Strona 1 z 1

ZAGADKA koła pasowe foto po co różnice ATD vs ASZ

: wt sie 02, 2011 22:49
autor: Fahoo
chciał bym zapytać mądrzejsze głowy po co i dlaczego w silniku ATD 101KM zastosowano koło pasewe nazwijmy to pełne
a dla czego w silniku ASZ 130KM koło lżejsze bez środka? tu fotki
skłądam motor i sam nie wiem które koło zarzucić

koło ATD
Obrazek

koło ASZ
Obrazek

koła pasowe foto po co różnice ATD vs ASZ

: wt sie 02, 2011 23:12
autor: twromek
Nie wiem po co, ale np. w 1,6D/TD dawali koła zaraz na dwa paski, chociaż zamontowany był tylko jeden, jeśli sprawa dotyczyła mojego silnika zmieniałem na takie pojedyncze, dużo lżejsze. Pewnie to z ASZ jest lżejsze, więc jak na Twoim miejscu bym za nim obstawał.

koła pasowe foto po co różnice ATD vs ASZ

: wt sie 02, 2011 23:17
autor: Fahoo
nom na pewno jest lżejsze ale po co?
dziś robiłem rozrząd w passacie b5 avf 130 ps i miał koło z atd

ZAGADKA koła pasowe foto po co różnice ATD vs ASZ

: ndz cze 02, 2013 15:35
autor: Fahoo
sprawa wyjasniona
koł z ATD to koło 2 masowe-lepsze niż te blaszane z ASZ

ZAGADKA koła pasowe foto po co różnice ATD vs ASZ

: ndz cze 02, 2013 16:34
autor: munior
Fahoo pisze:sprawa wyjasniona
koł z ATD to koło 2 masowe-lepsze niż te blaszane z ASZ
I Jak się domyślam ,sporo droższe :chytry:

ZAGADKA koła pasowe foto po co różnice ATD vs ASZ

: ndz cze 02, 2013 18:54
autor: Fahoo
nie patrzyłam na cene
[youtube][/youtube]

ZAGADKA koła pasowe foto po co różnice ATD vs ASZ

: pn cze 03, 2013 10:48
autor: Sztomel
Wydaje mi się, że każdy silnik ASZ powinien być wyposażony w koło pasowe wału korbowego w tłumik drgań skrętnych. Nawet w moim ALH z '99 rocznika mam to koło z tłumikiem. Patrzyłem właśnie w ETKĘ i tam dla ASZ z 1999 rocznika na wale jest koło z tłumikiem o oznaczeniu 038 105 243K a nawet to oznaczenie bez literki "K" czyli z twojego foto bez tłumika jest takie samo dla silników AGP, AQM, AGR, ALH, AHF i ASV z tłumikiem więc ja trochę zgłupiałem szczerze mówiąc. Tylko słabo widać to oznaczenie na Twoim foto bo nie wiem czy jest tam 038 czy 03G na początku numeru.

ZAGADKA koła pasowe foto po co różnice ATD vs ASZ

: pn cze 03, 2013 21:19
autor: Fahoo
Sztomel, cholera wie to silnik z a3 2002r nic nie kombinowane nie odkrecane od nowosci silnik miał 120 000km ...przejździłem rok i zmieniam na 2 mase...tylko musze ja odnaleść :kac:

ZAGADKA koła pasowe foto po co różnice ATD vs ASZ

: wt cze 04, 2013 16:27
autor: Fighter001
W ASZ jest to pełne a w ATD jest puste, bynajmniej w serii tak jest. Ja założyłem do swojego puste z atd ale nie ma żadnej różnicy. Może pare obrotów wyżej się zakręci ale nie jest to do niczego potrzebne.

ZAGADKA koła pasowe foto po co różnice ATD vs ASZ

: wt cze 04, 2013 19:19
autor: Fahoo
ja w atd miałem pełne z tłumikiem
Fighter001, looknij filmy ktore zamiesciłem to sie dowiesz ze jednak jest potrzebne

Re: ZAGADKA koła pasowe foto po co różnice ATD vs ASZ

: pt cze 07, 2013 14:21
autor: Fighter001
Fahoo pisze:ja w atd miałem pełne z tłumikiem
Fighter001, looknij filmy ktore zamiesciłem to sie dowiesz ze jednak jest potrzebne
Obejrzałem i teraz widzę różnice. Trzeba będzie wrzucić to z tłumikiem drgań. THX

Re: ZAGADKA koła pasowe foto po co różnice ATD vs ASZ

: ndz cze 09, 2013 11:08
autor: DANIEL LHR
w 2.0 tdi tez jest takie blaszane , bez masy wyrownowazajacej. W zasadzie to drugie z tez jest sztywne z atd tylko ma to mase w srodku . Dwumasowe tak jak na filmie było w starych 1z i afn

ZAGADKA koła pasowe foto po co różnice ATD vs ASZ

: czw lis 28, 2013 16:20
autor: Michał_1977
Kiedyś czytałem ten temat,a teraz odgrzeję kotleta-robiłem bratu ASZ-a i miał to ciężkie,teraz robię ARL-a i też ma to ciężkie,ale nieważne...
Moje pytanie jest takie-czy to koło może się w jakimś stopniu tłuc? Tzn.tłuc,to może zbyt mocne określenie,ale jakoś tak hałasuje,chrobocze,szumi...bicia nie ma wcale.
Zmieniałem 2 tygodnie temu rozrząd (całość SKF z WP włącznie) i po wymianie usłyszałem ten dźwięk.Przed wymianą nie słyszałem,bo zagłuszał go rozwalony napinacz wielorowkowca.