Strona 1 z 2

MK3 TDI 90PS - Brak mocy po rozrzadzie

: pn wrz 12, 2011 21:16
autor: rafalr27
Witam,

Po wymianie rozrządu auto stało sie bez mocy jak zwykły diesel . Dopiero powyzej 2100 zaczyna nieco ciagnac. Mysle ze rozrzad jest poprawnie załozony (wykonywalem to z ojcem - kiedys byl mechanikiem :)) bo silnik pracuje bez zarzutu. Ale podczas sprawdzania czy wał sie nie klinuje (obrcalismy kluczami rowcznoczenie za sruby mocujace kole wałka i pompy cos tam kilka razy lekko zgrzytnelo, bo nie wykrecalismy swiec i szlo dosyc ciezko). Poczytalem nieco to forum i wedlug wszystkich znaków na niebie padło na to że mógł sie zmienic kąt wtrysku (może przez te zgrzyty ???). Dlatego tez zakupilem kabelek do podlaczenia pod VAG i sprawdzilem ten kąt wtrysku ( czyli Engine->Basic settings->Group 000-> Kolumna 2 w wersji 3.11 VAG COM'a).
Wynik wahania od 29 - 32, czyli wychodzi na to ze wartosc za niska, wedle tabel wartość ta powinna być w przedziale 48-52.

Teraz meritum, czy to może być własnie to ??? W sumie strasznie dużej róznicy nie ma w tych wartościach za to w zachowaniu dynamik auta to jest bardzo duża (teraz to muł niesamowity). Drugie pytanie to czy jest możliwy odczyt prawdziwej wartości przebiegu auta ? (wyczytałem na forum że nie - ale prawde mówiąc jakos nie chce mi sie w to wierzyć :>)

Moje auto to MK3 TDI 1Z 90KM rocznik 94.

pozdrawiam Rafał

MK3 TDI 90PS - Brak mocy po rozrzadzie

: pn wrz 12, 2011 21:49
autor: Adamm
nie da sie w tym aucie odcztac przebiegu, dobrze wyczytales na forum

kat 29- 32 jeszcze ujdzie :)

przeplywke podpiales ?

MK3 TDI 90PS - Brak mocy po rozrzadzie

: pn wrz 12, 2011 21:54
autor: DaroD
Spotkalem sie z sytuacja ze rozrzad ustawiony byl na znaki wlasnie po wymianie rozrzadu i tez auto bylo zamulone a niby normalnie chodzilo, pod vagiem tez nic nie wykazalo i pomoglo przestawienie na pompie o zabek tylko nie pamietam w ktora strone. Sprobuj moze to pomorze
Jesli chodzi o drugie pytanie to raczej nie jest mozliwe sprawdzenie dokladnego przebiegu mozesz sie jedynie domyslac patrzac na kondycje twojego serducha w goferku.pozdro

MK3 TDI 90PS - Brak mocy po rozrzadzie

: pn wrz 12, 2011 22:06
autor: rafalr27
Przepływomierz (czyli palstikowa kostka niedaleko filtra powierza ?) Tak podpiałem - pamietam ze kiedys jak miałem niepodpieta to auto zachowyawalo sie calkowiecie jak bez turbo. Teraz to turbo jest tylko mniej odczuwalne i przy znacznnie wyzszych obrotach...

Pozdrawiam i dzieki za podpowiedzi - moze jeszcze komus coś przyjdzie do głowy

MK3 TDI 90PS - Brak mocy po rozrzadzie

: czw wrz 15, 2011 08:22
autor: rafalr27
Witam ponownie,

Wczoraj zabaralem sie za ustawienie kąta wtrysku. Poszlo bez wiekszego problemu :) Gdyby nie jedna śruba do ktorej jest słaby dostep to czas bym miał lepszy :). Ale po koleji. Ustawilem kat na 48-53 (pod vagiem w takich granicach sie waha) przy rozgrzanym silniku do tem pracy czyli min 80 stopni. Niestety nie przyniosło to żadnej poprawy w mocy auta na niższych obrotach. Nadal muł w porównaniu do tego co było przed wymiana rozrządu. Zrobiłem jeszcze jeden test polegający na odpieciu przepływomierza. W mocy auta praktycznie nie zauważyłem żadnej róznicy. No może nie ma tego lekkiego kopniecia powyzej 2200 obr.
Czy może ktoś poradzić co to może być ? Dodam jeszzce że przestawiałem już wczesniej pasek na pompie o jeden zab w jedna i druga strone. Auto wtedy nieco glosniej chodzilo a roznicy w mocy nie widzialem (takze muł).

Poczytałem jeszcze tu i tam. Dowiedziałem sie ze moze to być wynikiem nieszczelnośći przewodów. Generalnie jaki test można zrobić za pomoca VAG abym sie czegos wiecej dowiedział? I w jaki sposób go wykonać ? .. że podczas jazdy to już wiem :)

MK3 TDI 90PS - Brak mocy po rozrzadzie

: czw wrz 15, 2011 10:28
autor: Adamm
rafalr27, zrob tez dynamiczny grupy 003 zobaczymy co i jak

Re: MK3 TDI 90PS - Brak mocy po rozrzadzie

: czw wrz 15, 2011 10:39
autor: rafalr27
Adamm pisze:rafalr27, zrob tez dynamiczny grupy 003 zobaczymy co i jak
Możesz mi podpowiedziec jak to fachowo wykonać ?
Juz wyczytałem: Engine-> Mess Blocks->wybrać bloki 000, 003, 004, 008, 010, 011. Silnik min 80 stopni. Log Start -> wykonać przejazd tak zeby wcisnac pedał gazu do końca i nastepnie stop.

Pytanie czy jest istotny bieg czy moge zrobić to np na biegu 2 (i log bedzie trwał jakies 5-10 sekund)???

Dodam jeszcze, że pisząc po wymianie rozrządu miałem na mysli wymiane:
- paska rozrządu
- paska alternatora
- pompe wody
I przy okazji olej + filtr oleju, filtr paliwa i filtr powietrza.
Dzieki za wszystkie podpowiedzi.

MK3 TDI 90PS - Brak mocy po rozrzadzie

: czw wrz 15, 2011 17:06
autor: Mazi1201
Miałem podobny problem gdy wymieniłem filtr paliwa na nowy. Okazało sie jednak ze problem tkwił w powietrzu ktore dostawało sie do paliwa. Problem sie rozwiązał po wymianie zaworka ogrzewacz ktory znajduje sie na filtrze. Sprawdz czy w przewodach paliwowych nie ma pecherzyków powietrza

MK3 TDI 90PS - Brak mocy po rozrzadzie

: pt wrz 16, 2011 21:05
autor: rafalr27
Mazi1201 pisze:Miałem podobny problem gdy wymieniłem filtr paliwa na nowy. Okazało sie jednak ze problem tkwił w powietrzu ktore dostawało sie do paliwa. Problem sie rozwiązał po wymianie zaworka ogrzewacz ktory znajduje sie na filtrze. Sprawdz czy w przewodach paliwowych nie ma pecherzyków powietrza
Jutro sprawdze czy nie mam pecherzyków w przewodzie paliwowym przy filtrze paliwa.
Dzis zrobiłem dynamiczny test grupy 000,003,004,008,010,011
Oto wyniki:

Grupy -> logi (8,10 ,11 zrobilem 2 razy)
8,10,11 -> http://vaglog.rtnet.pl/rafalr_57393.html
0,3,4 ->http://vaglog.rtnet.pl/rafalr_57392.html
8,10,11 -> http://vaglog.rtnet.pl/rafalr_57391.html

Może one coś powiedzą :)

MK3 TDI 90PS - Brak mocy po rozrzadzie

: pt wrz 16, 2011 22:07
autor: evolution
nieszczelnosc na drodze przeplywka turbo.. lub umarla przesylka

MK3 TDI 90PS - Brak mocy po rozrzadzie

: sob wrz 17, 2011 13:14
autor: rafalr27
Mazi1201 pisze:Miałem podobny problem gdy wymieniłem filtr paliwa na nowy. Okazało sie jednak ze problem tkwił w powietrzu ktore dostawało sie do paliwa. Problem sie rozwiązał po wymianie zaworka ogrzewacz ktory znajduje sie na filtrze. Sprawdz czy w przewodach paliwowych nie ma pecherzyków powietrza
Witam, sprawdziłem dziś Twoją sugestie ... i pecherzyki sa w tym cieńszym przewodzie plastikowym. Jak uruchomie silnik i zgasze to przez chwile ich nie ma. Natomiast po chwili zaczynają sie pojawiać i widze jak wędrują w kierunku filtra paliwa. Czyli pewnie to jest ta przyczyna. Spróbuje ja usunąc, zobaczymy czy pomoże.

Re: MK3 TDI 90PS - Brak mocy po rozrzadzie

: sob wrz 17, 2011 21:32
autor: evolution
rafalr27 pisze:
Mazi1201 pisze:Miałem podobny problem gdy wymieniłem filtr paliwa na nowy. Okazało sie jednak ze problem tkwił w powietrzu ktore dostawało sie do paliwa. Problem sie rozwiązał po wymianie zaworka ogrzewacz ktory znajduje sie na filtrze. Sprawdz czy w przewodach paliwowych nie ma pecherzyków powietrza
Witam, sprawdziłem dziś Twoją sugestie ... i pecherzyki sa w tym cieńszym przewodzie plastikowym. Jak uruchomie silnik i zgasze to przez chwile ich nie ma. Natomiast po chwili zaczynają sie pojawiać i widze jak wędrują w kierunku filtra paliwa. Czyli pewnie to jest ta przyczyna. Spróbuje ja usunąc, zobaczymy czy pomoże.
nie pomoze...

MK3 TDI 90PS - Brak mocy po rozrzadzie

: sob wrz 17, 2011 21:53
autor: munior
rafalr27 pisze:Dzis zrobiłem dynamiczny test grupy 000,003,004,008,010,011
Oto wyniki:

Grupy -> logi (8,10 ,11 zrobilem 2 razy)
8,10,11 -> http://vaglog.rtnet.pl/rafalr_57393.html" onclick="window.open(this.href);return false;
0,3,4 ->http://vaglog.rtnet.pl/rafalr_57392.html
8,10,11 -> http://vaglog.rtnet.pl/rafalr_57391.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Może one coś powiedzą :)
Ano powiedzą ,powiedzą :grin: przepływke wymień ,jak radzi evolution, bo albo zdechła albo tak jak pisze masz nieszczelność przepływka -dolot ...Z takimi wskazaniami przepływomierza to auto jedzie gorzej niż wolnossący 1,5 D :chytry: i zostaw w spokoju te pechezyki w przewodach bo to nie one są przyczyną zamuła w twoim przypadku :chytry:

MK3 TDI 90PS - Brak mocy po rozrzadzie

: sob wrz 17, 2011 22:34
autor: rafalr27
Panowie gdzie mam szukać tej nieszczelności ??? Tylko na tych grubych przewodach plastikowych ??
PS: Mam nadzieje ze to nie przepływka... bo koszt dosyć spory.
Nie ma jak to szukanie nieszczelności w niedziele.... :)
Na dodatek przepływka - dolot :D:D:D
Jutro tam zerkne jak mnie zona nie pogoni ...