ASZ wymiana rozrządu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

ASZ wymiana rozrządu

Post autor: sebekgolf » pn wrz 12, 2011 20:45

Jak w temacie. Zakupiłem niedawno Golfa IV i mam zamiar wymienić rozrząd. Ma ktoś książkę serwisową gdzie jest napisane krok po kroku co trzeba zrobić żeby w końcu dostać się do paska, pompy i rolek ?

Pozdrawiam, Sebek


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

ASZ wymiana rozrządu

Post autor: Baryla » pn wrz 12, 2011 21:48

odchylasz zbiorniczki itp ogólnie wszystko co masz po prawej stronie przy rozrządzie, ściągasz pasek wielorowkowy, podpierasz silnik od dołu np na lewarku, odkręcasz poduszkę i łapę od strony rozrządu, zwalasz na dole koło pasowe przykręcane na 4 śruby, odkręcasz śruby od obudowy rozrządu na 10 kluczyk i masz wszystko na wierzchu. Dół blokujesz na specjalną blokadę(tzw grzebień lub lecisz na mazak), górę na wiertło, luzujesz 3 śruby na 13 klucz od koła wałka rozrządu, luzujesz napinacz, zdejmujesz pasek i rolki, wymieniasz pompę wody. Składanie w odwrotnej kolejności. Po złożeniu wszystkiego dobrze by było podpiąć vaga i zrobić synchronizacje. Pozatym jeżeli pytasz się jak dostać się do paska to z całego serca radzę ci oddaj to do mechanika i zapłać 200 czy 300zł.



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

ASZ wymiana rozrządu

Post autor: sebekgolf » pn wrz 12, 2011 22:16

Dzięki za odpowiedź. Co do mojego pytania to chciałem się upewnić czy na pewno trzeba odkręcać łapę silnika. Bardziej interesuje mnie z jakimi momentami powinny być dokręcone wszystkie śruby. Auto posiadam od paru tygodni z czego większość czasu przestało w garażu bo nie miałem czasu się za nie zabrać. Obecnie połowę przodu mam wybebeszonego więc sobie myślę, że można zrobić rozrząd choć mógłby zrobić jeszcze tych 20 tysi bo tyle mu brakuje do wymiany, ale skoro mam zamiar pojeździć któryś rok tym samochodem... :wink:

Co do oddania tego mechanikowi, skoro większość rzeczy mam rozebrane to czemu nie zaoszczędzić tych paru stówek. Rozrządy już robiłem tyle że w japońskich silnikach benzynowych :bajer:


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Skulek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 02:10
Lokalizacja: Olsztyn

ASZ wymiana rozrządu

Post autor: Skulek » pn wrz 12, 2011 23:22

Baryla pisze:Po złożeniu wszystkiego dobrze by było podpiąć vaga i zrobić synchronizacje.

Możesz rozwinąć?


...

cornyvlad
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: wt cze 05, 2007 16:16
Lokalizacja: Mazowsze

ASZ wymiana rozrządu

Post autor: cornyvlad » wt wrz 13, 2011 00:06

Podepnę sie i zapytam z ciekawości, co powinno się a co ewentualnie można wymienic przy wymianie rozrządu. Wiem, że 2 rolki, pasek, pomp wody, ale czy coś jeszcze się zużywa i nie warto oszczedzać więc wymienic? Co z kołem pasowym, po czym poznac, ze nadaje sie do wymiany?



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

ASZ wymiana rozrządu

Post autor: wesol » wt wrz 13, 2011 07:59

Standardowo do wymiany pasek, rolka prowadzaca, rolka napinajaca i pompa wody ewentualnie. Mozna tez wymienic simmeringi na wale gornym i dolnym, napinacz hydro jesli wystepuje i to na tyle. Sruby powinny byc w zestawach wiec o nich nie pisze. Kola nie ruszaj bo jak bedzie sie cos z nim dzialo to uslyszysz a zreszta to osobny temat i raczje dotyczy paska PK a nie rozrzadu.
Po wymianie czesci podpinamy pod vaga i sprawdzamy kat synchronizacji i zapewne bedzie do malej korekty- nie wymieniamy na mazaka i tak zostawiamy tylko musi byc sprawdzenie na kompie.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Re: ASZ wymiana rozrządu

Post autor: Baryla » śr wrz 14, 2011 22:04

Skulek pisze:
Baryla pisze:Po złożeniu wszystkiego dobrze by było podpiąć vaga i zrobić synchronizacje.

Możesz rozwinąć?
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 8#p4371645" onclick="window.open(this.href);return false;


sebekgolf, myślałem że nudziłeś się w domu, masz parę kluczy i stwierdziłeś że zrobisz sobie rozrząd :bigok: . Jeżeli kiedyś robiłeś w jakimś samochodzie rozrząd to w tdi pd jeżeli masz blokady to jest jeden z łatwiejszych rozrządów do zrobienia. Jeżeli nie masz to trzeba uważać żeby dolne koło przy napinaniu się nie przestawiło.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

ASZ wymiana rozrządu

Post autor: wesol » czw wrz 15, 2011 13:26

sebekgolf, opis momentów dokrecania jaki cala procedure wymiany rozrzadu znajdziesz w autodacie wiec polecam.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

ASZ wymiana rozrządu

Post autor: sebekgolf » śr paź 12, 2011 10:03

No rozrząd dawno wymieniony, auto pali. Mam niestety problemy z ecu i sterowaniem, opisane tutaj :

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=80&t=425777" onclick="window.open(this.href);return false;

Ale jeszcze ciekawi mnie jedna sprawa, czy w tym silniku ( ASZ) jest rozrząd kolizyjny czy nie ? Może ktoś wie tak na 100% ?


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

ASZ wymiana rozrządu

Post autor: wesol » śr paź 12, 2011 11:16

Chopie miozna powiedziec ze prawie wszytskie diesle sa kolizyjne bo moze jest jakiś silnik niekolizyjny ale ja nie slyszalem- mam tu na mysli wszytskie marki. Diesel ma tak mala komore spalania( wysoki stopień sprezania ze tłoki sie ledwo co mijają przy zamykaniu ( zejscie krzywki z dzwigienki zaworu) gdy tłok leci do góry. TDI wszytskie sa kolizyjne na 100%


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

ASZ wymiana rozrządu

Post autor: sebekgolf » śr paź 12, 2011 16:38

Dzięki za info :pub:


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 200 gości