[1.9 TDI 115KM] Problem z czujnikiem oleju!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[1.9 TDI 115KM] Problem z czujnikiem oleju!
Witam.
Mam Golfa IV serducho to : AJM 1.9 TDI 115KM / 6 BIEGÓW. Problem pojawia się gdy podczas jazdy (bez różnicy czy rozgrzany czy zimy, trasa czy miasto, czy "ładuje do pieca" czy jade spokojnie) po prostu raz na jakiś czas zapala się alarm - kontrolka oleju CZERWONA i miga i pika 3x i czasami jest tak ze po chwili migania zgaśnie albo zgaśnie za kilka kilometrów albo czasami jest potrzebne wygaszenie silnika i ponowne jego uruchomienie... Mieliście takie przypadki? Powiem jeszcze że olej wymieniony ~ 4000km temu na Mobil 5W / 30 ESP ten najnowszy. Olej w normie na bagnecie. Po pierwszym alarmie wymieniony czujnik oleju ten koło filtra. Problem występuje dalej.
Pozdrawiam
Mam Golfa IV serducho to : AJM 1.9 TDI 115KM / 6 BIEGÓW. Problem pojawia się gdy podczas jazdy (bez różnicy czy rozgrzany czy zimy, trasa czy miasto, czy "ładuje do pieca" czy jade spokojnie) po prostu raz na jakiś czas zapala się alarm - kontrolka oleju CZERWONA i miga i pika 3x i czasami jest tak ze po chwili migania zgaśnie albo zgaśnie za kilka kilometrów albo czasami jest potrzebne wygaszenie silnika i ponowne jego uruchomienie... Mieliście takie przypadki? Powiem jeszcze że olej wymieniony ~ 4000km temu na Mobil 5W / 30 ESP ten najnowszy. Olej w normie na bagnecie. Po pierwszym alarmie wymieniony czujnik oleju ten koło filtra. Problem występuje dalej.
Pozdrawiam
Co Cię nie zabije...
... przyjdzie jeszcze raz.
... przyjdzie jeszcze raz.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
[1.9 TDI 115KM] Problem z czujnikiem oleju!
pomimo że "zimny" trochę mi nie pasuje to zacząłbym od wymiany filta oleju...na Knecht, nie pakuj żadnego Filtrona czasamistasiuklb pisze:bez różnicy czy rozgrzany czy zimy
[1.9 TDI 115KM] Problem z czujnikiem oleju!
Z tego co wiem to jest jakiś niemiecki założony... Wymieniał mi go kolega i mówił że jak był po auta to gdzieś tam kupił nowe filtry oleju... A coś podejrzewasz?
Co Cię nie zabije...
... przyjdzie jeszcze raz.
... przyjdzie jeszcze raz.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
[1.9 TDI 115KM] Problem z czujnikiem oleju!
gdyby działo się to tylko na ciepłym to zdecydowanie najczęstszą przyczyną jest wadliwy filtr oleju (poszukaj na forum...sam kilka razy opisywałem parę przypadków)...druga przyczyna to zapchany smok oleju w misce olejowej...ale wtedy z tego co kojarzę też na ciepłym się odzywa kontrolka.stasiuklb pisze:A coś podejrzewasz?
Generalnie poszukaj podobnych tematów bo sporo tego jest...
[1.9 TDI 115KM] Problem z czujnikiem oleju!
Myślisz że to może być wina filtra oleju? Wiesz, na to nie wpadłem. Spróbujemy tego. Pewnie będzie trzeba oleju później dolać co nie?
Co Cię nie zabije...
... przyjdzie jeszcze raz.
... przyjdzie jeszcze raz.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
[1.9 TDI 115KM] Problem z czujnikiem oleju!
No przecież od początku tak pisałem...na pewno łatwiej zmienić filtr niż kombinować z czujnikami, wymiana filtra na pewno nie wyjdzie na złe a może okazać się trafną decyzją...a czujnikami to nigdy nie wiadomo jak się trafi...dlatego proponuję wymianę filtra, tylko nie kombinuj z jakimiś od kolegów tylko kup sprawdzonego przez wielu użytkowników forum Knechta. No i możesz też zrzucić miskę i zobaczyć jak wygląda smok...stasiuklb pisze:Myślisz że to może być wina filtra oleju?
[1.9 TDI 115KM] Problem z czujnikiem oleju!
Wiesz, sam fakt jest denerwujący... Wyprzedzam sobie na 5 biegu juz zbliżam się do 160 a tu naaagle ALARM olej... No ostatnio mnie tak wydygał że się spociłem aż ;D przyjechałem szybko na warsztat i świeciła się kontrolka i stanąłem i zanim podpięliśmy VAGa zgasła menda... I brak żadnego błędu... Masakra normalnie..
Co Cię nie zabije...
... przyjdzie jeszcze raz.
... przyjdzie jeszcze raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: śr maja 12, 2010 09:24
- Lokalizacja: Kielce / Warszawa
- Kontakt:
[1.9 TDI 115KM] Problem z czujnikiem oleju!
To i ja się tu dopiszę, chociaż mój problem zapewne dotyczy czego innego.
Samochód to Jetta 1.9TDI 2006r
Raz na jakiś czas w moim samochodzie zapala się kontrolka sprawdz poziom oleju. Żółta. Oczywiście wtedy dolewam odrobinkę i tyle. Zdażało mi się to już kilkakrotnie. Po uzupełnieniu oleju gasła. Wczoraj zapaliła mi się. Faktycznie poziom oleju wymagał uzupełnienia, wiec dolałem. Mam pełny stan na bagnecie, jest książkowo. Niestety kontrolka nie zgasła. Ciągle pokazuje mi ten sam komunikat, żeby sprawdzić poziom oleju.
Olej co prawda wymaga wymiany już, więc i tak będę dłubał przy tym. Jeśli chodzi o filtr to mam założonego Knechta, żadnych problemów innych z samochodem nie mam.
Myślicie, że poleciał czujnik poziomu oleju wkręcany od spodu miski olejowej? Wymieniać go przy wymianie oleju? czy może ktoś miał taki problem i może po wymianie oleju w całości po prostu mu przejdzie?
Samochód to Jetta 1.9TDI 2006r
Raz na jakiś czas w moim samochodzie zapala się kontrolka sprawdz poziom oleju. Żółta. Oczywiście wtedy dolewam odrobinkę i tyle. Zdażało mi się to już kilkakrotnie. Po uzupełnieniu oleju gasła. Wczoraj zapaliła mi się. Faktycznie poziom oleju wymagał uzupełnienia, wiec dolałem. Mam pełny stan na bagnecie, jest książkowo. Niestety kontrolka nie zgasła. Ciągle pokazuje mi ten sam komunikat, żeby sprawdzić poziom oleju.
Olej co prawda wymaga wymiany już, więc i tak będę dłubał przy tym. Jeśli chodzi o filtr to mam założonego Knechta, żadnych problemów innych z samochodem nie mam.
Myślicie, że poleciał czujnik poziomu oleju wkręcany od spodu miski olejowej? Wymieniać go przy wymianie oleju? czy może ktoś miał taki problem i może po wymianie oleju w całości po prostu mu przejdzie?
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
[1.9 TDI 115KM] Problem z czujnikiem oleju!
lisek84, normalnie kontrolka zapala się kiedy poziom oleju jest na "min"...do poziomu max brakuje litr więc tyle może dolać. Czujnik też nie jest na tyle dokładny żeby wychwycić jak np dolałeś 100ml...a że kontrolka zgaśnie po otwarciu maski to jest normalne...jeżeli nie została usunięta przyczyna zapalania kontrolki to ta zaświeci się ponownie po przejechaniu 100km. Najpierw wymień olej, zalej pod stan "max" i obserwuj co będzie się działo...czujnikiem na razie sobie głowy nie zawracaj.
ja miałem u siebie kiedyś tak...niby poziom na bagnecie ok a kontrolka się świeciła, dolewki nic nie dawały...po wymianie objawy minęłylisek84 pisze:czy może ktoś miał taki problem i może po wymianie oleju w całości po prostu mu przejdzie?
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: śr maja 12, 2010 09:24
- Lokalizacja: Kielce / Warszawa
- Kontakt:
[1.9 TDI 115KM] Problem z czujnikiem oleju!
myślę, że już wiem. Kontrolka kasuje się po otwarciu maski. Zauważyłem, że po otwarciu maski nie zapala się kontrolka otwarcia maski a powinna - czyli obstawiam krańcówkę maski. Pierdoła, ale wszystko na to wskazuje.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
[1.9 TDI 115KM] Problem z czujnikiem oleju!
czyli krańcówka działa - tak jak pisałem, otwarcie maski kasuje kontrolkę, jeżeli nie usunięto "usterki" to po przejechaniu 100km zapala się ponownielisek84 pisze:Kontrolka kasuje się po otwarciu maski
jesteś pewien że powinnalisek84 pisze:po otwarciu maski nie zapala się kontrolka otwarcia maski a powinna
Otwórz maskę, naciśnij palcem czy czymś krańcówkę...zamknij auto i po 30s puść krańcówkę, powinien włączyć się alarm - zakładam że jest. Sprawność krańcówki można też sprawdzić komputerowo, ale moim zdaniem działa skoro kontrolka gaśnie po otwarciu maski.
[1.9 TDI 115KM] Problem z czujnikiem oleju!
Więc tak.
Z tego co się dowiedziałem filtr oleju mam Bosch' a. Z tatą doszliśmy do wniosku że zmienimy olej. Gdyż ten pełny syntetyk może okazać się za rzadkim olejem i zalejemy pół syntetykiem. Myślę że jak zrobiłem 5 tys na filtrze oleju to nie ma potrzeby wymiany go, hmm? Po za tym przez ostatnie 2 dni zrobiłem ok 300km bez alarmu. Na ten czas jeżdżę - do czwartku przywiozą mi olej to dam wam znać czy coś się zmieniło
Pozdrawiam Was
Z tego co się dowiedziałem filtr oleju mam Bosch' a. Z tatą doszliśmy do wniosku że zmienimy olej. Gdyż ten pełny syntetyk może okazać się za rzadkim olejem i zalejemy pół syntetykiem. Myślę że jak zrobiłem 5 tys na filtrze oleju to nie ma potrzeby wymiany go, hmm? Po za tym przez ostatnie 2 dni zrobiłem ok 300km bez alarmu. Na ten czas jeżdżę - do czwartku przywiozą mi olej to dam wam znać czy coś się zmieniło
Pozdrawiam Was
Co Cię nie zabije...
... przyjdzie jeszcze raz.
... przyjdzie jeszcze raz.
[1.9 TDI 115KM] Problem z czujnikiem oleju!
Witam ponownie
Jeżdżę na pół syntetyku długi czas już. Alarmy były i po wymianie. Kiedyś mieliśmy się zabierać za rozebranie całego stojaka od filtra oleju i czujnika i to wyczyścić dobrze i wymyć. Porozpinaliśmy wtyczki i brakło nam czasu i poskładaliśmy z powrotem. Przejechałem ok 3tys, i tylko raz się zapaliła. Oleju nie ubywa nawet. Doszliśmy do punktu elektroniki. Gdzieś musi być kabel przeczochrany i nie łączy, albo na wtyczce gdzieś albo we wiązce. Na razie mróz intensywnie daje w kość i kable pozmarzane więc wszystko ok.
Pozdro
Jeżdżę na pół syntetyku długi czas już. Alarmy były i po wymianie. Kiedyś mieliśmy się zabierać za rozebranie całego stojaka od filtra oleju i czujnika i to wyczyścić dobrze i wymyć. Porozpinaliśmy wtyczki i brakło nam czasu i poskładaliśmy z powrotem. Przejechałem ok 3tys, i tylko raz się zapaliła. Oleju nie ubywa nawet. Doszliśmy do punktu elektroniki. Gdzieś musi być kabel przeczochrany i nie łączy, albo na wtyczce gdzieś albo we wiązce. Na razie mróz intensywnie daje w kość i kable pozmarzane więc wszystko ok.
Pozdro
Co Cię nie zabije...
... przyjdzie jeszcze raz.
... przyjdzie jeszcze raz.
[1.9 TDI 115KM] Problem z czujnikiem oleju!
A nie przyszło wam do głowy sprawdzić ciśnienie manometrem???
Kolejnym krokiem jest demontaż miski i kontrola panewek, choćby korbowych. W golfie miska łatwo się wykręca.
Kolejnym krokiem jest demontaż miski i kontrola panewek, choćby korbowych. W golfie miska łatwo się wykręca.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 154 gości