Strona 1 z 1

Chłodzenie mk2

: wt mar 21, 2006 07:57
autor: el Kopyto
Witam i pozdrawiam. Mam problem z chłodzeniem w moim mk2. Wymieniłem terostaty (2) i podczas jazdy jest tak, że się przegrzewa. Wskaźnik temp na pewno nie działa, ale niepokojące jest to że po jeździe jak zajrze pod maskę to płyn jest wyrzucany przez zbiorniczek wyrównawczy, a termostat nie otwiera (chłodnica zimna i wąż u dołu też zimny), natomiast jak pochodzi chwile na wolnych obrotach to termostat sie otworzy, jeśli jadę dość spokojnie to jakotako to wygląda, ale jak pocisnę 110-130 to już biedaczysko nie może nadążyć z otwieraniem. Układ jest szczelny bo ciśnienie się wytwarza, pompa działa bo w zbiorniczku się przelewa i po spuszczeniu płynu chłodzącego i zalaniu nowym bardzo szybko zaczeła działać nagrzewnica. Ma ktoś jakiś pomysł?

: wt mar 21, 2006 08:49
autor: Kryspin
Nie wiem czy fizycznie jest takowa możliwość ale czy nie masz aby odwrotnie założonego termostatu?? Mój kolega kiedyś mi opowiadał o podobnych objawach, a przyczyna była właśnie taka. W 90% nie da się go inaczej założyć, a jak jest w golfie nie wiem bo nie rozbierałem jeszcze. Ale może warto się temu przyjrzeć.

: wt mar 21, 2006 08:55
autor: el Kopyto
Chciałbym żeby była taka możliwość bo bym się tym pocieszał, ale nie da się go w moim golfie założyć inaczej.

: wt mar 21, 2006 09:26
autor: tomek6
możesz mieć kolego problem z uszczelką pod głowicą, lub co gorsze pękniętą głowice to się zdarza w TD.
sprawdz czy ten cienki węzyk od chłodnicy jest drożny.

: wt mar 21, 2006 09:34
autor: el Kopyto
Jest drożny bo jak odkręce korek w zbiorniczku wyrównawczym to płyn wylata z tego wężyka. Też się boje że to uszczelka.

: sob kwie 22, 2006 22:15
autor: fujik
Miałem podobny problem w Golfie II 1.6 TD.
Było podejżenie uszczelki pod głowicą , potem pęknietej głowicy, a skończyło sie na tym że jest pękniety blok silnika :-(

Niestety skończyło sie wymianą silnika.

: śr maja 03, 2006 15:23
autor: vw_vandal
Kolego to napewno albo uszczelka pod głowicą (60 zł + wymiana) albo pęknieta głowica (to już gożej). Jak długo go przegrzewałeś to gumki na zaworach szmelc, pierścienie mogły się zapiec (sprawdź). A jak już długo go przegrzewałeś glowica mogła się z krzywić