Strona 1 z 1

Wydmuchana uszczelka pod głowicą?! POMOCY!!! Golf II 1.6 TD

: pn sie 15, 2011 18:31
autor: hastalavista
Witam, potrzebuje kilku porad odnośnie mojego mk.II 1.6 TD '87 :banghead:
Objawy:
1. Utrata płynu chłodzącego ok. 1 litr na 60 km ( nie stwierdziłem wycieków na zewnątrz silnika)

2. Po dłuższym postoju np. przez noc auto przy odpalaniu dławi się, a z wydechu wydobywa sie biały kłąb dymu

3. w czasie jazdy po jakichś 10 km silnik nagrzewa się do temp. ok 90 *C, poczym wraca do normalnej temperatury

Nie stwierdziłem spadku mocy, auto poza tym zachowuje sie normalnie, podejrzewam uszkodzenie głowicy lub uszczelki pod nią... Proszę o rzetelne porady

Wydmuchana uszczelka pod głowicą?! POMOCY!!! Golf II 1.6 TD

: śr sie 17, 2011 06:34
autor: Michał_1977
hastalavista pisze:podejrzewam uszkodzenie głowicy lub uszczelki pod nią
Raczej dobrze podejrzewasz,bo
hastalavista pisze: biały kłąb dymu
wydobywa się zazwyczaj,gdy padnie uszczelka lub głowica...
hastalavista pisze:po jakichś 10 km silnik nagrzewa się do temp. ok 90 *C, poczym wraca do normalnej temperatury
Tego za cholerę nie rozumiem...
Przecież 90*,to jest właśnie normalna temperatura dla silnika :bajer:

Wydmuchana uszczelka pod głowicą?! POMOCY!!! Golf II 1.6 TD

: czw sie 18, 2011 09:39
autor: hastalavista
Przecież 90*,to jest właśnie normalna temperatura dla silnika


Zgadzam sie , więc pomijając temperaturę (wskaźnik w golfie pokazuje po swojemu, ale znacznie zbliza sie do niemal końca skali, po czym wraca w normalne położenie czyli do połowy skali :) ) objawy są właśnie takie j.w.

Skoro więc to uszczelka lub głowica to co dalej ? Czy w 24 - letnim aucie opłaca się to jeszcze robić ? :otepienie:

Wydmuchana uszczelka pod głowicą?! POMOCY!!! Golf II 1.6 TD

: czw sie 18, 2011 11:18
autor: Michał_1977
hastalavista pisze:Czy w 24 - letnim aucie opłaca się to jeszcze robić ?
Zdejmiesz czapkę,to się przekonasz :bigok:
Robiłem kiedyś JR-a z 87r i na gładziach cylindrowych były jeszcze ślady fabrycznego honowania,więc zdecydowanie opłacało się :bajer: