Strona 1 z 1

turbina Golf IV TDI 110KM

: czw sie 25, 2011 21:35
autor: deskjet
Witam
Jestem szczęśliwym posiadaczem Golfa IV TDI 110KM. Byłem na diagnostyce komputerowej, facet wszystko posprawdzał i powiedział że jest ok. Powiedział też że z taką turbiną jak u mnie jest trzeba jeździć dynamicznie bo inaczej szybko będę musiał oddać ją do naprawy. Czyli co cały czas mam mu „deptać”? Nie mogę jeździć ekonomicznie? To mój pierwszy TDI i powiedzcie mi jak jeździć z taką turbiną żeby trochę posłużyła?

turbina Golf IV TDI 110KM

: czw sie 25, 2011 21:43
autor: erikt65
Witam. Przeczytaj to : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=66667" onclick="window.open(this.href);return false;

turbina Golf IV TDI 110KM

: pt sie 26, 2011 00:13
autor: sentek
Dokładnie czyli najważniejsze to nie dawać jej "zbytnio odpoczywać" w trakcie jazdy a po jeździe dać jej odpocząć w postaci kilku sekund przed zgaszeniem :bajer:

turbina Golf IV TDI 110KM

: pt sie 26, 2011 09:15
autor: damcio151
bez przesady, jeździj ekonomicznie, ale raz na kilka dni przegoń go mocniej, niech te łopatki się ruszą ...
dodatkowo zrób OCT ( masz na forum spory temat o tym )

turbina Golf IV TDI 110KM

: pt sie 26, 2011 13:10
autor: deskjet
Dzięki koledzy :pub:
Mam jeszcze jedno pytanie.. podczas porannego odpalania czasami puszcza szarego dymka.. nie jest go dużo i nie jest ani czarny, ani niebieski. Przejmować się tym czy to normalny objaw?

turbina Golf IV TDI 110KM

: pt sie 26, 2011 18:25
autor: tomassss24
Jak masz kata to go wywal :) spaliny będą szybciej usuwane i to będzie plus dla turbo i jak koledzy pisza trzeba od czasu do czasu autko przegonic bo sie kierownice zapiekają w turbo . To sa super silnik wystarczy odpowiednia jazda i jest cacy . :bigok:

turbina Golf IV TDI 110KM

: pt sie 26, 2011 18:38
autor: italiano_83
deskjet pisze:że z taką turbiną jak u mnie jest trzeba jeździć dynamicznie bo inaczej szybko będę musiał oddać ją do naprawy
Tu nie chodzi o dynamikę bezpośrednio, tylko o temperaturę spalin, można jeździć bardzo ekonomicznie i nie mieć żadnego kłopotu z zacinającą się geometrią, ale auto musi pokonywać odpowiednio długo dystans w jeździe autostradowej i wystarczy 120km/h :bajer: Jak jest odpowiednio gorąco w "wylocie" to złogi się wypalają a poza tym w trybie autostradowym silnik pracuje optymalnie - więc nie wytwarza tyle substancji stałych. W PL "nie ma" za bardzo gdzie przycisnąć, ludzie jeżdżą 20km w dwie strony do pracy i się dziwią że VNT się zacina. TDI stworzono z myślą o dynamice i oszczędności w perspektywie przebiegu jaki takie auto "powinno" robić. Dlatego "utarło" się, że jak ktoś jeździ dookoła trzepaka, to powinien raz na jakiś czas przegonić auto, gdyż w innym przypadku kiery w turbo rzeczywiście nie mają możliwości pracy w pełnym zakresie.

turbina Golf IV TDI 110KM

: pt wrz 02, 2011 20:17
autor: deskjet
Dzięki kolego italiano_83 za wyczerpującą odp.
Czy podczas porannego odpalania uruchamiać silnik z wciśniętym pedałem gazu czy nie? Bo słyszałem sprzeczne opinie... czy to może jest bez różnicy?

turbina Golf IV TDI 110KM

: pt wrz 02, 2011 21:58
autor: damcio151
pedał gazu nie jest aktywny aż do zakończenia procedury odpalania ...

turbina Golf IV TDI 110KM

: ndz wrz 04, 2011 09:04
autor: deskjet
Koledzy poczytałem trochę o zmiennej geometrii w turbinie i czy mogę co jakiś czas zapobiegawczo ręcznie rozruszać mechanizm? Czy robi się to już w ostateczności?

turbina Golf IV TDI 110KM

: ndz wrz 04, 2011 09:57
autor: italiano_83
deskjet pisze: czy mogę co jakiś czas zapobiegawczo ręcznie rozruszać mechanizm?
Pewnie, że możesz rozruszać ręcznie, ale lepiej jest co jakiś czas przegonić auto przeciągając kilka razy wskazówkę obrotomierza na 3 biegu w okolicę 4000 zobaczysz wtedy jak będzie buchać czarnym dymem i sadzą z wydechu.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=297848" onclick="window.open(this.href);return false;

turbina Golf IV TDI 110KM

: śr wrz 14, 2011 18:41
autor: deskjet
Witam.
Od wymiany oleju zrobiłem 6500 km i postanowiłem sprawdzić ile ubyło... dolałem jakieś 250ml żeby było na max. Czy to dużo? Poczytałem różne fora i niektórzy piszą że im w ogóle nie biorą więc nie wiem jak to powinno być :? Dodam że jeździłem dynamicznie, jak silnik się już rozgrzał to na 2,3,4 bardzo często wskazówka sięga 4000 obr. Dziękuję

turbina Golf IV TDI 110KM

: śr wrz 14, 2011 19:19
autor: ordy
deskjet pisze:Od wymiany oleju zrobiłem 6500 km i postanowiłem sprawdzić ile ubyło... dolałem jakieś 250ml żeby było na max.
Nie jest to dużo. Ale zależy też jaki masz realny przebieg tego silnika :bajer: Nie masz czym się przejmować.
Nie musisz też dolewać do stanu max, bo najlepiej gdy jest poziom średni (w połowie skali). Dłuższa jazda na max poziomie oleju może spowodować wycieki spod uszczelki pokrywy zaworów, przecieki na simmeringach.
Jeśli chodzi o turbinę, to i tak prawdopodobnie będziesz musiał zrobić jej czyszczenie za jakiś czas (jak silnik będzie łapać notlaufa), oczywiście częste przedmuchiwanie suszarki wydłuży w czasie tą czynność...