Strona 1 z 1

Wymiana całościowa rozrządu Golf V 1,9 TDI

: czw sie 25, 2011 23:09
autor: slimm
Witam. Mam pytanie dotyczące następującej sytuacji. Mam przejechane autkiem obecnie niecałe 170 000 km, jak wynika z adnotacji w książce przy 120 000 był wymieniany pasek rozrządu + pompa wody, nic nie jest wspominane o rolkach napinaczu itd. Czy mogła zaistnieć taka sytuacja że rolki oraz napinacz pozostały te same ( serwis niemiecki) , czy po prostu tego się nie wpisuje gdyż jest to standardem przy wymianie paska. Chcę mieć spokojną głowę i nie wiem czy natychmiast wymieniać kompletny rozrząd czy jeszcze się wstrzymać. Serwis poinformował mnie że wymiana paska powinna być robiona co 90 000 km. I jeszcze trochę z innej beczki, czy po każdej wymianie rozrządu konieczne jest sprawdzenie kątów wtrysku i ewentualna korekcja. Chodzi mi o to czy muszę z tym jechać do jakiegoś ASO czy też mogę to zlecić innemu warsztatowi który raczej nie zrobi diagnostyki kątów wtrysku.

Wymiana całościowa rozrządu Golf V 1,9 TDI

: pt sie 26, 2011 00:07
autor: Fahoo
chcesz spac spokojnie?

Wymiana całościowa rozrządu Golf V 1,9 TDI

: pt sie 26, 2011 06:39
autor: wesol
nie no nie wpisuje sie takich rzeczy. Pisze sie rozrzad to znaczy komplet plus ewentualnie pompa wody jesli jest napedzana od paska rozrzadu w danym silniku.

Wymiana całościowa rozrządu Golf V 1,9 TDI

: pt sie 26, 2011 09:09
autor: doggie
jeśli był serwisowany to nie szukałbym dziury w całym i jeździł, przy 200 tyś możesz zacząć myśleć o wymianie rozrządu choć ja wymieniałem dokładnie przy 240000 km

Re: Wymiana całościowa rozrządu Golf V 1,9 TDI

: pt sie 26, 2011 11:56
autor: slimm
W Niemczech nie był serwisowany w serwisie VW ale w jakimś innym. Ale wszystkie części były wymieniane na oryginały, filtry boscha, olej Liqui Moly także mam nadzieje że nie zrobili jakiejś fuszerki. Bo z drugiej strony nie chciał bym sobie potem pluć w brodę, że odżałowałem te 2000 bo mniej więcej tyle powinna wynieść wymiana u partnera VW czy nawet taniej.

Wymiana całościowa rozrządu Golf V 1,9 TDI

: pt sie 26, 2011 14:38
autor: wesol
przestan jakie 2 tys zl. Tysiac to max z czesciami.
Dodam jak zawsze rozrzad sie nie tyle co wymienia ale kontroluje co roku lub co 15-20 tys km. Jesli bedziesz mial przejechane na danym rozrzadzie 30 tys km a mechanik sprawdzi i powie ze pasek jest z jednej strony wytarty bo rolka sie skosiła to co zignorujesz sprawe i powiesz przyjade jak bede mial nalatane 100 czy 120 tys km?? /wiesz mi idzie poznac ze czy rolki byly wymieniane czy lataja stare oraz pasek.

Re: Wymiana całościowa rozrządu Golf V 1,9 TDI

: pt sie 26, 2011 22:10
autor: doggie
wesol pisze:wiesz mi idzie poznac ze czy rolki byly wymieniane czy lataja stare oraz pasek.
tyle że ASO podczas pierwszej wymiany przy 120 tyś km nie wymieniają ani rolki prowadzącej ani napinającej a także pompy wody - wymieniają je przy 240 tyś km

ps. niedawno wymieniałem rozrząd przy 240 tyś km i patrząc na rolki i pasek rozrządu aż żal serce ściskał że trza było wymieniać - zero ale to zero śladów zużycia - na pasku nawet fabryczne nadruki jeszcze są, tak samo napinacz paska PK - jakby co mogę sprzedać, jak nowy :helm:

Wymiana całościowa rozrządu Golf V 1,9 TDI

: pt sie 26, 2011 22:19
autor: wesol
nie kazde aso moze tak robić. Pracowalem w aso opla i na poczatku nie wymienialismy pomp wodnych ale pozniej mielismy akcje ze ktos przy przegladzie nie powiedzial ze trzeba wymienic rozrzad przy 90 tys i ziomkowi pekl pasek przy 97 tys i trzeba bylo robic mu gratis silnik. Nakazali nam krawaciarze (doradcy i kierownik) zeby wymieniac calosc.

Wymiana całościowa rozrządu Golf V 1,9 TDI

: pt sie 26, 2011 22:25
autor: doggie
miałem kiedyś opelka i choć fabryka przewidywała wymianę pompy i rozrządu przy 90 tkm to zasugerowali wymianę co 60 tkm bo podobno pompy siadały, natomiast szczerze mówiąc dla Mk5 nie słyszałem o żadnej akcji serwisowej mającej przyspieszać wymianę rozrządu, choć na forum golfa piątki http://vwgolfv.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; są ludzie którzy śledzą wszystkie akcje serwisowe dla konkretnych przedziałów VIN