Strona 1 z 2

[AAZ]Wymiana uszczelki pod głowicą

: ndz sie 14, 2011 16:08
autor: Downloadpro
Witam, niestety zauważyłem niepokojące zjawisko - czarne plamy w zbiorniku wyrównawczym... po sprawdzeniu co mówi forum - padło na uszczelkę .. lub pęknięcie głowicy...
ale chciałem zapytać przy wymianie uszczelki co jeszcze zrobić / wymienić ? tak żebym 2x za mechanika nie płacił ?

[AAZ]Wymiana uszczelki pod głowicą

: ndz sie 14, 2011 19:23
autor: mocart1989
kolego ja przed zdjęciem głowicy sprawdził bym cisnienie w cylindrach jesli bedzie za małe to trzeba wymienić pierscienie no i wtryskiwacze pasowało by sprawdzic czy dobrze działaja

[AAZ]Wymiana uszczelki pod głowicą

: pn sie 15, 2011 14:00
autor: Downloadpro
dobra myśl, wtryski mam zamiar i tak wymienić ale ciśnienie warto sprawdzić

[AAZ]Wymiana uszczelki pod głowicą

: wt sie 16, 2011 06:55
autor: Michał_1977
Downloadpro, a jeśli to nie uszczelka,tylko chłodnica oleju? :bajer:
Trzeba to dobrze sprawdzić.
Downloadpro pisze:chciałem zapytać przy wymianie uszczelki co jeszcze zrobić
Oddaj głowicę do sprawdzenia i niech lizną na obrabiarce powierzchnię przylegania do uszczelki.

[AAZ]Wymiana uszczelki pod głowicą

: wt sie 16, 2011 12:07
autor: Downloadpro
no wolałbym uniknąć wymiany uszczelki pod głowicą (koszta)..
tym bardziej że jedynymi objawami jest znikający olej.. i olej w płynie chłodzącym..
brak dymienia, brak spadku mocy, problemów z odpalaniem..
jak sprawdzić czy to chłodnica oleju? to jest mała puszka w która wkręca się filtr oleju tak?

[AAZ]Wymiana uszczelki pod głowicą

: wt sie 16, 2011 12:35
autor: Michał_1977
Downloadpro pisze:to jest mała puszka w która wkręca się filtr oleju tak?
Tak.
Downloadpro pisze:jak sprawdzić czy to chłodnica oleju?
Zdejmij z niej węże wodne i zmostkuj,żeby ciecz omijała chłodniczkę,wymień płyn lub zalej wodą na próbę i pojeździj trochę.Jeżeli oleju już w wodzie nie będzie,to znaczy,że chłodniczka siadła,jeśli będzie,to uszczelka pod głowicą.
Warto też ze 2 razy przepłukać układ zanim zaczniesz próbę.

[AAZ]Wymiana uszczelki pod głowicą

: wt sie 16, 2011 17:27
autor: Downloadpro
właśnie płukałem wczoraj bo chłodnice zmieniłem na używaną i myślałem że to może z niej się dostał ten olej..ale niestety oleju ubywa w silniku..
odepnę tą chłodnice oleju i zobaczymy co się będzie działo..
pozdr

[AAZ]Wymiana uszczelki pod głowicą

: śr sie 17, 2011 19:42
autor: Downloadpro
dziś oglądałem jak wygląda dojście do tej chłodnicy oleju.. niestety musze pozyczyc od kogos kombinerki do ściągnięcia węży, natomiast obejrzałem sobie silnik.. to chyba jednak uszczelka głowicy.. z tylu silnika od strony kolektorów, poniżej właśnie uszczelki wielka plama.. poza tym wydaje mi się ze uszczelka wystaje poza głowice tak ma być?

[AAZ]Wymiana uszczelki pod głowicą

: śr sie 17, 2011 22:10
autor: J.B.S.
Uszczelka może wystawać poza głowicę.To że z tyłu masz plamę jeszcze o niczym nie świadczy.Olej może ciec z uszczelki pokrywy zaworów.Sprawdź najpierw chłodnice oleju bo wyjecie jej to moment i w razie czego koszty są znacznie mniejsze od naprawy uszczelki głowicy.Pomyśl jak bys sie zdenerwował jak by się okazało że wywaliłeś 500zł na naprawę uszczelki ,a winna była chłodniczka za 50 zł.

[AAZ]Wymiana uszczelki pod głowicą

: śr sie 17, 2011 22:52
autor: ozyrysh
kolego jak masz cieply silnik to odkrec korek od wyrownawczego, jak bedzie syczeć to napewno uszczelka jeszcze węże od wody powinny puchnąć tzn będą twarde jak je ściśniesz, no i jeszcze powinno ci wode wywalac po dluzszej jezdzie ale to przy pociskaniu, przechodzilem nie tak dawno przez to wiec wiem :pub:

Re: [AAZ]Wymiana uszczelki pod głowicą

: śr sie 17, 2011 23:39
autor: Downloadpro
jbs-78 pisze:Uszczelka może wystawać poza głowicę.To że z tyłu masz plamę jeszcze o niczym nie świadczy.Olej może ciec z uszczelki pokrywy zaworów.Sprawdź najpierw chłodnice oleju bo wyjecie jej to moment i w razie czego koszty są znacznie mniejsze od naprawy uszczelki głowicy.Pomyśl jak bys sie zdenerwował jak by się okazało że wywaliłeś 500zł na naprawę uszczelki ,a winna była chłodniczka za 50 zł.
Tak wiem dlatego też muszę się zaopatrzyć w kombinerki lub jakiś ściągacz do tych obejm na węże .. bo mało miejsca (klima) .
ozyrysh pisze: kolego jak masz cieply silnik to odkrec korek od wyrownawczego, jak bedzie syczeć to napewno uszczelka jeszcze węże od wody powinny puchnąć tzn będą twarde jak je ściśniesz, no i jeszcze powinno ci wode wywalac po dluzszej jezdzie ale to przy pociskaniu, przechodzilem nie tak dawno przez to wiec wiem
odkręcałem, syczy tylko przy otwarciu - czyli norma, ale do zbiorniczka nie lecą bąble powietrza, nie sprawdzałem twardości węży jutro sprawdze

Dziękuje wszystkim za odpowiedzi

[AAZ]Wymiana uszczelki pod głowicą

: czw sie 18, 2011 06:33
autor: Michał_1977
ozyrysh pisze:jak masz cieply silnik to odkrec korek od wyrownawczego, jak bedzie syczeć to napewno uszczelka
A to ciekawe co piszesz,bo zdrowy silnik wytwarza ciśnienie w układzie chłodzenia rzędu 1,6 bara i przy odkręcaniu korka także syczy,a gdy zrobi się to zbyt gwałtownie,to potrafi też chlusnąć płynem :bajer:

[AAZ]Wymiana uszczelki pod głowicą

: czw sie 18, 2011 09:53
autor: ozyrysh
Michał_1977, ja przed wymiana uszczelki mialem tak a teraz jak odrece to nic nie syczy i wszystko jest w porzadku. I jak uszczelka pod glowica pada to do ukladu chlodzenia przechodzi cisnienie z tlokow. Jest taka opcja ze koledze oleju ubywa co swiadczy ze do wymiany moze nie byc uszczelka pod czapka lecz uszczelka pod klawiatura ale przy misce. Gdyby to byla glowica to oleju by przybywalo bo plyn z ukl chlodzenia by sie do niego przedostawal. :bajer:

[AAZ]Wymiana uszczelki pod głowicą

: czw sie 18, 2011 11:15
autor: Michał_1977
ozyrysh, ja nie upieram się,że uszczelka/i są w 100% dobre,tylko chodzi mi o to,że diagnozę zaczyna się od najprostszych i tańszych rzeczy :bajer: