Uciekające podcisnienie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

tzebrowski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)

Uciekające podcisnienie

Post autor: tzebrowski » sob wrz 10, 2011 11:06

Witam


Zauważyłem pewne zjawisko w swoim golfie. Gdy auto jest na biegu jałowym i wcisnę pedał hamulca dwa razy pedał twardnieje (nie można go wcisnąć w podłogę). Dodatkowo spada ciśnienie w kolektorze dolotowym z ~1030bar do ciśnienia atmosferycznego (999bar). Po chwili ciśnienie wraca do ~1030bar (nie zmienia sie wysterowanie n75), oraz pedał hamulca staje się miękki. Kolejny objaw, który mnie nie pokoi to ciśnienie w kolektorze dolotowym zaraz po uruchomieniu auta jest równe ciśnieniu atmosferycznemu. Czy jest to normalna sytuacja? Z góry dziękuje za pomoc.


Pozdrawiam
Tomek



Awatar użytkownika
Lampart
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 540
Rejestracja: pn wrz 13, 2010 18:32

Uciekające podcisnienie

Post autor: Lampart » sob wrz 10, 2011 19:45

odpal auto i otwórz maskę- poruszaj wężem który wychodzi z pompy Vacum- jak ma trochę luzu i słychać syczenie to tam ucieka Ci podciśnienie- u mnie było właśnie tak. Razem z Damianem z forum napraawliśmy sprawę bardzo łatwo- poxilina- zdjąć waż od króćca z Vacum odtłuścić nałożyć poxylinę 20 min na piwo i potem założyć wąż z nową opaską. i gitarrra


oswoić autyzm, http://www.michalautyzm.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

seria ALH 90 km-->>soft-->>127km-->>wtryski ASV+ ASO Damian ppp ==145km :okej: :satan:

Obrazek

tzebrowski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)

Re: Uciekające podcisnienie

Post autor: tzebrowski » ndz wrz 11, 2011 15:14

Sprawdziłem króciec przy vacum i wygląda na to, że jest szczelny. Zauważyłem dodatkowo coś jak syczenie pod pedałem hamulca, może tam jest nieszczelność? Kolejna sprawa to zaworek jednokierunkowy przed n75. Otóż podczas dmuchania z obu stron idzie powietrze. Chyba powinien przepuszczać z jednej strony?



indyczes
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt cze 13, 2006 23:53
Lokalizacja: Polska

Uciekające podcisnienie

Post autor: indyczes » pn wrz 12, 2011 08:45

Zaworek ma w jedną stronę przepuszczać, więc masz wadliwy.
Pozdr.



tzebrowski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)

Uciekające podcisnienie

Post autor: tzebrowski » pt paź 07, 2011 16:24

Wymieniłem zaworek jednokierunkowy, jednak nic się nie zmieniło. Podpiąłem dzisiaj gruchę bezpośrednio pod wyjście z vacumpompy. Ciśnienie w kolektorze ssącym było ~1000bar. Różnica między ciśnieniem atmosferycznym a tym w kolektorze ssącym była niewielka. Pytanie jest takie, czy vacumpompa za wolno wytwarza podciśnienie czy może podciśnienie ucieka gdzie od strony układu hamulcowego (serwo?). Jak zdiagnozować vacumpompe? Po jakim czasie od uruchomienia auta vacumpompa powinna wytworzyć takie podciśnienie aby n75 tak wysterował vnt by w kolektorze było ciśnienie rzędu ~1030-1040bar?. Dodam że sztanga dosyć łagodnie wchodzi w gruchę, więc to nie wina vnt.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9233
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Uciekające podcisnienie

Post autor: wesol » pt paź 07, 2011 23:17

odrazu jest na tyle duze podcisnienie ze zaworek n75 jest otwarty i podcisnienie wciaga sztange gruszki na maxa. Nie ma jakiegos czasu by zareagowalo. Musisz miec nieszczelnosc hdzies badz n75 trafiony.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

tzebrowski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)

Uciekające podcisnienie

Post autor: tzebrowski » sob paź 08, 2011 06:20

Hmm, podłączyłem gruchę z pominięciem n75 i ciśnienie w kolektorze było rządu ~1000bar. Więc n75 odpada. Jak się upewnić że serwo gdzieś przepuszcza?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 199 gości