Strona 1 z 1

Zmiana zaworu upustowego turbiny w golfie III 1.9TD

: czw mar 23, 2006 19:25
autor: Diesel22
Chce zmienic oryginalny zawór upustowy cisnienia doładowania na zawór typu blow off czyli taki swiszczący.przy zdjeciu nogi z gazu cisnienie z turbiny jest usuwane zaworem spustowym-ja mam oryginał wiec nie ma efektow a chce załozyc zawór świszczący.Czy ktos miał juz z tym do czynienia i wie gdzie mozna zakupic taki zawór.Przypominam ze ma golfa III 1.9 TD

: czw mar 23, 2006 20:31
autor: wiercik
Na pewno nie bedziesz mial takiego samego efektu jak to jest w benzynie, tego "ssss".
Na allegro kilka widzialem. Gdziesz mam zdjecia, jak jest zamontowany na rurze, ktora idzie od IC. Jak by Cie interesowalo napisz na prv. Tez nad blow offem sie zastanawiam. Jak zrobisz pierwszy napisz, jak to sie sprawuje. Pozdrawiam

: czw mar 23, 2006 21:40
autor: Corvax
Diesel22 pisze:przy zdjeciu nogi z gazu cisnienie z turbiny jest usuwane zaworem spustowym-ja mam oryginał wiec nie ma efektow a chce załozyc zawór świszczący.
Czyżby? :P

I pytanie dodatkowe - jakie jest cisnienie doładowania po zdjeciu nogi z gazu w turbodieslach?

Zyczę powodzenia :)

: czw mar 23, 2006 21:42
autor: wiercik
Przy zdjeciu nogi z gazu nie ma, ale przy hamowaniu silnikiem?

: czw mar 23, 2006 23:01
autor: szerszeniak
A co ma napedzać tą turbie przy hamowaniu silnikiem? Niestety przy hamowaniu silnikiem ciśnienie równiez jest niskie. bardzo trudno uzyskać taki efekt ale jest to mozliwe proponuje skorzystać z opcji szukaj bo nawet w śród ostatnich postów na jest coś o blow'ach tam dowiesz sie wiecej jak to zrobić.

: pt mar 24, 2006 01:33
autor: Corvax
wiercik pisze:Przy zdjeciu nogi z gazu nie ma, ale przy hamowaniu silnikiem?
Turbina jest napędzana gazami spalinowymi - nie ma spalania - nie ma gazów - proste, to raz, dwa zawór upustowy turbiny (wastegate) ma za zadanie niedopuscić do przepompowania - a to może wystapić na wysokich obrotach i biegach, trzy w dieslu nie ma przepustnicy wiec prosty BOV z silników benzynowych nie ma szans zadziałać.

Mylisz pojecia BOV i wastegate - to dwie różne sprawy.

Żeby zadziałał BOV w turbodieslu potrzebujesz dwie rzeczy - zawór (BOV) i coś co wyzwoli jego dzialanie - w tdi jest to aktywowane układem elektronicznym - nie ma przepustnicy - wiec coś musi BOV "naładować".

: śr mar 29, 2006 18:38
autor: Johny1984
za kilka/kilkanascie dni mam przymiarke blow off'a do mojego TDI 90 ps....
jak sprawdzi sie to zakladam na stale!!!

: sob lut 10, 2007 11:55
autor: DenisVW mania
i jka tam sprawdził sie blow off

: sob lut 10, 2007 12:02
autor: zaprzal
i jka tam sprawdził sie blow off

niezly odkop. auto sie chyba zdazylo zmienic w tym czasie :p

: sob lut 10, 2007 14:38
autor: Johny1984
i jka tam sprawdził sie blow off
w Mk3 to nie była rewelacja :(
zaprzal pisze:auto sie chyba zdazylo zmienic w tym czasie :p
no na to wygląda... niedługo znów zmiana autka się szykuje ;)
zaprzal pisze:niezly odkop
najwidoczniej nowi użytkownicy odgrzewając stare wiadomości nabijają sobie liczbę postów :)

pzdr

: sob lut 10, 2007 14:51
autor: souler
archeologia :D

: sob lut 10, 2007 15:46
autor: Johny1984
SouleR pisze:archeologia :D
dokładnie :hmm:

pzdr