Strona 1 z 1

Prośba o ocenę logów grupy 004

: pt sie 19, 2011 21:50
autor: seba198666
Witam kolegów. mam taki problem z golfikiem 3. silnik 1,9tdi 90 km kod silnika to poczciwy 1Z :okej:
Wartości grupy 004 kolumny 2 i 3 różnią się od siebie. Proszę o rady gdzie szukać przyczyny co poprawić.Dzieki za wszystkie odpowiedzi.
Załączam logi grupy 004 robione vag comem wersja 208.1. Jeden log robiony w blokach pomiarowych natomiast drugi w nastawach podstawowych

Log (0 - 004)

Log (1 - 004)

Prośba o ocenę logów grupy 004

: sob sie 20, 2011 20:39
autor: munior
Pokaż statyczne 000 bloki mierzone i nastawy podstawowe ,bo coś masz z kątem wtrysku nie hallo,albo z n108

Prośba o ocenę logów grupy 004

: ndz sie 21, 2011 00:26
autor: seba198666
dzięki kolego za odp. wstawię do południa loga grupy 000.Kąt wtrysku mam ok 45 na nagrzanym silniku, nie pamiętam dokładnie

Prośba o ocenę logów grupy 004

: ndz sie 21, 2011 16:03
autor: seba198666
Obrazek

Obrazek

Wklejam grupę 000 bloki pomiarowe oraz nastawy podstawowe. nie mogłem zrobić logów tej grupy( nie wiem dlaczego) wiec dodaje zrzut ekranu.Kąt wtrysku waha sie w granicach 44-46 zarówno w blokach pomiarowych jak i nastawach podstawowych temp płynu ok 90stopni

Prośba o ocenę logów grupy 004

: ndz sie 21, 2011 17:36
autor: munior
Hmm...kąt wtrysku wyglada ok. A jak wygląda przestawianie kąta wtrysku w czasie jazdy ,lub gdy dodasz gazu ? Musisz zlogować 004 dynamicznie ,bo trzeba się upewnić czy w czasie jazdy n108 przestawia ...

Prośba o ocenę logów grupy 004

: ndz sie 21, 2011 18:14
autor: seba198666
ok.po dodaniu gazu 4 grupa sie zmienia a jak jest dokładnie to zaraz wstawie loga
Log (0 - 004)

Przepraszam że log nie profesjonalny :? ale inny samochód mnie blokował :grrr: i był robiony tak 2 bieg troche gazu przepiąłem na 3 troche przyspieszyłem i 4 gaz w podłoge ale widać od połowy loga w dół ze gdy obroty silnika rosną kolumna 2 i 3 mają podobne wartości tylko dlaczego na postoju są takie jajca??

Prośba o ocenę logów grupy 004

: ndz sie 21, 2011 19:15
autor: munior
Choć na biegu jałowym wartości kąta wtrysk w bloku 004 są co najmniej dziwne ,to w czasie jazdy ,jak widać w logu ,niby n108 przestawia prawidłowo .Jak prucz tego nie masz zadnych innych objawów ,czyli silnik chodzi jak powinien ,nie zaczyna głośniej klekotać wraz ze zmianą obrotów ,to ja bym się tymi wskazaniami na jałowym zbytnio nie przejmował ,powód do zmartwienia byłby wtedy gdyby kąt nie był przestawiany wraz ze zmianą obrotów ...Być może przycina ci się coś w pompie np.zaworek ciśnienia wewnetrznego ,ale to trzeba by było się pobawić i sprawdzić ,najlepiej podmieniając z innej sprawnej pompy ...różne cuda się czasami dzieją,miałem kiedyś taką pompę która w teście właśnie w bloku 004 nie przestawiała kąta ,a w czasie jazdy przestawiała jak najbardziej prawidłowo ...

Prośba o ocenę logów grupy 004

: ndz sie 21, 2011 19:57
autor: seba198666
z autem nic sie dzieje wszystkie inne parametry są książkowe, wszystkie czujniki ok.odpala od strzała nawet przy -25. jedyną rzeczą jest to ze po odpaleniu zimnego silnika spaliny śmierdzą nieprzepaloną ropą i widać w garażu dużo spalin po kilku sekundach dym znika ale jak sie popatrzy na wydech z bliska to widać ze spaliny są szaro niebieskawe nawet teraz gdy jest ciepło. jak już złapie 70 stopni to spalin juz nie widać. podczas jazdy nie kopci nawet przy pełnym bucie.oleju nie ubywa pomiędzy wymianami nawet milimetr na bagnecie,tydzien temu sprawdzałem nawet wtryski i rozpylają jakby prosto z fabryki były. właśnie myslałem ze te spaliny może przez ten kąt(wartości są dziwne na zimnym i na ciepłym)

Prośba o ocenę logów grupy 004

: ndz sie 21, 2011 20:20
autor: munior
Z wydechu zawsze będzie mniejszy lub wiekszy śmierdzący zapaszek i dymek ,po zagrzaniu wszystko ustępuje,tak jest w zdecydowanej większości starszych tdi ,czyli nie dzieje się u ciebie nic czym by sie mozna martwic :grin: