Strona 1 z 1

ASZ wymiana rozrządu

: pn wrz 12, 2011 20:45
autor: sebekgolf
Jak w temacie. Zakupiłem niedawno Golfa IV i mam zamiar wymienić rozrząd. Ma ktoś książkę serwisową gdzie jest napisane krok po kroku co trzeba zrobić żeby w końcu dostać się do paska, pompy i rolek ?

Pozdrawiam, Sebek

ASZ wymiana rozrządu

: pn wrz 12, 2011 21:48
autor: Baryla
odchylasz zbiorniczki itp ogólnie wszystko co masz po prawej stronie przy rozrządzie, ściągasz pasek wielorowkowy, podpierasz silnik od dołu np na lewarku, odkręcasz poduszkę i łapę od strony rozrządu, zwalasz na dole koło pasowe przykręcane na 4 śruby, odkręcasz śruby od obudowy rozrządu na 10 kluczyk i masz wszystko na wierzchu. Dół blokujesz na specjalną blokadę(tzw grzebień lub lecisz na mazak), górę na wiertło, luzujesz 3 śruby na 13 klucz od koła wałka rozrządu, luzujesz napinacz, zdejmujesz pasek i rolki, wymieniasz pompę wody. Składanie w odwrotnej kolejności. Po złożeniu wszystkiego dobrze by było podpiąć vaga i zrobić synchronizacje. Pozatym jeżeli pytasz się jak dostać się do paska to z całego serca radzę ci oddaj to do mechanika i zapłać 200 czy 300zł.

ASZ wymiana rozrządu

: pn wrz 12, 2011 22:16
autor: sebekgolf
Dzięki za odpowiedź. Co do mojego pytania to chciałem się upewnić czy na pewno trzeba odkręcać łapę silnika. Bardziej interesuje mnie z jakimi momentami powinny być dokręcone wszystkie śruby. Auto posiadam od paru tygodni z czego większość czasu przestało w garażu bo nie miałem czasu się za nie zabrać. Obecnie połowę przodu mam wybebeszonego więc sobie myślę, że można zrobić rozrząd choć mógłby zrobić jeszcze tych 20 tysi bo tyle mu brakuje do wymiany, ale skoro mam zamiar pojeździć któryś rok tym samochodem... :wink:

Co do oddania tego mechanikowi, skoro większość rzeczy mam rozebrane to czemu nie zaoszczędzić tych paru stówek. Rozrządy już robiłem tyle że w japońskich silnikach benzynowych :bajer:

ASZ wymiana rozrządu

: pn wrz 12, 2011 23:22
autor: Skulek
Baryla pisze:Po złożeniu wszystkiego dobrze by było podpiąć vaga i zrobić synchronizacje.

Możesz rozwinąć?

ASZ wymiana rozrządu

: wt wrz 13, 2011 00:06
autor: cornyvlad
Podepnę sie i zapytam z ciekawości, co powinno się a co ewentualnie można wymienic przy wymianie rozrządu. Wiem, że 2 rolki, pasek, pomp wody, ale czy coś jeszcze się zużywa i nie warto oszczedzać więc wymienic? Co z kołem pasowym, po czym poznac, ze nadaje sie do wymiany?

ASZ wymiana rozrządu

: wt wrz 13, 2011 07:59
autor: wesol
Standardowo do wymiany pasek, rolka prowadzaca, rolka napinajaca i pompa wody ewentualnie. Mozna tez wymienic simmeringi na wale gornym i dolnym, napinacz hydro jesli wystepuje i to na tyle. Sruby powinny byc w zestawach wiec o nich nie pisze. Kola nie ruszaj bo jak bedzie sie cos z nim dzialo to uslyszysz a zreszta to osobny temat i raczje dotyczy paska PK a nie rozrzadu.
Po wymianie czesci podpinamy pod vaga i sprawdzamy kat synchronizacji i zapewne bedzie do malej korekty- nie wymieniamy na mazaka i tak zostawiamy tylko musi byc sprawdzenie na kompie.

Re: ASZ wymiana rozrządu

: śr wrz 14, 2011 22:04
autor: Baryla
Skulek pisze:
Baryla pisze:Po złożeniu wszystkiego dobrze by było podpiąć vaga i zrobić synchronizacje.

Możesz rozwinąć?
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 8#p4371645" onclick="window.open(this.href);return false;


sebekgolf, myślałem że nudziłeś się w domu, masz parę kluczy i stwierdziłeś że zrobisz sobie rozrząd :bigok: . Jeżeli kiedyś robiłeś w jakimś samochodzie rozrząd to w tdi pd jeżeli masz blokady to jest jeden z łatwiejszych rozrządów do zrobienia. Jeżeli nie masz to trzeba uważać żeby dolne koło przy napinaniu się nie przestawiło.

ASZ wymiana rozrządu

: czw wrz 15, 2011 13:26
autor: wesol
sebekgolf, opis momentów dokrecania jaki cala procedure wymiany rozrzadu znajdziesz w autodacie wiec polecam.

ASZ wymiana rozrządu

: śr paź 12, 2011 10:03
autor: sebekgolf
No rozrząd dawno wymieniony, auto pali. Mam niestety problemy z ecu i sterowaniem, opisane tutaj :

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=80&t=425777" onclick="window.open(this.href);return false;

Ale jeszcze ciekawi mnie jedna sprawa, czy w tym silniku ( ASZ) jest rozrząd kolizyjny czy nie ? Może ktoś wie tak na 100% ?

ASZ wymiana rozrządu

: śr paź 12, 2011 11:16
autor: wesol
Chopie miozna powiedziec ze prawie wszytskie diesle sa kolizyjne bo moze jest jakiś silnik niekolizyjny ale ja nie slyszalem- mam tu na mysli wszytskie marki. Diesel ma tak mala komore spalania( wysoki stopień sprezania ze tłoki sie ledwo co mijają przy zamykaniu ( zejscie krzywki z dzwigienki zaworu) gdy tłok leci do góry. TDI wszytskie sa kolizyjne na 100%

ASZ wymiana rozrządu

: śr paź 12, 2011 16:38
autor: sebekgolf
Dzięki za info :pub: