Strona 1 z 1

Szarpanie - Golf V 2/0 TDI, 140 KM.

: pn sie 22, 2011 07:47
autor: Kedarsz
Witam!

Niedawno kupiłem Golfa V z silnikiem 2.0 TDI, 140 KM (przebieg 108 tyś.) I ma następujace objawy. Po przejechaniu 50 km pojawia sie szarpanie silnika tylko przy przyspieszaniu (dodawaniu gazu) i tylko na biegu 3,4,5,6. Z uwagi na to, że samochód przed zakupem nie był jeżdzony przez jakiś miesiąc, półtora to wymieniłem mu filtr paliwa. To jednak nie wyeliminowało szarpania. Czy któs się z tym spotkał?

Szarpanie - Golf V 2/0 TDI, 140 KM.

: czw sie 25, 2011 09:40
autor: Fahoo
co widac an vagu?
obstawiam błąd na pompkach...prawdopodobnie do wymiany instalacja w głowicy...juz 2 razy sie z tym spotkałem
ale co tak na prawde sie stało odpowie nam dopiero podpięcie pod vaga

Szarpanie - Golf V 2/0 TDI, 140 KM.

: czw sie 25, 2011 13:37
autor: Kedarsz
Golfika podpinałem 2 razy . Nie pokazało żadnego błędu. Ale będę próbował jeszcze podpiąć w trakcie jazdy, w momencie kiedy występi owo szarpanie/dławienie.

Szarpanie - Golf V 2/0 TDI, 140 KM.

: pn sie 29, 2011 09:53
autor: Kedarsz
Byłem na wymianie rozrządu. Przy okazji okazało się, że hałasuje dwumasowe i powoli trzeba będzie myśleś o jego wymianie. Być może to jest przyczyna szarpania.

Re: Szarpanie - Golf V 2/0 TDI, 140 KM.

: pn sie 29, 2011 11:41
autor: doggie
Fahoo pisze:co widac an vagu?
obstawiam błąd na pompkach...prawdopodobnie do wymiany instalacja w głowicy...juz 2 razy sie z tym spotkałem
zdarza się ale ja obstawiam na lecący dwumas, kumplowi szarpał podobnie podczas przyspieszania, robiliśmy logi dynamiczne w trakcie którego szarpało a w logach nie było widać żadnych zmian dopiero po wymianie dwumasu się uspokoił choć na 5 biegu przy 1800 rpm lubi jeszcze czasem 2-3 razy szarpnąć

Kedrasz ty jesteś pewien na 100% tego przebiegu?

Szarpanie - Golf V 2/0 TDI, 140 KM.

: pn sie 29, 2011 13:33
autor: Kedarsz
Samochód przywiozłem z Austrii, niestety bez książki. Ale nawet jej obecność nie jest pewniakiem. Byłem w ASO i nie mają go w bazie. Jest informacja ogólna o aucie, ale nie ma przeglądów. Jednocześnie doradca w ASO poinformował mnie, że mój Golfik jeżdził w takiej części Włoch, że tam "ich system jeszcze nie sięga". Trochę dziwne tłumaczenie, ale nie mam powodów, zeby mu nie wierzyć. Byłem u mechanika (na wymianie rozrządu), który zajmuje się VW i Audi. Z ogólnych oględzin samochodu od wewnątrz jak i stopnia zużycia części orzekł, że te 108 tyś. jest bardzo prawdopodobne i nie widzi żadnego argumentu aby miał więcej. Co do masówki, to ona (jak przeczytałem i się dopytywałem mechanikó)może paść już po 40 tyś. To zależy jak auto jest eksploatowane. Ale co do przebiegu nie mam 100 % pewności.

P.S. Krótka historia w stylu "Polak potrafi" usłyszana w ASO:
Klienci, którzy kupują auta od nowości w ASO dopuszczają się następujacych praktyk (oczywiście nie wszyscy, wybrane przypadki):
- kupuja auto np. w 2007 r - robią 50 tyś. km, a nastepnie cofają na 30 tyś. przed przeglądem w 2008.
- przed przeglądem w 2009 r. auto ma przejechane 100 tyś., cofają autko na 55 tyś. etc.
wniosek: auto ma w 2011 przejechane 250 tyś., ale książka mówi o 120 tyś. Na szczęście sprytny mechanik wyłapie, że coś jest nie tak, np. po zużyciu części.

Zatem nic mi nie pozostaje jak pokornie naprawiać samochód. Ale i tak uwielbiam GOLFY!

Re: Szarpanie - Golf V 2/0 TDI, 140 KM.

: pn sie 29, 2011 16:10
autor: doggie
Kedarsz pisze: Byłem u mechanika (na wymianie rozrządu), który zajmuje się VW i Audi. Z ogólnych oględzin samochodu od wewnątrz jak i stopnia zużycia części orzekł, że te 108 tyś. jest bardzo prawdopodobne i nie widzi żadnego argumentu aby miał więcej.
to wg mnie żaden argument, u mnie cały rozrząd po wymianie przy 240 tyś km wyglądał jak nowy - zero zużycia, nawet nadruki na pasku były czytelne, rolki praktycznie jak nowe, co do tego szarpania warto zalogować go dynamicznie, może coś wyjdzie

Szarpanie - Golf V 2/0 TDI, 140 KM.

: pn sie 29, 2011 19:41
autor: Kedarsz
Jak tylko wystąpi szarpanie to jestem umówiony na dynamiczne logowanie.

Szarpanie - Golf V 2/0 TDI, 140 KM.

: ndz wrz 25, 2011 13:10
autor: Kedarsz
PROBLEM ROZWIĄZANY!

Pod koniec sierpnia wymieniłem filtr powietrza, paliwa, oleju i olej. Po tym jednak usterka nie ustąpiła. Parę dni później wymieniłem rozrząd (bo trzeba było): pasek, rolki i pompę. Dodatkowo simering wału, śruba koła pasowego, napinacz paska micro, pasek micro. Całość ww. kosztowała mnie ok. 1500 zł. Teraz na weekend byłem w Warszawie. I tu miłe zaskoczenie. Przerywanie ustąpiło. Autko płynnie jedzie, rozpędza się aż miło.

Nie wiem zatem co mogło być przyczyną objawów opisanych w pierwszym poście. Może się układ paliwowy przepchał, może rozrząd dawał znać, że trzeba go wymienić, może ślizgający się pasek micro. Najważniejszy jest efekt: "upierdliwe" szarpanie odpuściło.

Re: Szarpanie - Golf V 2/0 TDI, 140 KM.

: pt sty 06, 2012 13:26
autor: Kedarsz
doggie pisze:
Fahoo pisze:co widac an vagu?
obstawiam błąd na pompkach...prawdopodobnie do wymiany instalacja w głowicy...juz 2 razy sie z tym spotkałem
zdarza się ale ja obstawiam na lecący dwumas, kumplowi szarpał podobnie podczas przyspieszania, robiliśmy logi dynamiczne w trakcie którego szarpało a w logach nie było widać żadnych zmian dopiero po wymianie dwumasu się uspokoił choć na 5 biegu przy 1800 rpm lubi jeszcze czasem 2-3 razy szarpnąć

Kedrasz ty jesteś pewien na 100% tego przebiegu?

A jednak dwumas był do wymiany. Zatem ukłony w stronę doggiego. Teraz nie stuka, nie szarpie. Szkoda tylko, że finansowo tak to mocno zabolało:-).

Szarpanie - Golf V 2/0 TDI, 140 KM.

: pt sty 06, 2012 16:28
autor: Fahoo
Kedarsz, dobrze ze auto wyleczone i można pomykać bez obaw :pub:

Szarpanie - Golf V 2/0 TDI, 140 KM.

: sob sty 07, 2012 11:06
autor: Kedarsz
Tak, auto wyleczone, ale w tym miesiącu nie mam za co pomykać ;-).