Filtr PP 839 zasada działania zaworka grzewczego?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

TOOCRUEL
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw lip 14, 2011 22:19

Filtr PP 839 zasada działania zaworka grzewczego?

Post autor: TOOCRUEL » czw lip 14, 2011 22:44

Witam serdecznie i od razu pytanie, które mnie nurtuje i nigdzie nie mogę doszukać się schematów a mianowicie jak działa zaworek grzewczy/ regulujący(czyli ten plastik na filtrze) i jak można się zabezpieczyć, aby na wyłączonym silniku nie zapowietrzał układu... z jednej strony doszukałem się informacji na tym forum, że ma on zwracać paliwo do baku, z innej strony, że nie powinien tego robić i jest to niepożądane stąd pytania zasadnicze:
1) W którą stronę płynie ON przez owy zaworek?
2) Czy można się przed powyższym zwracaniem paliwa do baku zabezpieczyć(np zaworkiem zwrotnym metalowym za +/- 20zł), a jeżeli tak to gdzie go wpiąć i w którą stronę ustawić strzałkę przepływu?
Z góry dziękuję za życzliwość i wszystkie odpowiedzi...



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9253
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Filtr PP 839 zasada działania zaworka grzewczego?

Post autor: wesol » pt lip 15, 2011 00:01

kolego opisywalem na forum juz ze w zaworku jest blaszka bimetalowa. Zimne paliwo w filtrze powoduje ze paliwo krazy miedzy filtrem a pompa silnika i nie powraca do baku ropa z nadmiaru. Jak juz bedzie cieply silnik, pompa, paliwo i filtr paliwa to zaworek puszcza rope do baku by ogrzac rope i tamtą. Zapowietrzanie nie ma zwiazku z tym gdzie jest kierowane paliwo. Problem masz w nieszczelnosci w osadzeniu tego zaworka w filtrze paliwa lub samych sparcialych wezykach w ukladzie paliwowym.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

TOOCRUEL
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw lip 14, 2011 22:19

Filtr PP 839 zasada działania zaworka grzewczego?

Post autor: TOOCRUEL » pt lip 15, 2011 10:19

ok... dziękuję za rzetelną odpowiedź/ po prostu wymieniam filtr i uszczelniam układ + dodaję zaworki zwrotne, aby zabezpieczyć się przed zapowietrzaniem(które następuje u mnie co 1/1,5 roku i pomaga zawsze wymiana filtra/ zaworka... )

... reasumując analizę działania zaworka... nie mogę dać przed nim dodatkowego zaworu zwrotnego, bo uniemożliwi to powrót paliwa do baku/ obieg ogrzanego paliwa.
-Czy dobrze myślę?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 112 gości