiecej powietrza przez zjawiska falowe
Do tego potrzebujesz kolektora z G60, albo z 1Y
Ja u siebie kręciłem wałkiem i muszę przyznać, że nic to nie polepsza, najlepiej jeździł na ustawieniu fabrycznym - znacznie większą różnicę odczuwa się przestawiając pompę wtryskową - odrobinę wyprzedzisz wtrysk to silnik ma mocniejszy dół, a jak opóźnisz to więcej spalin idzie na turbo i można uzyskać mniejszą turbo-dziurę.
Re: ustawienie walka rozrzadu
: ndz wrz 25, 2011 19:18
autor: DANIEL LHR
pompa juz ruszalem to znaczy zmienilem mapke kata wtrysku w sofcie i zmiany oczywiscie na + szczególnie w wyzszym zakresie obrotów. Kiedys jak mialem zawalony kolektor ssacy to chyba bardziej bylo to odczuwalne , opoznione zamkniecie zaworow ssacych pomagalo lepiej napelnic cylindry . Teraz efekt jest minimalny