Strona 1 z 2

Brak mocy i kopci jak ikarus ?

: ndz sie 21, 2011 14:00
autor: eSCeZeto
Witam wszystkich.
1.9 TDI (ATD)

Mam pewien problem, mianowicie w dniu wczorajszym, na trasie przy prędkości ok. 150 km/h
auto nagle straciło moc i za mną pojawił się niebieskawy dym.
Na kompie nic nie wyskoczyło, żadna kontrolka, kompletnie nic.
Turbo tak jakby nie żyło, auto pracuje (tak mi się wydaje) w trybie awaryjnym.
Do ~ 2 tyś obrotów, nie ma oznak żadnego dymu za autem, powyżej (gdzie teoretycznie turbo powinno pompować, tak mi się wydaje) pojawia się masakrycznie dużo dymu.
VAG wypluł błąd

Kod: Zaznacz cały

16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal
P0101 - 35-10 - - - Intermittent
Niżej zamieszczam filmik, na którym widać i mniej więcej słychać w jakim zakresie obrotów auto zaczyna "kopcić".

" onclick="window.open(this.href);return false;

Teraz pytanie, co to może być, czy faktycznie przez palniętą przepływkę auto może tak kopcić ?
Czy może to być coś jeszcze, lub coś zupełnie innego ?

Z góry dziękuje za odpowiedź.

PozDDRawiam eS.

Dorzucam logi grup 003, 008, 011

Log (0 - 011)
Log (1 - 003)
Log (2 - 008)

Auto wykręcone TYLKO do 4 tyś obrotów, dalej po prostu nie da rady... mimo baardzo długiej prostej.
I zaraz po próbie dynamicznej, odczyt błędów z VAG-Com-a.

Kod: Zaznacz cały

VCDS-Lite Version: Release 1.0
Sunday, 21 August 2011, 19:33:47:0
Control Module Part Number: 038 906 019 AT
  Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG  1513
           Software Coding: 00002
            Work Shop Code: WSC 01271
           Additional Info: WVWZZZ1JZ2W538960     VWZ6Z0A3849568
2 Faults Found:
17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
        P1556 - 35-00 - -
16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal
        P0101 - 35-10 - - - Intermittent
Dodam, że na wszelakie próby "dynamiczne" mam czas do jutra.
Ponieważ wyjeżdżam w sprawach służbowych i nie będę miał auta przy sobie.

Brak mocy i kopci jak ikarus ?

: ndz sie 21, 2011 20:43
autor: Hansolo
Warto sprawdzić połączenia pomiędzy intercoolerem a tyrbiną,szczególnie przy turbinie,może zsadziło rurę doprowadzjącą powietrze.Olej nie znika za szybko ?

Re: Brak mocy i kopci jak ikarus ?

: ndz sie 21, 2011 20:58
autor: eSCeZeto
Hansolo pisze:Warto sprawdzić połączenia pomiędzy intercoolerem a tyrbiną,szczególnie przy turbinie,może zsadziło rurę doprowadzjącą powietrze.Olej nie znika za szybko ?
Nie zauważyłem jakiegoś znacznego, szybkiego ubytku w oleju.
Fakt faktem, ubytek jest.
Intercooler po lewej stronie za zderzakiem jest, stojąc przed autem ?
A jeszcze jakbyś był tak miły, podpowiedział byś gdzie mam szukać turbawy, bo stojąc nad silnikiem, przy ścianie grodziowej baardzo mało miejsca jest i jakoś oka tam wrzucić nie mogłem.
Po lewej od silnika stojąc przed autem ?

Brak mocy i kopci jak ikarus ?

: ndz sie 21, 2011 21:07
autor: Łuki_79
Logi dynamiczne do poprawki,bo te wklejone masz w trybie awaryjnym wykonane.Przed logowaniem kolejnych grup zgaś i ponownie uruchom silnik aby zresetować sterownik.

Brak mocy i kopci jak ikarus ?

: ndz sie 21, 2011 21:10
autor: italiano_83
eSCeZeto pisze:ntercooler po lewej stronie za zderzakiem jest, stojąc przed autem ?
tak
eSCeZeto pisze: podpowiedział byś gdzie mam szukać turbawy
Stojąc przed autem za silnikiem- między ścianą grodziową a silnikiem a pod kolektorem dolotowym.

Re: Brak mocy i kopci jak ikarus ?

: ndz sie 21, 2011 21:14
autor: eSCeZeto
Łuki_79 pisze:Logi dynamiczne do poprawki,bo te wklejone masz w trybie awaryjnym wykonane.Przed logowaniem kolejnych grup zgaś i ponownie uruchom silnik aby zresetować sterownik.
Tak robione.
Auto cały czas chodzi jak stara frania.
Także wyłączenie i włączenie nic nie daje.

Brak mocy i kopci jak ikarus ?

: ndz sie 21, 2011 21:39
autor: Hansolo
Kumpel ma też IV z silnikiem ATD i jak sobie szczęśliwy jechał jeszcze na blachach celnych /świeżo po wypluciu się z kilku tysięcy euro / to przy wyprzedzaniu TIRA auto mu osłabło i blady jak śmierć dojechał do domu. Auto pokazało :ass: a kasy nie ma. Do rzeczy. Silnik pracował na wolnych obrotach podobnie, coś jakby świstało i specyficznie rzęziło. Co do dymu to nie patrzyłem bo baliśmy się dawać mu w palnik.Po wyłączeniu silnika jeszcze przez chwilę słychać było dziwny dźwięk czegoś co się na pewno obraca. Po sprawdzeniu na kanale okazało się że spadł wąż przy turbinie .O ile pamiętam jest on na szybkozłączkę i ona nie wytrzymała jak przy wyprzedzaniu wzrosło ciśnienie.

Brak mocy i kopci jak ikarus ?

: pn sie 22, 2011 07:04
autor: Sztomel
Po pierwsze to skasuj błędy i sprawdź, które z nich nie dają się skasować a po drugie to je podaj na forum bo część z nich może powodować tryb awaryjny na dzień dobry i wtedy cóż po Twoich logach jak i tak nie będziemy w stanie Ci pomóc.

Brak mocy i kopci jak ikarus ?

: pn sie 22, 2011 10:10
autor: eSCeZeto
Sztomel, wszystkie błędy da się wykasować.

Mianowicie ten

Kod: Zaznacz cały

VCDS-Lite Version: Release 1.0
Sunday, 21 August 2011, 19:33:47:0
Control Module Part Number: 038 906 019 AT
  Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG  1513
           Software Coding: 00002
            Work Shop Code: WSC 01271
           Additional Info: WVWZZZ1JZ2W538960     VWZ6Z0A3849568
2 Faults Found:
17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
        P1556 - 35-00 - -
16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal
        P0101 - 35-10 - - - Intermittent
Wykasowałem zaraz po tym, jak wróciłem z trasy, auto dalej chodziło tak samo, kopciło i 0 mocy.
Wczoraj przed logami błędów nie było, po logach pojawiły się znów.

Ps. Nie czaje o co chodzi z tą firanką :D

Brak mocy i kopci jak ikarus ?

: pn sie 22, 2011 12:28
autor: Łuki_79
eSCeZeto pisze:Wczoraj przed logami błędów nie było
Wsiądz do klekota,pokasuj ewentualne błędy,zgaś i uruchom ponownie silnik,ustaw na vag'u sobie do logowania grupę 003+011- w grupie 011,pole 4 sprawdz wysterowanie zaworu N75 - jeżeli będzie tam 92,4 to masz tryb awaryjny,jeżeli będzie coś ok 24 ale nie pamiętam dokładnie,to jest ok,dokulaj się wtedy na III biegu do 1400 rpm i wykonaj loga dynamicznego :grin:

Brak mocy i kopci jak ikarus ?

: wt sie 23, 2011 10:21
autor: manior15
Ewidentnie turbo nie pompuje,może spadł wąż, przepływka coś się pierdzieli (G70) może też już skończyła swój żywot, sprawdź jeszcze map sensor.

Brak mocy i kopci jak ikarus ?

: śr sie 24, 2011 13:43
autor: Sztomel
Sprawdź jeszcze pozycję klapy gaszącej. W tym celu odłącz szybkozłączkę z wężem, który wchodzi na obudowę zaworu EGR i zajrzyj do jej wnętrza. Klapa gasząca, która jest zaraz na początku wlotu musi być ustawiona całkowicie poziomo. Jeśli tak nie będzie to nią poruszaj bo możliwe, że nagar ją blokuje i nie daje rady się całkowicie otworzyć. Ten szaro-biały dym wskazuje, że silnik nie dostaje powietrza a już zwłaszcza wtedy jeśli dym śmierdzi ropą.

Re: Brak mocy i kopci jak ikarus ?

: ndz sie 28, 2011 13:33
autor: eSCeZeto
Zauważyłem jeszcze, że nastąpił spadek stanu oleju, może to być spowodowane tym, że ta klapa się nie domyka / turbo nie pompuje czy po prostu turbo padło ? :D

Re: Brak mocy i kopci jak ikarus ?

: ndz sie 28, 2011 15:44
autor: doggie
eSCeZeto pisze: nastąpił spadek stanu oleju, może to być spowodowane tym, że ta klapa się nie domyka
to nie ma związku z klapą gaszącą