MK3 TDI 90PS - Brak mocy po rozrzadzie
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 58
- Rejestracja: sob mar 11, 2006 23:56
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
MK3 TDI 90PS - Brak mocy po rozrzadzie
Witam,
Po wymianie rozrządu auto stało sie bez mocy jak zwykły diesel . Dopiero powyzej 2100 zaczyna nieco ciagnac. Mysle ze rozrzad jest poprawnie załozony (wykonywalem to z ojcem - kiedys byl mechanikiem ) bo silnik pracuje bez zarzutu. Ale podczas sprawdzania czy wał sie nie klinuje (obrcalismy kluczami rowcznoczenie za sruby mocujace kole wałka i pompy cos tam kilka razy lekko zgrzytnelo, bo nie wykrecalismy swiec i szlo dosyc ciezko). Poczytalem nieco to forum i wedlug wszystkich znaków na niebie padło na to że mógł sie zmienic kąt wtrysku (może przez te zgrzyty ???). Dlatego tez zakupilem kabelek do podlaczenia pod VAG i sprawdzilem ten kąt wtrysku ( czyli Engine->Basic settings->Group 000-> Kolumna 2 w wersji 3.11 VAG COM'a).
Wynik wahania od 29 - 32, czyli wychodzi na to ze wartosc za niska, wedle tabel wartość ta powinna być w przedziale 48-52.
Teraz meritum, czy to może być własnie to ??? W sumie strasznie dużej róznicy nie ma w tych wartościach za to w zachowaniu dynamik auta to jest bardzo duża (teraz to muł niesamowity). Drugie pytanie to czy jest możliwy odczyt prawdziwej wartości przebiegu auta ? (wyczytałem na forum że nie - ale prawde mówiąc jakos nie chce mi sie w to wierzyć :>)
Moje auto to MK3 TDI 1Z 90KM rocznik 94.
pozdrawiam Rafał
Po wymianie rozrządu auto stało sie bez mocy jak zwykły diesel . Dopiero powyzej 2100 zaczyna nieco ciagnac. Mysle ze rozrzad jest poprawnie załozony (wykonywalem to z ojcem - kiedys byl mechanikiem ) bo silnik pracuje bez zarzutu. Ale podczas sprawdzania czy wał sie nie klinuje (obrcalismy kluczami rowcznoczenie za sruby mocujace kole wałka i pompy cos tam kilka razy lekko zgrzytnelo, bo nie wykrecalismy swiec i szlo dosyc ciezko). Poczytalem nieco to forum i wedlug wszystkich znaków na niebie padło na to że mógł sie zmienic kąt wtrysku (może przez te zgrzyty ???). Dlatego tez zakupilem kabelek do podlaczenia pod VAG i sprawdzilem ten kąt wtrysku ( czyli Engine->Basic settings->Group 000-> Kolumna 2 w wersji 3.11 VAG COM'a).
Wynik wahania od 29 - 32, czyli wychodzi na to ze wartosc za niska, wedle tabel wartość ta powinna być w przedziale 48-52.
Teraz meritum, czy to może być własnie to ??? W sumie strasznie dużej róznicy nie ma w tych wartościach za to w zachowaniu dynamik auta to jest bardzo duża (teraz to muł niesamowity). Drugie pytanie to czy jest możliwy odczyt prawdziwej wartości przebiegu auta ? (wyczytałem na forum że nie - ale prawde mówiąc jakos nie chce mi sie w to wierzyć :>)
Moje auto to MK3 TDI 1Z 90KM rocznik 94.
pozdrawiam Rafał
pozdrawiam
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
MK3 TDI 90PS - Brak mocy po rozrzadzie
nie da sie w tym aucie odcztac przebiegu, dobrze wyczytales na forum
kat 29- 32 jeszcze ujdzie
przeplywke podpiales ?
kat 29- 32 jeszcze ujdzie
przeplywke podpiales ?
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MK3 TDI 90PS - Brak mocy po rozrzadzie
Spotkalem sie z sytuacja ze rozrzad ustawiony byl na znaki wlasnie po wymianie rozrzadu i tez auto bylo zamulone a niby normalnie chodzilo, pod vagiem tez nic nie wykazalo i pomoglo przestawienie na pompie o zabek tylko nie pamietam w ktora strone. Sprobuj moze to pomorze
Jesli chodzi o drugie pytanie to raczej nie jest mozliwe sprawdzenie dokladnego przebiegu mozesz sie jedynie domyslac patrzac na kondycje twojego serducha w goferku.pozdro
Jesli chodzi o drugie pytanie to raczej nie jest mozliwe sprawdzenie dokladnego przebiegu mozesz sie jedynie domyslac patrzac na kondycje twojego serducha w goferku.pozdro
-
- Mały gagatek
- Posty: 58
- Rejestracja: sob mar 11, 2006 23:56
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
MK3 TDI 90PS - Brak mocy po rozrzadzie
Przepływomierz (czyli palstikowa kostka niedaleko filtra powierza ?) Tak podpiałem - pamietam ze kiedys jak miałem niepodpieta to auto zachowyawalo sie calkowiecie jak bez turbo. Teraz to turbo jest tylko mniej odczuwalne i przy znacznnie wyzszych obrotach...
Pozdrawiam i dzieki za podpowiedzi - moze jeszcze komus coś przyjdzie do głowy
Pozdrawiam i dzieki za podpowiedzi - moze jeszcze komus coś przyjdzie do głowy
pozdrawiam
-
- Mały gagatek
- Posty: 58
- Rejestracja: sob mar 11, 2006 23:56
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
MK3 TDI 90PS - Brak mocy po rozrzadzie
Witam ponownie,
Wczoraj zabaralem sie za ustawienie kąta wtrysku. Poszlo bez wiekszego problemu Gdyby nie jedna śruba do ktorej jest słaby dostep to czas bym miał lepszy . Ale po koleji. Ustawilem kat na 48-53 (pod vagiem w takich granicach sie waha) przy rozgrzanym silniku do tem pracy czyli min 80 stopni. Niestety nie przyniosło to żadnej poprawy w mocy auta na niższych obrotach. Nadal muł w porównaniu do tego co było przed wymiana rozrządu. Zrobiłem jeszcze jeden test polegający na odpieciu przepływomierza. W mocy auta praktycznie nie zauważyłem żadnej róznicy. No może nie ma tego lekkiego kopniecia powyzej 2200 obr.
Czy może ktoś poradzić co to może być ? Dodam jeszzce że przestawiałem już wczesniej pasek na pompie o jeden zab w jedna i druga strone. Auto wtedy nieco glosniej chodzilo a roznicy w mocy nie widzialem (takze muł).
Poczytałem jeszcze tu i tam. Dowiedziałem sie ze moze to być wynikiem nieszczelnośći przewodów. Generalnie jaki test można zrobić za pomoca VAG abym sie czegos wiecej dowiedział? I w jaki sposób go wykonać ? .. że podczas jazdy to już wiem
Wczoraj zabaralem sie za ustawienie kąta wtrysku. Poszlo bez wiekszego problemu Gdyby nie jedna śruba do ktorej jest słaby dostep to czas bym miał lepszy . Ale po koleji. Ustawilem kat na 48-53 (pod vagiem w takich granicach sie waha) przy rozgrzanym silniku do tem pracy czyli min 80 stopni. Niestety nie przyniosło to żadnej poprawy w mocy auta na niższych obrotach. Nadal muł w porównaniu do tego co było przed wymiana rozrządu. Zrobiłem jeszcze jeden test polegający na odpieciu przepływomierza. W mocy auta praktycznie nie zauważyłem żadnej róznicy. No może nie ma tego lekkiego kopniecia powyzej 2200 obr.
Czy może ktoś poradzić co to może być ? Dodam jeszzce że przestawiałem już wczesniej pasek na pompie o jeden zab w jedna i druga strone. Auto wtedy nieco glosniej chodzilo a roznicy w mocy nie widzialem (takze muł).
Poczytałem jeszcze tu i tam. Dowiedziałem sie ze moze to być wynikiem nieszczelnośći przewodów. Generalnie jaki test można zrobić za pomoca VAG abym sie czegos wiecej dowiedział? I w jaki sposób go wykonać ? .. że podczas jazdy to już wiem
pozdrawiam
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
MK3 TDI 90PS - Brak mocy po rozrzadzie
rafalr27, zrob tez dynamiczny grupy 003 zobaczymy co i jak
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
-
- Mały gagatek
- Posty: 58
- Rejestracja: sob mar 11, 2006 23:56
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
Re: MK3 TDI 90PS - Brak mocy po rozrzadzie
Możesz mi podpowiedziec jak to fachowo wykonać ?Adamm pisze:rafalr27, zrob tez dynamiczny grupy 003 zobaczymy co i jak
Juz wyczytałem: Engine-> Mess Blocks->wybrać bloki 000, 003, 004, 008, 010, 011. Silnik min 80 stopni. Log Start -> wykonać przejazd tak zeby wcisnac pedał gazu do końca i nastepnie stop.
Pytanie czy jest istotny bieg czy moge zrobić to np na biegu 2 (i log bedzie trwał jakies 5-10 sekund)???
Dodam jeszcze, że pisząc po wymianie rozrządu miałem na mysli wymiane:
- paska rozrządu
- paska alternatora
- pompe wody
I przy okazji olej + filtr oleju, filtr paliwa i filtr powietrza.
Dzieki za wszystkie podpowiedzi.
pozdrawiam
MK3 TDI 90PS - Brak mocy po rozrzadzie
Miałem podobny problem gdy wymieniłem filtr paliwa na nowy. Okazało sie jednak ze problem tkwił w powietrzu ktore dostawało sie do paliwa. Problem sie rozwiązał po wymianie zaworka ogrzewacz ktory znajduje sie na filtrze. Sprawdz czy w przewodach paliwowych nie ma pecherzyków powietrza
-
- Mały gagatek
- Posty: 58
- Rejestracja: sob mar 11, 2006 23:56
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
MK3 TDI 90PS - Brak mocy po rozrzadzie
Jutro sprawdze czy nie mam pecherzyków w przewodzie paliwowym przy filtrze paliwa.Mazi1201 pisze:Miałem podobny problem gdy wymieniłem filtr paliwa na nowy. Okazało sie jednak ze problem tkwił w powietrzu ktore dostawało sie do paliwa. Problem sie rozwiązał po wymianie zaworka ogrzewacz ktory znajduje sie na filtrze. Sprawdz czy w przewodach paliwowych nie ma pecherzyków powietrza
Dzis zrobiłem dynamiczny test grupy 000,003,004,008,010,011
Oto wyniki:
Grupy -> logi (8,10 ,11 zrobilem 2 razy)
8,10,11 -> http://vaglog.rtnet.pl/rafalr_57393.html
0,3,4 ->http://vaglog.rtnet.pl/rafalr_57392.html
8,10,11 -> http://vaglog.rtnet.pl/rafalr_57391.html
Może one coś powiedzą
pozdrawiam
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
MK3 TDI 90PS - Brak mocy po rozrzadzie
nieszczelnosc na drodze przeplywka turbo.. lub umarla przesylka
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
-
- Mały gagatek
- Posty: 58
- Rejestracja: sob mar 11, 2006 23:56
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
MK3 TDI 90PS - Brak mocy po rozrzadzie
Witam, sprawdziłem dziś Twoją sugestie ... i pecherzyki sa w tym cieńszym przewodzie plastikowym. Jak uruchomie silnik i zgasze to przez chwile ich nie ma. Natomiast po chwili zaczynają sie pojawiać i widze jak wędrują w kierunku filtra paliwa. Czyli pewnie to jest ta przyczyna. Spróbuje ja usunąc, zobaczymy czy pomoże.Mazi1201 pisze:Miałem podobny problem gdy wymieniłem filtr paliwa na nowy. Okazało sie jednak ze problem tkwił w powietrzu ktore dostawało sie do paliwa. Problem sie rozwiązał po wymianie zaworka ogrzewacz ktory znajduje sie na filtrze. Sprawdz czy w przewodach paliwowych nie ma pecherzyków powietrza
pozdrawiam
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
Re: MK3 TDI 90PS - Brak mocy po rozrzadzie
nie pomoze...rafalr27 pisze:Witam, sprawdziłem dziś Twoją sugestie ... i pecherzyki sa w tym cieńszym przewodzie plastikowym. Jak uruchomie silnik i zgasze to przez chwile ich nie ma. Natomiast po chwili zaczynają sie pojawiać i widze jak wędrują w kierunku filtra paliwa. Czyli pewnie to jest ta przyczyna. Spróbuje ja usunąc, zobaczymy czy pomoże.Mazi1201 pisze:Miałem podobny problem gdy wymieniłem filtr paliwa na nowy. Okazało sie jednak ze problem tkwił w powietrzu ktore dostawało sie do paliwa. Problem sie rozwiązał po wymianie zaworka ogrzewacz ktory znajduje sie na filtrze. Sprawdz czy w przewodach paliwowych nie ma pecherzyków powietrza
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
MK3 TDI 90PS - Brak mocy po rozrzadzie
Ano powiedzą ,powiedzą przepływke wymień ,jak radzi evolution, bo albo zdechła albo tak jak pisze masz nieszczelność przepływka -dolot ...Z takimi wskazaniami przepływomierza to auto jedzie gorzej niż wolnossący 1,5 D i zostaw w spokoju te pechezyki w przewodach bo to nie one są przyczyną zamuła w twoim przypadkurafalr27 pisze:Dzis zrobiłem dynamiczny test grupy 000,003,004,008,010,011
Oto wyniki:
Grupy -> logi (8,10 ,11 zrobilem 2 razy)
8,10,11 -> http://vaglog.rtnet.pl/rafalr_57393.html" onclick="window.open(this.href);return false;
0,3,4 ->http://vaglog.rtnet.pl/rafalr_57392.html
8,10,11 -> http://vaglog.rtnet.pl/rafalr_57391.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Może one coś powiedzą
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
-
- Mały gagatek
- Posty: 58
- Rejestracja: sob mar 11, 2006 23:56
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
MK3 TDI 90PS - Brak mocy po rozrzadzie
Panowie gdzie mam szukać tej nieszczelności ??? Tylko na tych grubych przewodach plastikowych ??
PS: Mam nadzieje ze to nie przepływka... bo koszt dosyć spory.
Nie ma jak to szukanie nieszczelności w niedziele....
Na dodatek przepływka - dolot :D:D
Jutro tam zerkne jak mnie zona nie pogoni ...
PS: Mam nadzieje ze to nie przepływka... bo koszt dosyć spory.
Nie ma jak to szukanie nieszczelności w niedziele....
Na dodatek przepływka - dolot :D:D
Jutro tam zerkne jak mnie zona nie pogoni ...
pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 145 gości