Brak mocy i kopci jak ikarus ?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

eSCeZeto
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz sie 21, 2011 13:33

Brak mocy i kopci jak ikarus ?

Post autor: eSCeZeto » ndz sie 21, 2011 14:00

Witam wszystkich.
1.9 TDI (ATD)

Mam pewien problem, mianowicie w dniu wczorajszym, na trasie przy prędkości ok. 150 km/h
auto nagle straciło moc i za mną pojawił się niebieskawy dym.
Na kompie nic nie wyskoczyło, żadna kontrolka, kompletnie nic.
Turbo tak jakby nie żyło, auto pracuje (tak mi się wydaje) w trybie awaryjnym.
Do ~ 2 tyś obrotów, nie ma oznak żadnego dymu za autem, powyżej (gdzie teoretycznie turbo powinno pompować, tak mi się wydaje) pojawia się masakrycznie dużo dymu.
VAG wypluł błąd

Kod: Zaznacz cały

16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal
P0101 - 35-10 - - - Intermittent
Niżej zamieszczam filmik, na którym widać i mniej więcej słychać w jakim zakresie obrotów auto zaczyna "kopcić".

" onclick="window.open(this.href);return false;

Teraz pytanie, co to może być, czy faktycznie przez palniętą przepływkę auto może tak kopcić ?
Czy może to być coś jeszcze, lub coś zupełnie innego ?

Z góry dziękuje za odpowiedź.

PozDDRawiam eS.

Dorzucam logi grup 003, 008, 011

Log (0 - 011)
Log (1 - 003)
Log (2 - 008)

Auto wykręcone TYLKO do 4 tyś obrotów, dalej po prostu nie da rady... mimo baardzo długiej prostej.
I zaraz po próbie dynamicznej, odczyt błędów z VAG-Com-a.

Kod: Zaznacz cały

VCDS-Lite Version: Release 1.0
Sunday, 21 August 2011, 19:33:47:0
Control Module Part Number: 038 906 019 AT
  Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG  1513
           Software Coding: 00002
            Work Shop Code: WSC 01271
           Additional Info: WVWZZZ1JZ2W538960     VWZ6Z0A3849568
2 Faults Found:
17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
        P1556 - 35-00 - -
16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal
        P0101 - 35-10 - - - Intermittent
Dodam, że na wszelakie próby "dynamiczne" mam czas do jutra.
Ponieważ wyjeżdżam w sprawach służbowych i nie będę miał auta przy sobie.



Hansolo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: śr gru 03, 2008 17:33
Lokalizacja: Lębork

Brak mocy i kopci jak ikarus ?

Post autor: Hansolo » ndz sie 21, 2011 20:43

Warto sprawdzić połączenia pomiędzy intercoolerem a tyrbiną,szczególnie przy turbinie,może zsadziło rurę doprowadzjącą powietrze.Olej nie znika za szybko ?


Mój Tatusiobus ALH seria 97,5 KM & 210,6 Nm soft by Tune UP Gdańsk 120,1 KM & 280,2 Nm / był -sentyment pozostał / teraz Mondeo IV 140 KM TDCI

eSCeZeto
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz sie 21, 2011 13:33

Re: Brak mocy i kopci jak ikarus ?

Post autor: eSCeZeto » ndz sie 21, 2011 20:58

Hansolo pisze:Warto sprawdzić połączenia pomiędzy intercoolerem a tyrbiną,szczególnie przy turbinie,może zsadziło rurę doprowadzjącą powietrze.Olej nie znika za szybko ?
Nie zauważyłem jakiegoś znacznego, szybkiego ubytku w oleju.
Fakt faktem, ubytek jest.
Intercooler po lewej stronie za zderzakiem jest, stojąc przed autem ?
A jeszcze jakbyś był tak miły, podpowiedział byś gdzie mam szukać turbawy, bo stojąc nad silnikiem, przy ścianie grodziowej baardzo mało miejsca jest i jakoś oka tam wrzucić nie mogłem.
Po lewej od silnika stojąc przed autem ?



Awatar użytkownika
Łuki_79
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS

Brak mocy i kopci jak ikarus ?

Post autor: Łuki_79 » ndz sie 21, 2011 21:07

Logi dynamiczne do poprawki,bo te wklejone masz w trybie awaryjnym wykonane.Przed logowaniem kolejnych grup zgaś i ponownie uruchom silnik aby zresetować sterownik.


Obrazek

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Brak mocy i kopci jak ikarus ?

Post autor: italiano_83 » ndz sie 21, 2011 21:10

eSCeZeto pisze:ntercooler po lewej stronie za zderzakiem jest, stojąc przed autem ?
tak
eSCeZeto pisze: podpowiedział byś gdzie mam szukać turbawy
Stojąc przed autem za silnikiem- między ścianą grodziową a silnikiem a pod kolektorem dolotowym.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

eSCeZeto
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz sie 21, 2011 13:33

Re: Brak mocy i kopci jak ikarus ?

Post autor: eSCeZeto » ndz sie 21, 2011 21:14

Łuki_79 pisze:Logi dynamiczne do poprawki,bo te wklejone masz w trybie awaryjnym wykonane.Przed logowaniem kolejnych grup zgaś i ponownie uruchom silnik aby zresetować sterownik.
Tak robione.
Auto cały czas chodzi jak stara frania.
Także wyłączenie i włączenie nic nie daje.



Hansolo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: śr gru 03, 2008 17:33
Lokalizacja: Lębork

Brak mocy i kopci jak ikarus ?

Post autor: Hansolo » ndz sie 21, 2011 21:39

Kumpel ma też IV z silnikiem ATD i jak sobie szczęśliwy jechał jeszcze na blachach celnych /świeżo po wypluciu się z kilku tysięcy euro / to przy wyprzedzaniu TIRA auto mu osłabło i blady jak śmierć dojechał do domu. Auto pokazało :ass: a kasy nie ma. Do rzeczy. Silnik pracował na wolnych obrotach podobnie, coś jakby świstało i specyficznie rzęziło. Co do dymu to nie patrzyłem bo baliśmy się dawać mu w palnik.Po wyłączeniu silnika jeszcze przez chwilę słychać było dziwny dźwięk czegoś co się na pewno obraca. Po sprawdzeniu na kanale okazało się że spadł wąż przy turbinie .O ile pamiętam jest on na szybkozłączkę i ona nie wytrzymała jak przy wyprzedzaniu wzrosło ciśnienie.


Mój Tatusiobus ALH seria 97,5 KM & 210,6 Nm soft by Tune UP Gdańsk 120,1 KM & 280,2 Nm / był -sentyment pozostał / teraz Mondeo IV 140 KM TDCI

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Brak mocy i kopci jak ikarus ?

Post autor: Sztomel » pn sie 22, 2011 07:04

Po pierwsze to skasuj błędy i sprawdź, które z nich nie dają się skasować a po drugie to je podaj na forum bo część z nich może powodować tryb awaryjny na dzień dobry i wtedy cóż po Twoich logach jak i tak nie będziemy w stanie Ci pomóc.
Ostatnio zmieniony wt sie 23, 2011 08:45 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

eSCeZeto
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz sie 21, 2011 13:33

Brak mocy i kopci jak ikarus ?

Post autor: eSCeZeto » pn sie 22, 2011 10:10

Sztomel, wszystkie błędy da się wykasować.

Mianowicie ten

Kod: Zaznacz cały

VCDS-Lite Version: Release 1.0
Sunday, 21 August 2011, 19:33:47:0
Control Module Part Number: 038 906 019 AT
  Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG  1513
           Software Coding: 00002
            Work Shop Code: WSC 01271
           Additional Info: WVWZZZ1JZ2W538960     VWZ6Z0A3849568
2 Faults Found:
17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
        P1556 - 35-00 - -
16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal
        P0101 - 35-10 - - - Intermittent
Wykasowałem zaraz po tym, jak wróciłem z trasy, auto dalej chodziło tak samo, kopciło i 0 mocy.
Wczoraj przed logami błędów nie było, po logach pojawiły się znów.

Ps. Nie czaje o co chodzi z tą firanką :D



Awatar użytkownika
Łuki_79
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS

Brak mocy i kopci jak ikarus ?

Post autor: Łuki_79 » pn sie 22, 2011 12:28

eSCeZeto pisze:Wczoraj przed logami błędów nie było
Wsiądz do klekota,pokasuj ewentualne błędy,zgaś i uruchom ponownie silnik,ustaw na vag'u sobie do logowania grupę 003+011- w grupie 011,pole 4 sprawdz wysterowanie zaworu N75 - jeżeli będzie tam 92,4 to masz tryb awaryjny,jeżeli będzie coś ok 24 ale nie pamiętam dokładnie,to jest ok,dokulaj się wtedy na III biegu do 1400 rpm i wykonaj loga dynamicznego :grin:


Obrazek

Awatar użytkownika
manior15
VW- Das Auto
VW- Das Auto
Posty: 513
Rejestracja: śr mar 04, 2009 00:19
Lokalizacja: Wieluń

Brak mocy i kopci jak ikarus ?

Post autor: manior15 » wt sie 23, 2011 10:21

Ewidentnie turbo nie pompuje,może spadł wąż, przepływka coś się pierdzieli (G70) może też już skończyła swój żywot, sprawdź jeszcze map sensor.


GT17/20 AJM+/ASZ+ Alu 18" Gwint FK, and more.. zapraszam :)No Smoke No Fun - TDI Rulez :D
Stage 1 DONE - 167Ps@404Nm
Stage 2 DONE - 195Ps@424Nm
viewtopic.php?f=89&t=276520

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Brak mocy i kopci jak ikarus ?

Post autor: Sztomel » śr sie 24, 2011 13:43

Sprawdź jeszcze pozycję klapy gaszącej. W tym celu odłącz szybkozłączkę z wężem, który wchodzi na obudowę zaworu EGR i zajrzyj do jej wnętrza. Klapa gasząca, która jest zaraz na początku wlotu musi być ustawiona całkowicie poziomo. Jeśli tak nie będzie to nią poruszaj bo możliwe, że nagar ją blokuje i nie daje rady się całkowicie otworzyć. Ten szaro-biały dym wskazuje, że silnik nie dostaje powietrza a już zwłaszcza wtedy jeśli dym śmierdzi ropą.


Obrazek

eSCeZeto
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz sie 21, 2011 13:33

Re: Brak mocy i kopci jak ikarus ?

Post autor: eSCeZeto » ndz sie 28, 2011 13:33

Zauważyłem jeszcze, że nastąpił spadek stanu oleju, może to być spowodowane tym, że ta klapa się nie domyka / turbo nie pompuje czy po prostu turbo padło ? :D



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10581
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Brak mocy i kopci jak ikarus ?

Post autor: doggie » ndz sie 28, 2011 15:44

eSCeZeto pisze: nastąpił spadek stanu oleju, może to być spowodowane tym, że ta klapa się nie domyka
to nie ma związku z klapą gaszącą



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 160 gości