Jaki olej do skrzyni w 1Z?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Jaki olej do skrzyni w 1Z?
Witam potrzebny mi olej do skrzyni, ide do sklepu motoryzacyjnego a koles mi daje jakis uniwersalny i mowi ze jest super co wierzyc mi sie nie chce zabardzo w to. Dowiedzialem sie ze pasuje mobil VS 200 lecz jest bardzo drogi moze znacie jakies odpowiedniki Texaco lub BP za pomoc dzieki
Ostatnio zmieniony ndz sty 14, 2007 14:59 przez mihu2000, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: wt mar 28, 2006 14:26
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
- Kontakt:
Mkris jak możesz to powiedz na czym polegał twój problem z biegami przed wymianą oleju? Mam też golfa III TDI ma przejechane 168 tys. km i czasami ciężko wchodzą mi biegi szczególnie pierwszy bieg. Być może jest to przyczyna oleju w skrzyni, ale z drugiej strony miałem poprzednio seata toledo który ma w zasadzie podobną skrzynię miał przejechane dużo więcej, oleju nigdy nie wymieniałem a biegi chodziły rewelacyjnie.
Ja na moim mam przejechane 300tys. i rowniez byl problem z jedynka (ciezko czasami wchodzila a do tego czasami zaskrzeczala jak weszla) pozniej poszly problemy z trojka (ale tylko czasami) owszem sprzeglo bralo wysoko. Spuscilem stary olej (ale zostawilem sobie go) i wlalem nowy i brakowalo okolo 0,5L po tej zmianie problemy znikly!tsuchonski pisze:Mkris jak możesz to powiedz na czym polegał twój problem z biegami przed wymianą oleju? Mam też golfa III TDI ma przejechane 168 tys. km i czasami ciężko wchodzą mi biegi szczególnie pierwszy bieg. Być może jest to przyczyna oleju w skrzyni, ale z drugiej strony miałem poprzednio seata toledo który ma w zasadzie podobną skrzynię miał przejechane dużo więcej, oleju nigdy nie wymieniałem a biegi chodziły rewelacyjnie.
Zasadniczo sie oleju nie zmienia tylko dolewa ale jak masz zbedna kase to mozna wymienic caly olej.
Pozdrawiam.
A powiedzcie ile w ogole wchodzi oleju do skrzyni w MKIII (1,9D)?
Nosze sie z zamiarem zmiany oleju lub zastosowania jakiegos "cudu" w plynie do naprawy skrzyn, poniewaz jak puszcze gaz to przy malej predkosci (toczenie) na kazdym biegu slychac dziwne zgrzytanie - problem znika, gdy nawet lekko dadam gazu, czyli samochod zacznie bardzo powoli przyspieszac. Podejrzewam, ze moze to byc jakis luz miedzy zebami. A moze to cos na mechanizmie roznicowym. Podejrzewam jeszcze przeguby, ale jest to chyba najmniej prawdopodobne. Niestety nie znam przebiegu samochodu, ale podejrzewam ze min. 200tys km.
Pozdrawiam,
Zakrzes
Nosze sie z zamiarem zmiany oleju lub zastosowania jakiegos "cudu" w plynie do naprawy skrzyn, poniewaz jak puszcze gaz to przy malej predkosci (toczenie) na kazdym biegu slychac dziwne zgrzytanie - problem znika, gdy nawet lekko dadam gazu, czyli samochod zacznie bardzo powoli przyspieszac. Podejrzewam, ze moze to byc jakis luz miedzy zebami. A moze to cos na mechanizmie roznicowym. Podejrzewam jeszcze przeguby, ale jest to chyba najmniej prawdopodobne. Niestety nie znam przebiegu samochodu, ale podejrzewam ze min. 200tys km.
Pozdrawiam,
Zakrzes
sprawdz czy wogole tam masz jakis olejzakrzes pisze:A powiedzcie ile w ogole wchodzi oleju do skrzyni w MKIII (1,9D)?
Nosze sie z zamiarem zmiany oleju lub zastosowania jakiegos "cudu" w plynie do naprawy skrzyn, poniewaz jak puszcze gaz to przy malej predkosci (toczenie) na kazdym biegu slychac dziwne zgrzytanie - problem znika, gdy nawet lekko dadam gazu, czyli samochod zacznie bardzo powoli przyspieszac. Podejrzewam, ze moze to byc jakis luz miedzy zebami. A moze to cos na mechanizmie roznicowym. Podejrzewam jeszcze przeguby, ale jest to chyba najmniej prawdopodobne. Niestety nie znam przebiegu samochodu, ale podejrzewam ze min. 200tys km.
Pozdrawiam,
Zakrzes
Ja do mojego TDI wlalem niecale 2L niektorzy twierdza ze wchodzi cale dwa litry. Wiec pierwsze rzecza jaka zrob to sprawdz poziom oleju w skrzyni.
i tak zrob!zakrzes pisze:Mysle, ze bez oleju zachowywalaby sie strasznie i najprawdopodobniej juz by sie rozpadla. Mimo to faktycznie, moze to byc tylko za niski poziom oleju - sprawdze to jaknjszybciej i dam znac na forum.
Pozdrawiam,
Zakrzes
Mi brakowalo okolo 0,5L moze ktos powie malo moze ktos powie duzo,a ja powiem ze te 0,5L po wlaniu zmienily moje problemy (tylko ze ja caly wymienilem)
Czytaj!MichalK pisze:1. Do MK3 AFN stosuje sie ta sama specyfikacje oleju do skrzyni ?
2. Ktory olej bedzie lepszy, syntety czy polsyntetyk ?
http://www.motul.auto.pl/motul_produkty ... _w_90.html
http://www.motul.auto.pl/motul_produkty ... _w_90.html
Do skrzyni biegow 75W-90 vollsynthetisch
w książce serwisowej piszą:
" nie przewiduje się okresowego sprawdzania poziomu ani wymiany oleju"
rodzaj olej przekładniowy wg SAE80 lub SAE 75W/80 wg API GL4
skrzynia typu 085 - pojemność 3,1 L
skrzynia typu 020 - pojemność 2 L
[ Dodano: Pon Kwi 03, 2006 10:08 ]
ja mam problemy ze zgrzytającym wstecznym po rozgrzaniu silnika i chyba wymienie olej...skoro Tobie pomogło...
jak wysoko bierze Ci sprzęgło? - bo mnie nisko?
" nie przewiduje się okresowego sprawdzania poziomu ani wymiany oleju"
rodzaj olej przekładniowy wg SAE80 lub SAE 75W/80 wg API GL4
skrzynia typu 085 - pojemność 3,1 L
skrzynia typu 020 - pojemność 2 L
[ Dodano: Pon Kwi 03, 2006 10:08 ]
mkris: jak się sprawdza poziom oleju w skrzyni ? jest jakiś bagnet czy śrubka?mkris pisze:Czytaj!MichalK pisze:1. Do MK3 AFN stosuje sie ta sama specyfikacje oleju do skrzyni ?
2. Ktory olej bedzie lepszy, syntety czy polsyntetyk ?
http://www.motul.auto.pl/motul_produkty ... _w_90.html
http://www.motul.auto.pl/motul_produkty ... _w_90.html
Do skrzyni biegow 75W-90 vollsynthetisch
ja mam problemy ze zgrzytającym wstecznym po rozgrzaniu silnika i chyba wymienie olej...skoro Tobie pomogło...
jak wysoko bierze Ci sprzęgło? - bo mnie nisko?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 131 gości