Czyszczenie turbiny Golf IV ALH 90KM
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Czyszczenie turbiny Golf IV ALH 90KM
Dziś pierwszy raz w życiu postanowiłem samemu wyczyścić turbinę z powodu częstych notlaufów.
Wyciągnąłem turbo i rozpołowiłem część gorącą.
Kierownice stały w miejscu.
W środku są 3 śrubki torx 20.
Pierwsza poszła bez problemu.
Drugą musiałem pogłębić i wbić torx 25 aby odkręcić.
Trzeciej nie mogę ruszyć, wbijanie torxa nic nie daje bo się obkręca w śrubie
Męczyłem się z tymi śrubami ze 3 godziny i nie złożyłem auta na niedziele bo mnie północ zastała
Co mogę jeszcze zrobić ???
Jak ją rozkręcić ?
Udało mi się rozruszać łopatki i chodzą bez problemu jak ruszam pierścieniem, ale nie wyczyściłem tego w środku z powodu trzeciej śrubki.
Zastanawiam się czy tego tak nie zostawić i złożyć turbo, ale wtedy nie mam pewności czy mi się szybko nie zapiecze.
Proszę o pomoc.
Wyciągnąłem turbo i rozpołowiłem część gorącą.
Kierownice stały w miejscu.
W środku są 3 śrubki torx 20.
Pierwsza poszła bez problemu.
Drugą musiałem pogłębić i wbić torx 25 aby odkręcić.
Trzeciej nie mogę ruszyć, wbijanie torxa nic nie daje bo się obkręca w śrubie
Męczyłem się z tymi śrubami ze 3 godziny i nie złożyłem auta na niedziele bo mnie północ zastała
Co mogę jeszcze zrobić ???
Jak ją rozkręcić ?
Udało mi się rozruszać łopatki i chodzą bez problemu jak ruszam pierścieniem, ale nie wyczyściłem tego w środku z powodu trzeciej śrubki.
Zastanawiam się czy tego tak nie zostawić i złożyć turbo, ale wtedy nie mam pewności czy mi się szybko nie zapiecze.
Proszę o pomoc.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Czyszczenie turbiny Golf IV ALH 90KM
Rozwierć ja. Jak ja rozwiercisz to wszystko wyciągniesz a resztę śrubki wykręcisz ez problemu. Jest dość wysoka. Kupisz nowa i będzie GIT
Wysłane z "notatnik" NOKIA 3410
Czyszczenie turbiny Golf IV ALH 90KM
Sklepac ja i srubokretem udarowym powinna pójść.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
Czyszczenie turbiny Golf IV ALH 90KM
gelek82, stukales w nie zanim je tak zmasakrowales?
teraz mozesz sprobowac nabic wiekszy klucz, rozgrzac i odkrecic, jesli sie nie uda to tak jak koledzy mowia rozwiercic i jak wyjmiesz pierscien powinna wyjsc bez problemu
teraz mozesz sprobowac nabic wiekszy klucz, rozgrzac i odkrecic, jesli sie nie uda to tak jak koledzy mowia rozwiercic i jak wyjmiesz pierscien powinna wyjsc bez problemu
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Czyszczenie turbiny Golf IV ALH 90KM
Nie stukałem w śruby tylko próbowałem odkręcić po godzinnym moczeniu w wd40.
Udało się wyciągnąć tą trzecią.
Rozwierciłem śrubę i potem lewymi obrotami ją wykręciłem.
Nie nadaje się do ponownego użycia.
Czy mogę użyć zwykłej śruby ? Czy się nie przepali i nie wpadnie do silnika ?
Czy musi być ze specjalnego materiału ? bo było ją ciężko rozwiercić.
Udało się wyciągnąć tą trzecią.
Rozwierciłem śrubę i potem lewymi obrotami ją wykręciłem.
Nie nadaje się do ponownego użycia.
Czy mogę użyć zwykłej śruby ? Czy się nie przepali i nie wpadnie do silnika ?
Czy musi być ze specjalnego materiału ? bo było ją ciężko rozwiercić.
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
Czyszczenie turbiny Golf IV ALH 90KM
moze byc zwykla byle sie lepek schowal w tym zaglebieniu
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Czyszczenie turbiny Golf IV ALH 90KM
Bo była wypalonagelek82 pisze:bo było ją ciężko rozwiercić.
Wysłane z "notatnik" NOKIA 3410
Czyszczenie turbiny Golf IV ALH 90KM
Adamm z własnego doświadczenia piszesz o zwykłej ?moze byc zwykla byle sie lepek schowal w tym zaglebieniu
Zwykłą mam, schowa się, tylko nie jestem do końca przekonany co do używania zwykłych śrub skoro oryginał jest strasznie twardy.
Może ktoś z Was jeszcze ma w tym doświadczenie ?
Czyszczenie turbiny Golf IV ALH 90KM
kup śrubę o twardości 8,8 lub 10,8
Wysłane z "notatnik" NOKIA 3410
Czyszczenie turbiny Golf IV ALH 90KM
Kupiłem śruby o twardości 12,9 (cena ok. 20 gr / szt)
Przy składaniu turbo zauważyłem, że nie mogę ruszyć ręką sztangi siłownika gruchy.
Wciskałem go o podłogę i ruszył się może z 5 mm.
Pryskałem WD40 aby rozruszać i nic.
Na jego obudowie jest mała dziurka z której wysypałem jakby piasek.
Poskładałem jak jest, włożyłem turbo do auta i pora na test.
Moc auta się nie zwiększyła, nawet jakby trochę opadła co jest odczuwalne przy obrotach ok 3000.
Podpiąłem Vaga, zero błędów.
Robiłem test elementów wykonawczych i patrzyłem na jaką odległość pracuje sztanga gruchy.
Wysuwa się i chowa tak samo jak ręką, czyli około 5 mm.
Czy tak grucha powinna pracować ?
Wg mnie to przez nią nie pracują kierownice w pełnym zakresie i auto nie ma mocy.
Proszę o pomoc.
Przy składaniu turbo zauważyłem, że nie mogę ruszyć ręką sztangi siłownika gruchy.
Wciskałem go o podłogę i ruszył się może z 5 mm.
Pryskałem WD40 aby rozruszać i nic.
Na jego obudowie jest mała dziurka z której wysypałem jakby piasek.
Poskładałem jak jest, włożyłem turbo do auta i pora na test.
Moc auta się nie zwiększyła, nawet jakby trochę opadła co jest odczuwalne przy obrotach ok 3000.
Podpiąłem Vaga, zero błędów.
Robiłem test elementów wykonawczych i patrzyłem na jaką odległość pracuje sztanga gruchy.
Wysuwa się i chowa tak samo jak ręką, czyli około 5 mm.
Czy tak grucha powinna pracować ?
Wg mnie to przez nią nie pracują kierownice w pełnym zakresie i auto nie ma mocy.
Proszę o pomoc.
Czyszczenie turbiny Golf IV ALH 90KM
Tak. Jest do wymnianygelek82 pisze:Czy tak grucha powinna pracować ?
Wysłane z "notatnik" NOKIA 3410
Re: Czyszczenie turbiny Golf IV ALH 90KM
Nie mogę dostać w sklepach motoryzacyjnych gruszki turbiny bo sprzedają ją tylko w komplecie ze sprężarką
Możecie polecić kogoś sprawdzonego w necie ? bo tylko ta opcja mi zostaje.
1. Jaką gruszkę powinienem kupić ? z jakimi numerami ?
2. co oznaczają poszczególne numery ?
3. który numer jest istotny?
Poniżej moja gruszka i jej numery
dzięki
Możecie polecić kogoś sprawdzonego w necie ? bo tylko ta opcja mi zostaje.
1. Jaką gruszkę powinienem kupić ? z jakimi numerami ?
2. co oznaczają poszczególne numery ?
3. który numer jest istotny?
Poniżej moja gruszka i jej numery
dzięki
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Czyszczenie turbiny Golf IV ALH 90KM
Ja kupowałem do siebie w jakimś sklepie w Zabrzu (nie pamiętam nazwy). Też mam ALH, kupiłem dokładnie taką http://moto.allegro.pl/zawor-turbiny-gr ... 31544.html" onclick="window.open(this.href);return false; i działa.gelek82 pisze:Możecie polecić kogoś sprawdzonego w necie ? bo tylko ta opcja mi zostaje.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 146 gości