Problem z płynem chłodzącym

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
marsell
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: czw sty 27, 2005 22:45
Lokalizacja: SosnoVWiec
Kontakt:

Problem z płynem chłodzącym

Post autor: marsell » pn wrz 05, 2011 19:44

Witam, mam w aucie taki oto problem z chłodzeniem - niedawno wymieniana była pompa wodna, zaczynała już grzechotać z powodu luzów, przy tej okazji mechanik wlał też nowy płyn. Nie dopytałem co to za płyn, ale w każdym razie jest on koloru żóltego, taki nieprzezroczysty. Od czasu tej wymiany ubywa płynu, zauważyłem, że wywala go przez zawór w korku na zewnatrz zbiornika wyrównawczego. W układzie chłodzenia robi sie duże cisnienie, nawet jak silnik jest zimny to po odkręceniu korka wywala gejzer:) Wymieniłem korek na nowy i jest to samo .Przed tą wymianą nie było żadnych tego typu problemów i w związku z tym mam pytanie - czy to może być wina tego płynu? Może termostat szwankuje? Temperatura na wskaźniku w czasie jazdy cały czas trzyma się na 90 stopni.


...życie to nie bajka, nie smyra nas po jajkach...

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Problem z płynem chłodzącym

Post autor: italiano_83 » pn wrz 05, 2011 20:42

marsell pisze:w każdym razie jest on koloru żóltego, taki nieprzezroczyst
Może to Prestone :? W każdym razie ja na takim jeździłem i nie było żadnych problemów.
marsell pisze:Przed tą wymianą nie było żadnych tego typu problemów
To zapytaj mechanika co się dzieje, że po jego ingerencji takie kwiatki wychodzą, on będzie wiedział najlepiej co tam na modził.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
marsell
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: czw sty 27, 2005 22:45
Lokalizacja: SosnoVWiec
Kontakt:

Problem z płynem chłodzącym

Post autor: marsell » wt wrz 06, 2011 09:53

No właśnie nie za bardzo miał co namiodzić. Podejrzewałbym uszczelkę pod głowicą, ale nie ma jakichś typowych objawów takiego uszkodzenia, no i dziwne jest to, że dokładnie z chwilą wymiany pompy pojawiły się takie kwiatki. Hmm, a czy problem mógłby leżeć np. po stronie termostatu, który powoduje, że płyn się za bardzo nagrzewa? Sam nie wiem, bo w sumie temp. jest cały czas 90.


...życie to nie bajka, nie smyra nas po jajkach...

Awatar użytkownika
Warren.
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 20:00
Lokalizacja: ZST
Silnik: AEB

Problem z płynem chłodzącym

Post autor: Warren. » wt wrz 06, 2011 10:38

Z tego co się zorientowałem to masz AFN. A masz klimę? Bo w wersji bez klimy alternator, pompa cieczy chłodzącej jest na pasku wielorowkowym a wspomaganie na drugim pasku klinowym. Być może masz źle założony pasek i pompa pracuje w drugą stronę.



Awatar użytkownika
marsell
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: czw sty 27, 2005 22:45
Lokalizacja: SosnoVWiec
Kontakt:

Problem z płynem chłodzącym

Post autor: marsell » czw wrz 08, 2011 17:33

Mam klimę i z paskami jest wszystko ok. Byłem dzisiaj z autem u mechanika i jest diagnoza, niestety ta najmniej optymistyczna - jest to najprawdopodobniej problem z głowicą, czyli albo uszczelka albo jakieś pęknięcie.


...życie to nie bajka, nie smyra nas po jajkach...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 96 gości